W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Ponadnarodowa mobilność uczniów w Białowieży

28.02.2022

31 grudnia 2021r. dobiegł końca projekt „Otaczająca przyroda jako środek rozbudzania świadomości ekologicznej” realizowany w Zespole szkolno-Przedszkolnym w Białowieży

Uczniowie i nauczyciele z białowieskiej szkoły podczas pobytu w Hiszpanii - grupa pozuje na tle morza

Logotypy - od lewej ikona Fundusze Europejskie Wiedza, Edukacja, Rozwój, Flaga Rzeczypospolitej Polskiej i Flaga Unii Europejskiej jako symbolu Europejskiego Funduszu Społecznego

Realizacja całego przedsięwzięcia była finansowana ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Całkowity budżet przeznaczony na realizację projektu  118 502 PLN.

Głównym celem projektu było wzmocnienie przekrojowych kompetencji kluczowych uczniów z klas VI – VIII, w tym m.in.: nauka języków obcych, rozwijanie umiejętności uczenia się, nabycie nowych kompetencji niezbędnych do rozwoju osobistego, przyszłego zatrudnienia i aktywnego obywatelstwa europejskiego. Działania projektowe skupiały się w szczególności na kształceniu kompetencji wielojęzyczności, rozumieniu i tworzeniu informacji, kompetencji cyfrowych, matematycznych, osobistych, społecznych i obywatelskich.

Celem pośrednim projektu była edukacja przyrodnicza i poszerzenie  wiedzy dotyczącej  ochrony środowiska.

W ramach działań projektowych odbyły się dwukrotnie wyjazdy do Granady, Hiszpania. W mobilnościach wzięło udział 20 uczniów oraz 4 nauczycieli Zespoły Szkolno-Przedszkolnego w Białowieży. Mobilność uczniów poprzedzona była przygotowaniem językowym (nauka języka hiszpańskiego) , kulturowym, pedagogicznym i organizacyjnym.

Tematyka przedsięwzięcia wpisywała się w podstawę programową nie tylko naszej szkoły, ale również hiszpańskiej szkoły AVE MARIA CASA MADRE  w Granadzie , która była instytucją przyjmującą naszych uczniów podczas odbytych mobilności.

W trakcie trwania mobilności uczniowie aktywnie brali udział w zajęciach lekcyjnych wraz ze swoimi hiszpańskimi rówieśnikami. Uczestniczyli w zajęciach pozalekcyjnych oraz w programie kulturowym, który miał na celu poznanie najciekawszych miejsc w okolicy, w której znajdowała się szkoła goszcząca. Podczas zajęć uczniowie wspólnie opracowywali międzynarodowe materiały dotyczące wybranych zagadnień projektu. Przebywając ze swoimi hiszpańskimi rówieśnikami dzielili się swoimi zainteresowaniami , co stanowiło podstawę do współpracy i wzajemnej nauki.

Dla większości uczestników projektu możliwość odbycia mobilności poza granicę naszego państwa było w ich życiu nowym doświadczeniem.  Jako osoby odpowiedzialne za poszerzanie światopoglądu naszych uczniów wiemy ,iż możliwość udziału w przedsięwzięciu wpłynęła pozytywnie na rozwój kompetencji naszych uczniów oraz ich przyszłe wybory edukacyjne i życiowe

 

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}