Nie trać czasu i korzystaj z aplikacji mZUS
12.07.2023
MZUS to pierwsza aplikacja mobilna Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, która jest dostępna dla klientów już od ponad 8 miesięcy. Umożliwia ona szybki dostęp do informacji i wniosków o świadczenia dla rodziny. Z aplikacji mZUS można korzystać na urządzeniach mobilnych z systemem operacyjnymi Android i iOS. Należy ją pobierać wyłącznie ze sklepów Google Play oraz App Store.
Za pośrednictwem aplikacji osoby korzystające z niej mogą:
- wysłać wiadomości do ZUS-u i odczytywać na nie odpowiedzi,
- umówić wizytę w placówce Zakładu,
- działać w imieniu osoby, która nadała nam upoważnienie do PUE ZUS.
Aplikacja mZUS jest przeznaczona również dla rodziców i opiekunów dzieci, którzy mogą skorzystać z programów świadczeń dla rodzin:
- świadczenia wychowawczego 500+,
- świadczenia dobry start 300+,
- dofinansowania opłaty za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna,
- rodzinnego kapitału opiekuńczego.
Złożenia wniosków drogą elektroniczną to przede wszystkim ogromna wygoda.
To rodzic sam decyduje, kiedy znajdzie chwilę na przesłanie dokumentów. Nie ma żadnych ograniczeń dotyczących pory dnia, a nasi klienci mogą starania się o środki również w weekendy, kiedy tradycyjne odwiedzanie urzędów jest niemożliwe – informuje Katarzyna Krupicka regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.
W aplikacji mZUS można również sprawdzić status swojego wniosku i dane o wypłacie świadczeń.
Dodatkowo za pośrednictwem aplikacji można:
- nawiązać telefoniczny kontakt z infolinią ZUS (COT) – jeśli zezwolimy na połączenie, aplikacja wybierze numer do COT na naszym urządzeniu,
- przejść do strony, która umożliwi rezerwację e-wizyty w ZUS – na naszym urządzeniu uruchomi się przeglądarka internetowa z dostępem do strony, która umożliwi rezerwację e-wizyty,
- umówić wizytę w placówce ZUS,
- odczytać powiadomienia, które pojawiły się na naszym koncie na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS – jeśli otrzymamy powiadomienie na PUE, zobaczymy je również w aplikacji,
- otrzymywać komunikaty – przypomnimy np. o możliwości składania wniosków na nowy okres świadczeniowy,
- wysyłać wiadomości do ZUS-u i odczytywać na nie odpowiedzi.
Katarzyna Krupicka
regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego