W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wydawanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej

Wymagane dokumenty

1. Wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,
2. Mapa w skali co najmniej 1:5 000 przedstawiającą proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu
3. Analizę powiązania drogi z innymi drogami publicznymi,
4. Określenie nieruchomości lub ich części, które planowane są do przejęcia przez Skarb Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego,
5. Mapy zawierające projekty podziału nieruchomości, sporządzone zgodnie z odrębnymi przepisami
6. Określenie nieruchomości lub ich części, z których korzystanie będzie ograniczone,
7. Określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu
8. 3 egz. projektu zagospodarowania działki lub terenu i egz. projektu architechtoniczno - budowlanego wraz z zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy z dnia 7 lipca 1994r - Prawo budowlane ( Dz. U. z 2006r. Nr 156, poz.1118, z późn. zm ), aktualnym na dzień opracowania projektu
9. W przypadku inwestycji, dla której wydano decyzję "środowiskową" z oceny oddziaływania na środowisko mapę pokazującą teren realizacji przedsięwzięcia oraz obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie,
10. Opinie (wymagane fakultatywnie):

a) ministra właściwego do spraw zdrowia - w odniesieniu do inwestycji lokalizowanych w miejscowościach uzdrowiskowych, zgodnie z odrębnymi przepisami,
b) dyrektora właściwego urzędu morskiego - w odniesieniu do obszarów pasa technicznego, pasa ochronnego, morskich portów i przystani,
c) właściwego organu nadzoru górniczego - w odniesieniu do terenów górniczych,
ca) Ministra właściwego ds. środowiska - w odniesieniu do złóż strategicznych,
d) dyrektora właściwego regionalnego zarządu gospodarki wodnej Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie - w odniesieniu do inwestycji obejmujących wykonanie urządzeń wodnych oraz w odniesieniu do wykonywania obiektów budowlanych lub robót na obszarach bezpośredniego zagrożenia powodzią,
e) dyrektora właściwej regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych - w odniesieniu do gruntów leśnych stanowiących własność Skarbu Państwa, będących w zarządzie Lasów Państwowych,
f) właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków - w odniesieniu do dóbr kultury chronionych na podstawie odrębnych przepisów,
g) właściwego zarządcy infrastruktury kolejowej - w odniesieniu do linii kolejowej,
h) innych organów wymaganych przepisami szczególnymi.

− opinia właściwych miejscowo zarządu województwa, zarządu powiatu oraz wójta (burmistrza, prezydenta miasta)
− określenie przewidywanego przez Wnioskodawcę terminu odpowiednio wydania nieruchomości lub wydania nieruchomości i opróżnienia lokali oraz innych pomieszczeń,
− wymagane przepisami odrębnymi decyzje administracyjne (np. decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, decyzja pozwolenia wodnoprawnego, decyzje zezwolenia na lokalizację zjazdów ).

Opłaty

Pozwolenie wydane na podstawie przepisów prawa budowlanego: a na budowę obiektu budowlanego oraz urządzeń budowlanych związanych z obiektem budowlanym:
− drogi o długości do 1 km - 105zł 
− pozostałe drogi – 2143 zł
Opłatę skarbową należy wnieść z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty, tj. złożenia wniosku, w kasie Urzędu Miasta Jasła lub na konto Urzędu Miasta Jasła, ul. Rynek 12.

Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy

Wydział Architektury i Budownictwa, pokój nr 228 , tel. 13 4486435.

Miejsce składania dokumentów

Osobiście w Punkcie Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Jaśle ul. Rynek 18 (parter), pocztą
na adres: Starostwo Powiatowe w Jaśle ul. Rynek 18, 38-200 Jasło, przy pomocy kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego (e-PUAP) albo wysyłki rejestrowaną pocztą elektroniczną z adresu zarejestrowanego w „bazie adresów elektronicznych” prowadzonej przez ministra do spraw informatyzacji.

Termin załatwienia sprawy

W terminie 90 dni od złożenia kompletnego wniosku.

Tryb odwoławczy

Od decyzji służy odwołanie do Wojewody Podkarpackiego za pośrednictwem Starosty Jasielskiego.

Informacje dodatkowe

Decyzja jest ważna bezterminowo.
Wniosek powinien zawierać opinie wszystkich organów wymienionych w art. 11d pkt 8 powołanej wyżej ustawy, albo informację , że określona opinia w przypadku przedmiotowej inwestycji drogowej nie jest wymagana z przepisu prawa. Opinie organów samorządu wymienione w art. 11b ust. 1 ustawy są zawsze obowiązkowe, za wyjątkiem opinii organu występującego z wnioskiem. W przypadku braku opinii zarządu województwa, zarządu powiatu oraz wójta ( burmistrza, prezydenta miasta ) należy do wniosku załączyć dowody, że wystąpiono o opinię i organ nie zajął stanowiska w terminie 14 dni od otrzymania wniosku o opinię. W przypadku braku opinii organów wymienionych w art. 11d pkt 8 ustawy należy do wniosku załączyć dowody , że wystąpiono o opinię i organ nie zajął stanowiska w terminie 30 dni od złożenia wniosku o opinię. Wnioskodawca, który żąda nadania decyzji klauzuli natychmiastowej wykonalności powinien wyraźnie zaznaczyć to we wniosku uzasadniając żądanie „ interesem społecznym lub gospodarczym„. Wnioskodawca, który żąda ponownego przeprowadzenia procedury oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko powinien wyraźnie zaznaczyć to we wniosku oraz załączyć do wniosku raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko sporządzony z uwzględnieniem rozwiązań przyjętych w projekcie budowlanym. W przypadku, gdy z decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia wynika, iż na etapie pozwolenia na realizację inwestycji drogowej należy powtórzyć procedurę oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko do wniosku należy załączyć raport o ocenie oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko uwzględniający rozwiązania przyjęte w projekcie budowlanym.

 Informacja dotycząca przetwarzanych danych osobowych:

Zgodnie z treścią rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 (Dz. Urz. UE L 2016, Nr 119) dalej zwanego RODO, informujemy że:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Starosta Jasielski, ul. Rynek 18, 38-200 Jasło,
    dalej jako Administrator.
  2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod adresem: iod@powiat.jaslo.pl
  3. Pastwa dane osobowe przetwarzane są w celu rozpatrzenia sprawy Administracyjnej, na podstawie
    art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w związku z realizacją obowiązku prawnego.
  4. Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty uprawnione
    na podstawie obowiązujących przepisów prawa w związku z realizacją przez Administratora celu,
    o którym mowa w pkt. 3.
  5. Państwa dane będą przechowywane przez czas rozpatrywania sprawy, a następnie przechowywane przez okres oraz w zakresie wymaganym zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  6. Posiadają Państwo prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych,
    ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz przenoszenia danych.
  7. Mają Państwo prawo wniesienia skargi na czynności przetwarzania do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  8. Skorzystać z uprawnień wskazanych w pkt. 6 można wysyłając odpowiednie żądanie na adres Inspektora Ochrony danych wskazany w pkt. 2.
  9. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania uniemożliwi rozpatrzenie Państwa sprawy.
  10. Ze względu na złożoność pełnej informacji odnoszącej się do przetwarzania Państwa danych osobowych, w związku z obowiązkiem zagwarantowania aktualności, przejrzystości i przystępności treści niniejszej klauzuli informacyjnej w odbiorze, jej treść została ograniczona. Na naszej stronie internetowej www.powiat.jaslo.pl w zakładce STAROSTWO POWIATOWE / OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH publikujemy rejestr podmiotów przetwarzających oraz  dane z rejestru czynności przetwarzania, gdzie znajdziecie Państwo szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania, podstawy prawnej, okresu przechowywania danych osobowych oraz podmiotów, którym przekazywane mogą być Państwa dane.
{"register":{"columns":[]}}