Samodzielne Stanowisko ds. BHP i Ochrony ppoż.
Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. BHP i Ochrony ppoż. należy w szczególności:
- zabezpieczenie realizacji zadań wynikających z obowiązujących przepisów prawa
w zakresie BHP i Ochrony ppoż., - przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad BHP
w Starostwie, - sporządzanie i przechowywanie określonej w przepisach prawnych dokumentacji
w dziedzinie BHP i ochrony ppoż., w tym w szczególności opracowanie instrukcji
z zakresu BHP i ochrony ppoż., - organizowanie i przeprowadzanie okresowych kontroli stanu BHP i ppoż. w Starostwie,
- przedstawienie Staroście wniosków z zakresu BHP i ppoż.,
- przeprowadzanie kontroli jednostek organizacyjnych Powiatu w zakresie BHP i ppoż.,
- sporządzanie oceny ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy w Starostwie,
- udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz
w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków, - prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby,
a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy, - doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
- prowadzenie instruktażu ogólnego, w ramach szkolenia wstępnego dla nowo zatrudnionych pracowników Starostwa, stażystów i praktykantów,
- prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem wstępnych, kontrolnych
i okresowych badań lekarskich pracowników Starostwa, - analizowanie i rozpatrywanie wniosków pracowników Starostwa dotyczących refundacji kosztów okularów korygujących wzrok do pracy przy monitorze ekranowym.
tel: 13 44 86 443 pok.234
email: j.kocimowski@powiat.jaslo.pl