W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Rejestracja pojazdu używanego zakupionego na terenie RP

Karta informacyjna wg stanu na dzień 1.01.2024 r.

Wymagane dokumenty

I. Wniosek
II. Załączniki do wniosku:
1) Dowód własności pojazdu (oryginał), w szczególności:
a) umowa sprzedaży,
b) umowa zamiany,
c) umowa darowizny,
d) umowa o dział spadku,

e) umowa o zniesienie współwłasności,
f) faktura potwierdzająca nabycie pojazdu,
g) prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności,

h) prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia.
2) Dowód rejestracyjny w oryginale (w przypadku pojazdu wycofanego czasowo z ruchu zamiast dowodu rejestracyjnego wymaga się przedstawienia decyzji o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu),

3) Zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, jeżeli jest wymagane,
4) Tablice rejestracyjne,

5) Dodatkowa tablica rejestracyjna, o której mowa w art. 73 ust. 1b ustawy Prawo o ruchu drogowym, jeżeli była wydana.

Do wglądu:

1) Dokument określający tożsamość:
a) działającego osobiście właściciela dla osoby fizycznej, w tym również osoby prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą oraz osoby wchodzącej w skład spółki cywilnej,
b) przedstawiciela,
2) W przypadku spółki cywilnej umowa spółki cywilnej,
3) W przypadku działania przez przedstawiciela - pełnomocnictwo dla osoby załatwiającej sprawę - za wyjątkiem sytuacji, w których uprawnienie do reprezentacji jest uwidocznione w publicznie dostępnych rejestrach.
W przypadku podmiotów, którym może przysługiwać własność i inne prawa rzeczowe, nie rejestrowanych w rejestrach dostępnych publicznie, przedstawienie do wglądu dokumentów potwierdzających uprawnienie do reprezentacji tego podmiotu.

Opłaty

1) Opłata za wydanie:
a) tablic rejestracyjnych
- samochodowych - 80 zł

- tablicy dla przyczepy, ciągnika rolniczego, motocykla - 40 zł

- tablicy motorowerowej - 30 zł,

- tablic indywidualnych: samochodowych 1000 zł, motocyklowych 500 zł ,

- tablic zabytkowych: samochodowych - 100 zł,  motocyklowej - 50 zł, motorowerowej – 40 zł,
b) dowodu rejestracyjnego 54 zł 
c) pozwolenia czasowego 13,50 zł
d) znaków legalizacyjnych 12,50 zł
e) 40 zł dodatkowa tablica rejestracyjna z przeznaczeniem na bagażnik + 12,50 zł komplet znaków legalizacyjnych

2) Opłata skarbowa: od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii - 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej)

Wpłat można dokonać na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Jaśle: Starostwo Powiatowe w Jaśle Bank Spółdzielczy w Rymanowie 10 8636 0005 2001 0004 5740 0007 lub bezpośrednio w Kasie Starostwa Powiatowego w Jaśle, ul. Rynek 18. Wpłat z tytułu opłat skarbowych można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Jasła: Bank Spółdzielczy w Bieczu, Oddział w Jaśle
33 8627 1011 2001 0048 6891 0003 lub bezpośrednio w Kasie Urzędu Miasta Jasła, ul. Rynek 12. Potwierdzenie wniesienia opłat należy załączyć do wniosku.

Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy

Wydział Komunikacji i Transportu, tel. 013 4486458, 013 4742002

Miejsce składania dokumentów

Wydział Komunikacji i Transportu, pok. 3-5  (parter) . Wniosek wraz z załącznikami można przesłać za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej Wydziału Komunikacji i Transportu.

Termin załatwienia sprawy

1) Niezwłocznie na stanowisku obsługi strona otrzymuje pozwolenie czasowe i tablice rejestracyjne,
2) Po okresie 30 dni-odbiór stałego dowodu rejestracyjnego. Termin ważności pozwolenia czasowego w szczególnych przypadkach może zostać jednorazowo przedłużony o 14 dni.

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krośnie, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Jasielskiego.

 

Informacje dotyczące przetwarzanych danych osobowych

Zgodnie z treścią rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 (Dz. Urz. UE L 2016, Nr 119) dalej zwanego RODO, informujemy że:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Starosta Jasielski, ul. Rynek 18, 38-200 Jasło,
    dalej jako Administrator.
  2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod adresem: iod@powiat.jaslo.pl
  3. Pastwa dane osobowe przetwarzane są w celu rozpatrzenia sprawy Administracyjnej, na podstawie
    art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w związku z realizacją obowiązku prawnego.
  4. Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty uprawnione
    na podstawie obowiązujących przepisów prawa w związku z realizacją przez Administratora celu,
    o którym mowa w pkt. 3.
  5. Państwa dane będą przechowywane przez czas rozpatrywania sprawy, a następnie przechowywane przez okres oraz w zakresie wymaganym zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  6. Posiadają Państwo prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych,
    ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz przenoszenia danych.
  7. Mają Państwo prawo wniesienia skargi na czynności przetwarzania do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  8. Skorzystać z uprawnień wskazanych w pkt. 6 można wysyłając odpowiednie żądanie na adres Inspektora Ochrony danych wskazany w pkt. 2.
  9. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania uniemożliwi rozpatrzenie Państwa sprawy.
  10. Ze względu na złożoność pełnej informacji odnoszącej się do przetwarzania Państwa danych osobowych, w związku z obowiązkiem zagwarantowania aktualności, przejrzystości i przystępności treści niniejszej klauzuli informacyjnej w odbiorze, jej treść została ograniczona. Na naszej stronie internetowej www.powiat.jaslo.pl w zakładce STAROSTWO POWIATOWE / OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH publikujemy rejestr podmiotów przetwarzających oraz  dane z rejestru czynności przetwarzaniagdzie znajdziecie Państwo szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania, podstawy prawnej, okresu przechowywania danych osobowych oraz podmiotów, którym przekazywane mogą być Państwa dane.

 

Informacje dodatkowe

Zgodnie z art. 73aa ust. 1 pkt 1 ustawy-Prawo o ruchu drogowym (obowiązującym od dnia 01.01.2024 r.): Właściciel pojazdu jest obowiązany złożyć wniosek o jego rejestrację w terminie 30 dni od dnia nabycia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest przedsiębiorca prowadzący na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, obowiązany jest do złożenia wniosku o rejestrację pojazdu w terminie 90 dni (art. 73aa ust. 3 tejże ustawy).

Przepisu art. 73aa ust. 1 pkt 1 ustawy-Prawo o ruchu drogowym nie stosuje się w przypadku, gdy właściciel pojazdu nabytego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dokona zbycia tego pojazdu przed upływem ww. terminów.

Przepisu art. 73aa ust. 1 pkt 1 nie stosuje się również w przypadku, gdy przed upływem ww. terminów, właścicielowi pojazdu nabytego i zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zostały wydane:

1) zaświadczenie o demontażu pojazdu, o którym mowa w:

a) art. 79 ust. 2,

b) art. 24 ust. 1 pkt 2 albo art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. z 2020 r. poz. 2056);

2) zaświadczenie o przyjęciu niekompletnego pojazdu, o którym mowa w art. 25 ust. 1 albo art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji.

1) Rejestracji pojazdu dokonuje, na wniosek właściciela pojazdu, starosta właściwy ze względu na miejsce jego stałego zamieszkania (siedzibę) lub czasowego zamieszkania.

2) W przypadku gdy dane odnoszące się do zbywcy pojazdu zawarte w dowodzie własności pojazdu dołączonym do wniosku o rejestrację są niezgodne z danymi właściciela pojazdu zawartymi w dowodzie rejestracyjnym, dowodem własności są wszystkie dokumenty potwierdzające fakt przeniesienia prawa własności pojazdu.

3) Dopuszcza się przedłożenie poświadczonej notarialnie kopii dowodów własności pojazdu.

4) Jeżeli zbywcą pojazdu w przypadku, o którym mowa w pkt 2, jest przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie obrotu pojazdami, dopuszcza się, aby w oryginale albo kopii dowodu własności pojazdu potwierdzającego nabycie prawa własności przez tego zbywcę, przed notarialnym poświadczeniem tej kopii, o którym mowa w pkt 3, informacja o cenie pojazdu została przekreślona w sposób uniemożliwiający odczytanie tej ceny.
5) Zgodnie z art. 84 ust. 2 pkt 1 lit. d ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych organ rejestrujący obowiązany jest do przeprowadzenia kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych.
6) Niezłożenie wniosku o rejestrację pojazdu, w wymaganym ustawowo terminie podlega karze pieniężnej, określonej w art. 140mb ustawy-Prawo o ruchu drogowym.

Materiały

Wniosek - rejestracja/czasowa rejestracja/wyrejestrowanie 2022
Wniosek​_-​_rejestracja​_04092022.doc 0.05MB
{"register":{"columns":[]}}