W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wyrejestrowanie pojazdu

Karta informacyjna wg stanu na dzień 04.09.2022 r.

Wymagane dokumenty

I. Wniosek
II. Załączniki do wniosku:
1) W przypadku demontażu pojazdu:
a) zaświadczenie o demontażu pojazdu, wystawione przez przedsiębiorcę prowadzącego stację demontażu lub prowadzącego punkt zbierania pojazdów, lub równoważny dokument wydany w innym państwie,
b) dowód rejestracyjny,
c) tablice rejestracyjne.
2) W przypadku kradzieży pojazdu:
a) oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań (art. 233 Kodeksu karnego),
b) dowód rejestracyjny,
3) W przypadku wywozu pojazdu za granicę:
a) dokument potwierdzający zbycie pojazdu za granicę, ze stosownym oświadczeniem lub kopia dokumentu potwierdzającego zarejestrowanie pojazdu za granicą;
4) W przypadku zniszczenia (kasacji) pojazdu za granicą:
a) dokument potwierdzający zniszczenie (kasację) pojazdu za granicą,
b) dowód rejestracyjny,
c) tablice rejestracyjne.
5) W przypadku trwałej i zupełnej utraty posiadania pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności:
a) dokument potwierdzający trwałą i zupełną utratę posiadania pojazdu,
b) dowód rejestracyjny,
c) tablice rejestracyjne,
d) dokument potwierdzający wniesienie opłaty na rzecz gminy  na realizację zadań związanych z utrzymaniem czystości i porządku w gminach.
6) W przypadku przekazania niekompletnego pojazdu do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub prowadzącego punkt zbierania pojazdów:
a) zaświadczenie o przyjęciu niekompletnego pojazdu lub równoważny dokument wydany w innym państwie,
b) dowód rejestracyjny,
c) tablice rejestracyjne.

7) W przypadku wycofania pojazdu z obrotu, o którym mowa w art. 70g ust. 5 ustawy Prawo o ruchu drogowym:

a) dokument potwierdzający wycofanie pojazdu z obrotu w przypadku, o którym mowa w art. 70g ust. 2 ustawy Prawo o ruchu drogowym, albo dokument potwierdzający odkupienie pojazdu wycofanego z obrotu w przypadku, o którym mowa w art. 70g ust. 3 tejże ustawy, albo kopię decyzji administracyjnej, o której mowa w art. 70g ust. 4 tej ustawy, poświadczoną przez organ, który wydał tę decyzję.

Do wglądu:
1) Dokument określający tożsamość:
a) działającego osobiście właściciela dla osoby fizycznej, w tym również osoby prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą oraz osoby wchodzącej w skład spółki cywilnej,
b) przedstawiciela,
2) W przypadku spółki cywilnej umowa spółki cywilnej,
3) W przypadku działania przez przedstawiciela - pełnomocnictwo dla osoby załatwiającej sprawę - za wyjątkiem sytuacji, w których uprawnienie do reprezentacji jest uwidocznione w publicznie dostępnych rejestrach.
W przypadku podmiotów, którym może przysługiwać własność
i inne prawa rzeczowe, nie rejestrowanych w rejestrach dostępnych publicznie, przedstawienie do wglądu dokumentów potwierdzających uprawnienie do reprezentacji tego podmiotu.

Opłaty

I. Opłata skarbowa:
1) za wydanie decyzji o wyrejestrowaniu pojazdu - 10 zł
2) od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii - 17 zł ( z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej)

II. Opłata na rzecz gminy (dot. tylko przypadku trwałej i zupełnej utraty pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności) – ustalana w każdym przypadku indywidualnie (o jej wysokości właściciel jest informowany w momencie złożenia wniosku o wyrejestrowanie pojazdu). Wysokość opłaty zależy od rodzaju pojazdu, który podlega wyrejestrowaniu.

Wpłat z tytułu opłat skarbowych można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Jasła: Bank Spółdzielczy w Bieczu, Oddział w Jaśle
33 8627 1011 2001 0048 6891 0003 lub bezpośrednio w Kasie Urzędu Miasta Jasła, ul. Rynek 12 Potwierdzenie wniesienia opłat należy załączyć do wniosku.

Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy

Wydział Komunikacji i Transportu, pok. 1 (parter) tel. 013 448 64 57

Miejsce składania dokumentów

Wydział Komunikacji i Transportu, pok. 1 (parter) lub pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Jaśle ul. Rynek 18, 38-200 Jasło
Wniosek wraz z załącznikami można przesłać za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej Wydziału Komunikacji i Transportu.

Termin załatwienia sprawy

Niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy do dnia wszczęcia postępowania.

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krośnie, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Jasielskiego.

 

Informacje dotyczące przetwarzanych danych osobowych

Zgodnie z treścią rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 (Dz. Urz. UE L 2016, Nr 119) dalej zwanego RODO, informujemy że:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Starosta Jasielski, ul. Rynek 18, 38-200 Jasło,
    dalej jako Administrator.
  2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod adresem: iod@powiat.jaslo.pl
  3. Pastwa dane osobowe przetwarzane są w celu rozpatrzenia sprawy Administracyjnej, na podstawie
    art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w związku z realizacją obowiązku prawnego.
  4. Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty uprawnione
    na podstawie obowiązujących przepisów prawa w związku z realizacją przez Administratora celu,
    o którym mowa w pkt. 3.
  5. Państwa dane będą przechowywane przez czas rozpatrywania sprawy, a następnie przechowywane przez okres oraz w zakresie wymaganym zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  6. Posiadają Państwo prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych,
    ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz przenoszenia danych.
  7. Mają Państwo prawo wniesienia skargi na czynności przetwarzania do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  8. Skorzystać z uprawnień wskazanych w pkt. 6 można wysyłając odpowiednie żądanie na adres Inspektora Ochrony danych wskazany w pkt. 2.
  9. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania uniemożliwi rozpatrzenie Państwa sprawy.
  10. Ze względu na złożoność pełnej informacji odnoszącej się do przetwarzania Państwa danych osobowych, w związku z obowiązkiem zagwarantowania aktualności, przejrzystości i przystępności treści niniejszej klauzuli informacyjnej w odbiorze, jej treść została ograniczona. Na naszej stronie internetowej www.powiat.jaslo.pl w zakładce STAROSTWO POWIATOWE / OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH publikujemy rejestr podmiotów przetwarzających oraz  dane z rejestru czynności przetwarzaniagdzie znajdziecie Państwo szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania, podstawy prawnej, okresu przechowywania danych osobowych oraz podmiotów, którym przekazywane mogą być Państwa dane.

Informacje dodatkowe

W celu wyrejestrowania pojazdu czasowo wycofanego z ruchu właściciel pojazdu do wniosku o jego wyrejestrowanie dołącza decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu zamiast dowodu rejestracyjnego.

W przypadku utraty dowodu rejestracyjnego lub tablic (tablicy) rejestracyjnych właściciel pojazdu składa oświadczenie o ich utracie.

W przypadku złożenia wniosku o wyrejestrowanie pojazdu właściciel pojazdu dokonuje także zwrotu dodatkowej zalegalizowanej tablicy rejestracyjnej albo jej wtórnika, chyba że dokonał wcześniej ich zwrotu, albo składa oświadczenie o ich utracie.

Zgodnie z art. 84 ust. 2 pkt 1 lit. d ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, organ rejestrujący obowiązany jest do przeprowadzenia kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC pojazdu.
Dokumenty sporządzone w języku obcym właściciel pojazdu dołącza do wniosku o wyrejestrowanie pojazdu, wraz z ich tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego albo właściwego konsula, albo przez tłumacza przysięgłego państwa, z którego pojazd został sprowadzony.
Właściciel pojazdu nie ma obowiązku przedłożenia tłumaczenia dokumentu, o którym mowa w art. 79 ust. 1 pkt 1 i 6 ustawy Prawo o ruchu drogowym, wydanego w innym państwie członkowskim, jeżeli organ rejestrujący posiada tłumaczenie analogicznego dokumentu z tego państwa.

Materiały

Wniosek - rejestracja/czasowa rejestracja/wyrejestrowanie 2022
Wniosek​_-​_rejestracja​_04092022.doc 0.05MB
{"register":{"columns":[]}}