W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wydział Inwestycji

1. W Wydziale Inwestycji tworzy się :

  • Referat Inwestycji i Remontów,
  • Referat Zamówień Publicznych
  • Referat Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych

2. Do podstawowych zadań Referatu Inwestycji i Remontów należy w szczególności:

  • opracowywanie propozycji zadań inwestycyjnych do projektu budżetu Powiatu w oparciu o potrzeby zgłaszane przez jednostki organizacyjne Powiatu,
  • opracowywanie planów i programów inwestycyjnych dla jednostek organizacyjnych Powiatu  w uzgodnieniu z ich kierownikami,
  • opracowywanie propozycji przedsięwzięć w zakresie inwestycji i remontów do Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu w oparciu o potrzeby zgłaszane przez jednostki organizacyjne Powiatu,
  • kompleksowe przygotowywanie procesów inwestycyjnych, w tym uzyskiwanie wymaganych prawem opinii, decyzji, uzgodnień, koordynowanie prac projektowych, uzyskiwanie zgód budowlanych, kompletowanie dokumentów do wniosków o wszczęcie postępowań o udzielenie zamówień publicznych w zakresie działań inwestycyjnych finansowanych z budżetu Powiatu,
  • realizacja i rozliczanie zadań remontowych i inwestycyjnych realizowanych przez Powiat,
  • udzielanie pomocy i instruktażu komórkom organizacyjnym Starostwa
    i jednostkom organizacyjny Powiatu w zakresie prowadzonych przez nich inwestycji i remontów.
  • przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji związanej z inwestycjami, wymaganej ustawą Prawo zamówień publicznych,
  • przygotowywanie projektów umów o prace projektowe, umów z wykonawcami robót budowlanych oraz umów o nadzór inwestorski lub zastępstwo inwestorskie dla zamówień o wartości szacunkowej poniżej 130 000 złotych,
  • realizacja obowiązków i praw inwestora wynikających z ustawy Prawo budowlane,
  • współdziałanie z Wydziałem Finansowo-Księgowym w zakresie realizacji finansowej poszczególnych zadań inwestycyjnych i remontowych,
  • merytoryczne prowadzenie spraw związanych z udzielaniem i rozliczaniem dotacji z budżetu Powiatu na zadania dotyczące inwestycji, remontów, bieżącego utrzymania dla jednostek organizacyjnych Powiatu, w tym
    w szczególności przygotowywanie umów i kontrola terminowości,
  • uczestniczenie w opracowywaniu i realizacji planów remontów, w tym w szczególności budynków i lokali użytkowych, prowadzonych przez Starostwo i jednostki organizacyjne Powiatu,
  • nadzór i monitorowanie realizacji zadań inwestycyjnych w zakresie robót budowlanych, prowadzonych przez Szpital Specjalistyczny w Jaśle, realizowanych w ramach dotacji m.in. z budżetu Powiatu,
  • prowadzenie sprawozdawczości rzeczowej i finansowej związanej z realizacją zadań inwestycyjnych.

    3. Do podstawowych zadań Referatu Zamówień Publicznych należy w szczególności:
  • sporządzanie planów zamówień,
  • przygotowywanie i koordynowanie całości postępowań dotyczących udzielania zamówień publicznych realizowanych w Starostwie według zasad, trybów i procedur określonych ustawą Prawo zamówień publicznych,
  • przygotowywanie umów związanych z udzieleniem i realizacją zamówień publicznych,
  • prowadzenie rejestru zamówień publicznych w postaci elektronicznej,
  • opracowywanie sprawozdań i informacji o dokonanych zamówieniach publicznych,
  • udzielanie pomocy i instruktażu komórkom organizacyjnym Starostwa
    i jednostkom organizacyjny Powiatu w zakresie procedur udzielania zamówień publicznych.


    4. Do podstawowych zadań Referatu Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych należy
  • w szczególności:
  • pozyskiwanie informacji o inicjatywach Unii Europejskiej i podmiotów krajowych w zakresie możliwości uzyskania dofinansowania na realizację inwestycji Powiatu oraz informowanie o tym Zarządu, zainteresowanych komórek organizacyjnych Starostwa oraz powiatowych jednostek organizacyjnych,
  • analiza możliwości pozyskania przez Powiat środków finansowych z funduszy zewnętrznych, w tym z Unii Europejskiej,
  • przygotowywanie wniosków o dofinansowanie projektów przydzielonych wydziałowi do realizacji, we współpracy z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi i powiatowymi jednostkami organizacyjnymi,
  • współpraca z instytucjami zarządzającymi europejskimi programami i środkami pomocowymi oraz innymi podmiotami dofinansowującymi przedsięwzięcia Powiatu,
  • współpraca z podmiotami przygotowującymi wnioski o dofinansowanie na zlecenie Powiatu oraz koordynowanie działań w tym zakresie,
  • współpraca z innymi podmiotami i jednostkami samorządu terytorialnego
    w zakresie wypracowywania wspólnych przedsięwzięć, które mogą być realizowane ze środków pomocowych oraz realizacja projektów partnerskich,
  • koordynowanie czynności komórek organizacyjnych Starostwa i jednostek organizacyjnych Powiatu na etapie realizacji projektu w zakresie prowadzenia monitoringu i sprawozdawczości realizowanych projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych, w tym z Unii Europejskiej,
  • udzielanie komórkom organizacyjnym Starostwa i jednostkom organizacyjnym Powiatu, niezbędnych informacji dotyczących sposobów, zasad i form prowadzenia kontroli, monitoringu oraz sprawozdawczości realizowanych projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych, w tym z Unii Europejskiej,
  • utrzymywanie kontaktów z instytucjami właściwymi dla realizacji projektów Powiatu współfinansowanych ze środków zewnętrznych, w tym z Unii Europejskiej, w sprawach informacji, kontroli, monitorowania
    i sprawozdawczości,
  • przygotowywanie i aktualizowanie informacji zamieszczanych na stronie internetowej Powiatu, dotyczącej projektów Powiatu współfinansowanych ze środków zewnętrznych, w tym Unii Europejskiej,
  • prowadzenie ewidencji składanych wniosków oraz realizowanych przez Wydział projektów,
  • rozliczanie projektów lub programów dofinansowanych ze środków zewnętrznych, w tym z Unii Europejskiej.”

Naczelnik: Ewa Dubiel

Z-ca Naczelnika: Bogusław Ciołkosz

tel. 13 44 86 408, pok.305

e-mail: inwestycje@powiat.jaslo.pl

{"register":{"columns":[]}}