W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Udzielanie, zmiana, wydanie wtórnika licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą oraz wydawanie dodatkowych wypisów z licencji

Karta informacyjna wg stanu na dzień 17.09.2023 r.

Wymagane dokumenty

Udzielenie licencji.
I. Wniosek 
II. Załączniki do wniosku:
1) Oświadczenie członków organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, a w przypadku innego przedsiębiorcy - osoby prowadzącej działalność gospodarczą, że spełnia wymóg dobrej reputacji, o którym mowa w art. 5c ust. 1 pkt 1 ustawy o transporcie drogowym,

2) Dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań, o których mowa w art. 39a ust. 1 pkt 2-4 ustawy o transporcie drogowym (przedsiębiorca osobiście wykonujący przewóz, zatrudnieni przez niego kierowcy oraz osoby niezatrudnione przez przedsiębiorcę, lecz wykonujące osobiście przewóz na jego rzecz posiadają odpowiednie uprawnienie do kierowania pojazdem samochodowym, określone w ustawie z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami; nie mają przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy oraz nie mają przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy),
3) Zaświadczenie o niekaralności opatrzone datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed złożeniem wniosku, potwierdzające, że odpowiednio przedsiębiorca osobiście wykonujący przewozy, zatrudnieni przez niego kierowcy oraz osoby niezatrudnione przez przedsiębiorcę, lecz wykonujące osobiście przewóz na jego rzecz, spełniają warunki, o których mowa w art. 5c ust. 1 pkt 4 ustawy o transporcie drogowym (nie byli prawomocnie skazani za przestępstwa przeciwko życiu i zdrowiu oraz przeciwko wolności seksualnej i obyczajności, a także za przestępstwa, o których mowa w art. 59 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii, a ponadto nie orzeczono prawomocnie wobec nich zakazu wykonywania zawodu kierowcy),

4) Wykaz pojazdów zawierający następujące informacje: markę, typ, rodzaj/przeznaczenie, numer rejestracyjny, numer VIN, wskazanie rodzaju tytułu prawnego do dysponowania pojazdem,
5) Dowód uiszczenia opłaty za wydanie licencji i wypisów z tej licencji,
6) Pełnomocnictwo lub prokura – w przypadku działania przez przedstawiciela.

Zmiana licencji.
I. Wniosek
II. Załączniki do wniosku:
1) Dowód uiszczenia opłaty za zmianę licencji,
2) Pełnomocnictwo lub prokura – w przypadku działania przez przedstawiciela,
3) Przy odbiorze nowej licencji – zwrot dotychczasowych dokumentów.

Wydanie dodatkowego wypisu z licencji.
I. Wniosek
II. Załączniki do wniosku:
1) Aktualny wykaz pojazdów samochodowych zawierający następujące informacje: markę, typ, rodzaj/przeznaczenie, numer rejestracyjny, numer VIN, wskazanie rodzaju tytułu prawnego do dysponowania pojazdem,
2) Dowód uiszczenia opłaty za wydanie dodatkowego wypisu z licencji,
3) Pełnomocnictwo lub prokura – w przypadku działania przez przedstawiciela.

Wydanie wtórnika licencji lub wydanie wypisu w przypadku jego utraty.
I. Wniosek
II. Załączniki do wniosku:
1) Dotychczasowa licencja lub wypis (-y) w przypadku zniszczenia w stopniu powodującym ich nieczytelność,
2) W przypadku kradzieży – kserokopia dokumentu potwierdzającego ten fakt (np. zaświadczenie z Policji o zgłoszeniu kradzieży),
3) Dowód uiszczenia opłaty za wydanie wtórnika licencji lub wypisu,
4) Pełnomocnictwo lub prokura – w przypadku działania przez przedstawiciela,

Opłaty

1) Opłata za udzielenie licencji. 
Opłata ta uzależniona jest od okresu ważności licencji – licencji udziela się na czas oznaczony, nie krótszy niż 2 lata i nie dłuższy niż 50 lat – oraz liczby pojazdów samochodowych zgłoszonych we wniosku o udzielenie licencji.
Podstawa do obliczenia opłaty za udzielenie licencji:
a) od 2 do 15 lat – 320 zł;
b) powyżej 15 do 30 lat – 380 zł;
c) powyżej 30 do 50 lat – 450 zł.
W przypadku zgłoszenia we wniosku o udzielenie licencji jednego lub więcej niż jednego pojazdu, pobiera się jedną opłatę administracyjną odpowiednią dla okresu ważności licencji, powiększoną o 10% tej opłaty za każdy pojazd.

2) Opłata za zmianę licencji.
- Za zmianę licencji pobiera się opłatę w wysokości 10% opłaty, stanowiącej podstawę do obliczenia opłaty jak za udzielenie licencji.

3) Opłata za wydanie wypisu z licencji.
Opłata ta uzależniona jest od okresu ważności posiadanej licencji.
- Za wydanie wypisu z licencji na każdy pojazd samochodowy zgłoszony we wniosku o udzielenie licencji pobiera się opłatę w wysokości 1% opłaty, stanowiącej podstawę do obliczenia opłaty jak za udzielenie licencji.
- Za wydanie wypisu z licencji na każdy pojazd samochodowy niezgłoszony we wniosku o udzielenie licencji pobiera się opłatę w wysokości 11% opłaty, stanowiącej podstawę do obliczenia opłaty jak za udzielenie licencji.
- Za wydanie wypisu z licencji w przypadku zmiany licencji pobiera się opłatę w wysokości 5% opłaty stanowiącej podstawę do obliczenia opłaty jak za udzielenie licencji.
- Za wydanie wypisu z licencji w innych przypadkach niż wyżej wymienione pobiera się opłatę w wysokości 1% opłaty, stanowiącej podstawę do obliczenia opłaty jak za udzielenie licencji.

4) Opłata za wydanie wtórnika licencji.
- Za wydanie wtórnika licencji w przypadku jej utraty na skutek okoliczności niezależnych od przedsiębiorcy pobiera się opłatę w wysokości 10% opłaty stanowiącej podstawę do obliczenia opłaty jak za udzielenie licencji.
- Za wydanie wtórnika licencji w przypadku jej utraty na skutek okoliczności zależnych od przedsiębiorcy pobiera się opłatę w wysokości 25% opłaty stanowiącej podstawę do obliczenia opłaty jak za udzielenie licencji.

5) Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii (nie dotyczy dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisu, wypisu lub kopii poświadczonego notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniającego do odbioru dokumentu oraz pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu) – 17 zł.

6) Wpłat z tytułu opłaty administracyjnej można dokonywać na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Jaśle:
Starostwo Powiatowe w Jaśle Bank Spółdzielczy w Rymanowie
nr konta: 10 8636 0005 2001 0004 5740 0007
lub bezpośrednio w Kasie Starostwa Powiatowego w Jaśle, ul. Rynek 18.

7) Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Jasła:
Bank Spółdzielczy w Bieczu, Oddział w Jaśle
33 8627 1011 2001 0048 6891 0003
lub bezpośrednio w Kasie Urzędu Miasta Jasła, ul. Rynek 12.

8) Potwierdzenie wniesienia ww. opłat należy załączyć do wniosku.

Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy

Wydział Komunikacji i Transportu, pok. 8A  (parter), po wcześniejszym tel. umówieniu: 13 448 64 56

Miejsce składania dokumentów

Osobiście w Punkcie Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Jaśle ul. Rynek 18 (parter) lub pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Jaśle, ul. Rynek 18, 38-200 Jasło.
Wniosek wraz z ząłącznikami można również złożyć za pomocą platformy EPUAP na formularzu Pisma Ogólnego do Urzędu

Termin załatwienia sprawy

Niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krośnie, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Jasielskiego.

Informacje dotyczące przetwarzanych danych osobowych

Zgodnie z treścią rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 (Dz. Urz. UE L 2016, Nr 119) dalej zwanego RODO, informujemy że:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Starosta Jasielski, ul. Rynek 18, 38-200 Jasło,
    dalej jako Administrator.
  2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod adresem: iod@powiat.jaslo.pl
  3. Pastwa dane osobowe przetwarzane są w celu rozpatrzenia sprawy Administracyjnej, na podstawie
    art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w związku z realizacją obowiązku prawnego.
  4. Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty uprawnione
    na podstawie obowiązujących przepisów prawa w związku z realizacją przez Administratora celu,
    o którym mowa w pkt. 3.
  5. Państwa dane będą przechowywane przez czas rozpatrywania sprawy, a następnie przechowywane przez okres oraz w zakresie wymaganym zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  6. Posiadają Państwo prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych,
    ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz przenoszenia danych.
  7. Mają Państwo prawo wniesienia skargi na czynności przetwarzania do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  8. Skorzystać z uprawnień wskazanych w pkt. 6 można wysyłając odpowiednie żądanie na adres Inspektora Ochrony danych wskazany w pkt. 2.
  9. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania uniemożliwi rozpatrzenie Państwa sprawy.
  10. Ze względu na złożoność pełnej informacji odnoszącej się do przetwarzania Państwa danych osobowych, w związku z obowiązkiem zagwarantowania aktualności, przejrzystości i przystępności treści niniejszej klauzuli informacyjnej w odbiorze, jej treść została ograniczona. Na naszej stronie internetowej www.powiat.jaslo.pl w zakładce STAROSTWO POWIATOWE / OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH publikujemy rejestr podmiotów przetwarzających oraz  dane z rejestru czynności przetwarzaniagdzie znajdziecie Państwo szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania, podstawy prawnej, okresu przechowywania danych osobowych oraz podmiotów, którym przekazywane mogą być Państwa dane.

Informacje dodatkowe

Podjęcie i wykonywanie transportu drogowego w zakresie przewozu osób pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą wymaga uzyskania odpowiedniej licencji. 
Licencji udziela się na czas oznaczony, nie krótszy niż 2 lata i nie dłuższy niż 50 lat. Licencja ta uprawnia do wykonywania przewozu wyłącznie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej.
Licencja na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą jest zezwoleniem w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców.

Organem właściwym w sprawach udzielenia, odmowy udzielenia, zmiany lub cofnięcia licencji jest starosta właściwy dla siedziby przedsiębiorcy określonej w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS), a w przypadku przedsiębiorców będących osobami fizycznymi - adresu stałego miejsca wykonywania działalności gospodarczej określonego w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).
Przedsiębiorcy udziela się licencji, jeżeli:
1) członkowie organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzające spółką jawną lub komandytową, a w przypadku innego przedsiębiorcy - osoby prowadzące działalność gospodarczą:
a) nie zostały skazane prawomocnym wyrokiem za przestępstwa karne skarbowe lub przestępstwa umyślne: przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji, mieniu, obrotowi gospodarczemu, wiarygodności dokumentów, środowisku lub warunkom pracy i płacy albo inne mające związek z wykonywaniem zawodu,
b) nie wydano im prawomocnego orzeczenia zakazującego wykonywania działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego,

2) przedsiębiorca osobiście wykonujący przewóz, zatrudnieni przez niego kierowcy oraz osoby niezatrudnione przez przedsiębiorcę, lecz wykonujące osobiście przewóz na jego rzecz nie byli prawomocnie skazani za przestępstwa przeciwko życiu i zdrowiu oraz przeciwko wolności seksualnej i obyczajności, a także za przestępstwa, o których mowa w art. 59 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii, a ponadto nie orzeczono prawomocnie wobec nich zakazu wykonywania zawodu kierowcy;
3) posiada on tytuł prawny do dysponowania pojazdem lub pojazdami samochodowymi spełniającymi wymagania techniczne określone przepisami prawa o ruchu drogowym, którymi transport drogowy ma być wykonywany.
4) osoby, o których mowa w pkt 2, spełniają wymagania określone w art. 39a ust. 1 pkt 2-4, tj.:
- posiadają odpowiednie uprawnienie do kierowania pojazdem samochodowym, określone w ustawie z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami,
- nie mają przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy,
- nie mają przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy.

Przewoźnik drogowy jest obowiązany zgłaszać w formie pisemnej, w postaci papierowej lub w postaci elektronicznej organowi, który udzielił licencji, zmiany danych, o których mowa w art. 8 ustawy o transporcie drogowym nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.
Jeżeli zmiany obejmują dane zawarte w licencji, przedsiębiorca jest obowiązany wystąpić z wnioskiem o zmianę treści licencji.
W razie niespełnienia przez przedsiębiorcę ww. warunków odmawia się udzielenia licencji.

Materiały

WNIOSEK O WYDANIE LICENCJI (PRZEWÓZ OSÓB)
WNIOSEK​_O​_WYDANIE​_LICENCJI​_(PRZEWÓZ​_OSÓB).doc 0.05MB
Wniosek o zmianę licencji
WNIOSEK​_O​_ZMIANĘ​_TREŚCI​_LICENCJI​_PRZEWÓZ​_OSÓB​_(1).doc 0.04MB
Wniosek o wydanie dodatkowego wypisu z licencji
WNIOSEK​_O​_WYDANIE​_DODATKOWEGO​_WYPISU​_Z​_LICENCJI​_(1).doc 0.04MB
Oświadczenie (dobra reputacja)
Oświadczenie​_dobra​_reputacja​_(2).doc 0.05MB
Wykaz pojazdów
Wykaz​_pojazdów​_(3).doc 0.06MB
Informacja o zmianie pojazdów
Informacja-zmiana​_pojazdów​_(2).doc 0.04MB
Wniosek o wydanie wtórnika licencji lub wydanie wypisu w przypadku jego utraty
WNIOSEK​_O​_WYDANIE​_WTÓRNIKA​_LICENCJIWYPISU​_(1).doc 0.05MB
{"register":{"columns":[]}}