W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Samodzielne Stanowisko ds. BHP i Ochrony ppoż.

Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. BHP i Ochrony ppoż. należy w szczególności:

  1. zabezpieczenie realizacji zadań wynikających z obowiązujących przepisów prawa
    w zakresie BHP i Ochrony ppoż.,
  2. przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad BHP
    w Starostwie
    ,
  3. sporządzanie i przechowywanie określonej w przepisach prawnych dokumentacji
    w dziedzinie BHP i ochrony ppoż., w tym w szczególności opracowanie instrukcji
    z zakresu BHP i ochrony ppoż.,
  4. organizowanie i przeprowadzanie okresowych kontroli stanu BHP i ppoż. w Starostwie,
  5. przedstawienie Staroście wniosków z zakresu BHP i ppoż.,
  6. przeprowadzanie kontroli jednostek organizacyjnych Powiatu w zakresie BHP i ppoż.,
  7. sporządzanie oceny ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy w Starostwie,
  8. udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz
    w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,
  9. prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby,
     a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,
  10. doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
  11. prowadzenie instruktażu ogólnego, w ramach szkolenia wstępnego dla  nowo zatrudnionych pracowników Starostwa, stażystów i praktykantów,
  12. prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem wstępnych, kontrolnych
     i okresowych badań lekarskich pracowników Starostwa,
  13. analizowanie i rozpatrywanie wniosków pracowników Starostwa dotyczących refundacji kosztów okularów korygujących wzrok do pracy przy monitorze ekranowym.

 

tel: 13 44 86 443 pok.234

email: j.kocimowski@powiat.jaslo.pl

{"register":{"columns":[]}}