Samodzielne Stanowisko ds. Kontroli Wewnętrznej
Do podstawowych zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Kontroli Wewnętrznej należy w szczególności:
- kontrola realizacji ustaw i innych aktów prawnych w zakresie działalności organizacyjno-administracyjnej w komórkach organizacyjnych Starostwa oraz jednostkach organizacyjnych Powiatu,
- organizowanie oraz prowadzenie kontroli wykonywania zadań Powiatu przez Starostwo oraz inne jednostki organizacyjne Powiatu,
- kontrola realizacji aktów prawnych stanowionych przez organy Powiatu oraz zarządzeń Starosty w komórkach organizacyjnych Starostwa oraz jednostkach organizacyjnych Powiatu,
- prowadzenie kontroli w podległych i nadzorowanych przez Zarząd jednostkach sektora finansów publicznych w zakresie:
a) gospodarowania środkami publicznymi pod względem legalności, gospodarności i celowości,
b) funkcjonowania systemu kontroli zarządczej,
c) wykorzystania wyników kontroli i oceny celowości wydatków poniesionych w związku z realizacją zadań,
- realizowanie spraw związanych z kontrolą zarządczą,
- opracowywanie procedur i planów kontroli,
- sprawowanie nadzoru nad wdrażaniem wniosków i zaleceń pokontrolnych z kontroli wewnętrznej i zewnętrznej,
- prowadzenie rejestru kontroli,
- przedstawianie Staroście i Zarządowi protokołów kontroli oraz informacji o wykorzystaniu materiałów pokontrolnych przez kontrolowane komórki organizacyjne Starostwa,
- współpraca z zewnętrznymi instytucjami kontrolnymi,
- współpraca z pracownikami merytorycznymi Starostwa w zakresie będącym przedmiotem kontroli,
- prowadzenie spraw związanych z rozpatrywaniem skarg na działalność Starostwa oraz jednostek organizacyjnych Powiatu,
- prowadzenie rejestru skarg.
tel. 13 44 86 406, pok.212
e-mail: kontrola@powiat.jaslo.pl