Wydział Inwestycji
1. W Wydziale Inwestycji tworzy się :
- Referat Inwestycji i Remontów,
- Referat Zamówień Publicznych
- Referat Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych
2. Do podstawowych zadań Referatu Inwestycji i Remontów należy w szczególności:
- opracowywanie propozycji zadań inwestycyjnych do projektu budżetu Powiatu w oparciu o potrzeby zgłaszane przez jednostki organizacyjne Powiatu,
- opracowywanie planów i programów inwestycyjnych dla jednostek organizacyjnych Powiatu w uzgodnieniu z ich kierownikami,
- opracowywanie propozycji przedsięwzięć w zakresie inwestycji i remontów do Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu w oparciu o potrzeby zgłaszane przez jednostki organizacyjne Powiatu,
- kompleksowe przygotowywanie procesów inwestycyjnych, w tym uzyskiwanie wymaganych prawem opinii, decyzji, uzgodnień, koordynowanie prac projektowych, uzyskiwanie zgód budowlanych, kompletowanie dokumentów do wniosków o wszczęcie postępowań o udzielenie zamówień publicznych w zakresie działań inwestycyjnych finansowanych z budżetu Powiatu,
- realizacja i rozliczanie zadań remontowych i inwestycyjnych realizowanych przez Powiat,
- udzielanie pomocy i instruktażu komórkom organizacyjnym Starostwa
i jednostkom organizacyjny Powiatu w zakresie prowadzonych przez nich inwestycji i remontów. - przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji związanej z inwestycjami, wymaganej ustawą Prawo zamówień publicznych,
- przygotowywanie projektów umów o prace projektowe, umów z wykonawcami robót budowlanych oraz umów o nadzór inwestorski lub zastępstwo inwestorskie dla zamówień o wartości szacunkowej poniżej 130 000 złotych,
- realizacja obowiązków i praw inwestora wynikających z ustawy Prawo budowlane,
- współdziałanie z Wydziałem Finansowo-Księgowym w zakresie realizacji finansowej poszczególnych zadań inwestycyjnych i remontowych,
- merytoryczne prowadzenie spraw związanych z udzielaniem i rozliczaniem dotacji z budżetu Powiatu na zadania dotyczące inwestycji, remontów, bieżącego utrzymania dla jednostek organizacyjnych Powiatu, w tym
w szczególności przygotowywanie umów i kontrola terminowości, - uczestniczenie w opracowywaniu i realizacji planów remontów, w tym w szczególności budynków i lokali użytkowych, prowadzonych przez Starostwo i jednostki organizacyjne Powiatu,
- nadzór i monitorowanie realizacji zadań inwestycyjnych w zakresie robót budowlanych, prowadzonych przez Szpital Specjalistyczny w Jaśle, realizowanych w ramach dotacji m.in. z budżetu Powiatu,
- prowadzenie sprawozdawczości rzeczowej i finansowej związanej z realizacją zadań inwestycyjnych.
3. Do podstawowych zadań Referatu Zamówień Publicznych należy w szczególności: - sporządzanie planów zamówień,
- przygotowywanie i koordynowanie całości postępowań dotyczących udzielania zamówień publicznych realizowanych w Starostwie według zasad, trybów i procedur określonych ustawą Prawo zamówień publicznych,
- przygotowywanie umów związanych z udzieleniem i realizacją zamówień publicznych,
- prowadzenie rejestru zamówień publicznych w postaci elektronicznej,
- opracowywanie sprawozdań i informacji o dokonanych zamówieniach publicznych,
- udzielanie pomocy i instruktażu komórkom organizacyjnym Starostwa
i jednostkom organizacyjny Powiatu w zakresie procedur udzielania zamówień publicznych.
4. Do podstawowych zadań Referatu Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych należy - w szczególności:
- pozyskiwanie informacji o inicjatywach Unii Europejskiej i podmiotów krajowych w zakresie możliwości uzyskania dofinansowania na realizację inwestycji Powiatu oraz informowanie o tym Zarządu, zainteresowanych komórek organizacyjnych Starostwa oraz powiatowych jednostek organizacyjnych,
- analiza możliwości pozyskania przez Powiat środków finansowych z funduszy zewnętrznych, w tym z Unii Europejskiej,
- przygotowywanie wniosków o dofinansowanie projektów przydzielonych wydziałowi do realizacji, we współpracy z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi i powiatowymi jednostkami organizacyjnymi,
- współpraca z instytucjami zarządzającymi europejskimi programami i środkami pomocowymi oraz innymi podmiotami dofinansowującymi przedsięwzięcia Powiatu,
- współpraca z podmiotami przygotowującymi wnioski o dofinansowanie na zlecenie Powiatu oraz koordynowanie działań w tym zakresie,
- współpraca z innymi podmiotami i jednostkami samorządu terytorialnego
w zakresie wypracowywania wspólnych przedsięwzięć, które mogą być realizowane ze środków pomocowych oraz realizacja projektów partnerskich, - koordynowanie czynności komórek organizacyjnych Starostwa i jednostek organizacyjnych Powiatu na etapie realizacji projektu w zakresie prowadzenia monitoringu i sprawozdawczości realizowanych projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych, w tym z Unii Europejskiej,
- udzielanie komórkom organizacyjnym Starostwa i jednostkom organizacyjnym Powiatu, niezbędnych informacji dotyczących sposobów, zasad i form prowadzenia kontroli, monitoringu oraz sprawozdawczości realizowanych projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych, w tym z Unii Europejskiej,
- utrzymywanie kontaktów z instytucjami właściwymi dla realizacji projektów Powiatu współfinansowanych ze środków zewnętrznych, w tym z Unii Europejskiej, w sprawach informacji, kontroli, monitorowania
i sprawozdawczości, - przygotowywanie i aktualizowanie informacji zamieszczanych na stronie internetowej Powiatu, dotyczącej projektów Powiatu współfinansowanych ze środków zewnętrznych, w tym Unii Europejskiej,
- prowadzenie ewidencji składanych wniosków oraz realizowanych przez Wydział projektów,
- rozliczanie projektów lub programów dofinansowanych ze środków zewnętrznych, w tym z Unii Europejskiej.”
Naczelnik: Ewa Dubiel
Z-ca Naczelnika: Bogusław Ciołkosz
tel. 13 44 86 408, pok.305
e-mail: inwestycje@powiat.jaslo.pl