W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

„ BUSY BEES” w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Białowieży

19.12.2023

Dwoje uczniów z maskami pszczelarskimi na głowach

Na białym tle logo: English Teaching, Polsko - Amerykańskiej Fundacji Wolności, NIDA - Nidzickiej Fundacji Rozwoju

logo Aktywne dzieci - na kolorowych klockach stoi czworo dzieci

Od 1 września 2022r. do 15 grudnia 2023r. w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Białowieży realizowany był Projekt pt.: „BUSY BEES” („PRACOWITE PSZCZÓŁKI).  Wartość projektu 14000zł . Projekt został sfinansowany w ramach  Programu English Teaching, finansowanego ze środków Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności , którego krajowym operatorem jest Nidzicka Fundacja Rozwoju NIDA.  Grant na realizację działań projektowych pozyskało Stowarzyszenie AKTYWNE DZIECI, działające przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym
w Białowieży.

Na zajęciach projektowych punktem wyjścia dla wszystkich aktywności dzieci były książki w języku angielskim nawiązujące w swej tematyce do świata zwierząt i otacząjącej nas przyrody. Uczniowie klas III i IV biorący udział w projekcie uczestniczyli również w spotkaniach z pszczelarzem, leśnikiem oraz nauczycielem biologii, który prowadził zajęcia o smogu w oparciu o metodę CLIL. Podczas wycieczki do Ziołowego Zakątka uczniowie wykonali świeczki z wosku pszczelego oraz zapoznali się z gatunkami roślin miododajnych. Lapbooki ilustrujące świat zwierząt z naszego najbliższego otoczenia oraz świat pszczół wykonane przez uczniów, jak również teatrzyk paluszkowy nawiązujący swoją treścią
do popularnej bajki  „The Three Little Pigs and the Big Bad Wolf”   ujawniły wiele talentów i umiejętności zarówno artystycznych, jak i językowych naszych uczniów.

Realizacja projektu zakładała stwarzanie jak najwięcej okazji, aby uczniowie wzbogacali swój język (zarówno słownictwo w języku angielskim, jak również w języku polskim).

W ramach Projektu zakupiono wiele książek w języku angielskim oraz gry dydaktyczne i materiały edukacyjne.

Mimo zakończenia projektu, czytanie książek w języku angielskim na stałe wpisało się w harmonogram spotkań pozalekcyjnych.

Mariola Glencner-szkolny koordynator projekt

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}