Udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie
Wymagane dokumenty
- wniosek o udostępnienie informacji o środowisku i jego ochronie z podaniem sposobu i formy udostępnienia informacji
Formularz/wnioski do pobrania
Brak
Opłaty
Górne jednostkowe stawki opłat:
1.Opłata za wyszukiwanie informacji wynosi 10zł, jeżeli wymaga wyszukania do 10 dokumentów. Opłata ta ulega zwiększeniu o nie więcej niż 1 zł za każdy kolejny dokument, jeżeli informacja wymaga wyszukania więcej niż 10 dokumentów.
2.Opłata za sporządzanie kopii dokumentów lub danych w formacie 210x297mm(A4) wynoszą: - 0,60 zł za stronę kopii czarno - białej - 6 zł za stronę kopii kolorowej
3. Za przekształcenie informacji w formę zawartą we wniosku o udostępnienie pobiera się opłatę nie wyższą niż 3 zł za każdy informatyczny nośnik danych.
4. Za przesłanie kopii dokumentów lub danych drogą pocztową pobiera się opłatę za przesyłkę danego rodzaju i danej kategorii wagowej w wysokości podanej w obowiązującym cenniku powszechnych usług pocztowych operatora publicznego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 listopada 2012r. - Prawo pocztowe - (t,j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1640 ) zwiększoną o: - nie więcej niż 4 zł w przypadku kopii dokumentów lub danych w formie wydruku lub kserokopii - nie więcej niż 10 zł w przypadku kopii dokumentów lub danych na informatycznym nośniku danych dostarczonym przez podmiot żądający informacji.
Opłatę skarbową należy wnieść z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty (tj. złożenia wniosku), w kasie Urzędu Miasta Jasła lub na konto Urzędu Miasta Jasła, ul. Rynek 12.
Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy
Wydział Architektury i Budownictwa, pokój nr 228, tel. 13 4486435,
Miejsce składania dokumentów
Osobiście w Punkcie Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Jaśle ul. Rynek 18 (parter), pocztą
na adres: Starostwo Powiatowe w Jaśle ul. Rynek 18, 38-200 Jasło, przy pomocy kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego (e-PUAP) albo wysyłki rejestrowaną pocztą elektroniczną z adresu zarejestrowanego w „bazie adresów elektronicznych” prowadzonej przez ministra do spraw informatyzacji.
Termin załatwienia sprawy
Nie później niż w ciągu miesiąca od dnia otrzymania wniosku. Termin może zostać przedłużony do 2 miesięcy ze względu na stopień skomplikowania sprawy.
Tryb odwoławczy
Od decyzji o odmowie udostępnienia informacji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Starosty Jasielskiego
Informacje dodatkowe
Bez pisemnego wniosku udostępnia się:
1)informacje nie wymagające wyszukiwania,
2) w przypadku wystąpienia klęski żywiołowej, innej katastrofy naturalnej lub awarii technicznej, o której mowa w ustawie z dnia 16 kwietnia 2002 r. o stanie klęsk żywiołowych (t.j.Dz. U. z 2014 r., poz. 333 ze zm.) lub innego bezpośredniego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub środowiska spowodowanego działalnością człowieka lub przyczynami naturalnymi – informacje znajdujące się w posiadaniu organów administracji lub dla nich przeznaczone, umożliwiające osobom, które mogą ucierpieć w wyniku tego zagrożenia, podjęcie działań w celu zapobieżenia lub zminimalizowania szkód wynikających z tego zagrożenia.
Informacja dotycząca przetwarzanych danych osobowych:
Zgodnie z treścią rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 (Dz. Urz. UE L 2016, Nr 119) dalej zwanego RODO, informujemy że:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Starosta Jasielski, ul. Rynek 18, 38-200 Jasło,
dalej jako Administrator. - Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod adresem: iod@powiat.jaslo.pl
- Pastwa dane osobowe przetwarzane są w celu rozpatrzenia sprawy Administracyjnej, na podstawie
art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w związku z realizacją obowiązku prawnego. - Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty uprawnione
na podstawie obowiązujących przepisów prawa w związku z realizacją przez Administratora celu,
o którym mowa w pkt. 3. - Państwa dane będą przechowywane przez czas rozpatrywania sprawy, a następnie przechowywane przez okres oraz w zakresie wymaganym zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Posiadają Państwo prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych,
ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz przenoszenia danych. - Mają Państwo prawo wniesienia skargi na czynności przetwarzania do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Skorzystać z uprawnień wskazanych w pkt. 6 można wysyłając odpowiednie żądanie na adres Inspektora Ochrony danych wskazany w pkt. 2.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania uniemożliwi rozpatrzenie Państwa sprawy.
- Ze względu na złożoność pełnej informacji odnoszącej się do przetwarzania Państwa danych osobowych, w związku z obowiązkiem zagwarantowania aktualności, przejrzystości i przystępności treści niniejszej klauzuli informacyjnej w odbiorze, jej treść została ograniczona. Na naszej stronie internetowej www.powiat.jaslo.pl w zakładce STAROSTWO POWIATOWE / OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH publikujemy rejestr podmiotów przetwarzających oraz dane z rejestru czynności przetwarzania, gdzie znajdziecie Państwo szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania, podstawy prawnej, okresu przechowywania danych osobowych oraz podmiotów, którym przekazywane mogą być Państwa dane.
Podstawa prawna
Art. 8 ustawy z dnia 5 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko ( t.j. Dz.U. 2023, poz. 1094, ze zm.)