W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wyrejestrowanie i zgłoszenie zbycia pojazdu

WYMAGANE DOKUMENTY

Wyrejestrowanie pojazdu:

  1. Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu,
  2. dowód rejestracyjny,
  3. polisę OC (do wglądu),
  4. W zależności od przyczyny wyrejestrowania:
  • demontaż pojazdu – zaświadczenie za stacji demontażu o przyjęciu kompletnego/niekompletnego pojazdu oraz tablice rejestracyjne,
  • kradzież pojazdu – oświadczenie właściciela/właścicieli złożone pod odpowiedzialnością karną za

składanie fałszywych zeznań, zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży pojazdu lub postanowienie o umorzeniu dochodzenia w sprawie kradzieży pojazdu,

  • wywóz pojazdu z kraju – dokument potwierdzający zbycie pojazdu za granicę i oświadczenie

właściciela/właścicieli złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań lub kopię dokumentu potwierdzającego zarejestrowanie pojazdu za granicą,

  • zniszczenie (kasacja) pojazdu za granicą – dokument potwierdzający zniszczenie (kasację) pojazdu za granicą wraz z tłumaczeniem na język polski oraz tablice rejestracyjne,
  • udokumentowana trwała i zupełna utrata posiadania pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności - oświadczenie właściciela/właścicieli złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań oraz opłata za korzystanie ze środowiska uiszczona w Urzędzie Gminy,
  1. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie decyzji.
  2. Do wglądu: dowód osobisty lub inny dokument z fotografią.

 

Zgłoszenie zbycia pojazdu:

  1. wniosek zawiadamiający o zbyciu pojazdu
  2. kserokopia dokumentu na podstawie którego nastąpiło przeniesienie prawa własności np. umowa kupna-sprzedaży, darowizny, faktura.
  3. Do wglądu: dowód osobisty lub inny dokument z fotografią.

 

WYSOKOŚĆ OPŁAT

Opłata skarbowa na konto Miasta Garwolin nr 79921000080013845520000010

- za wydanie decyzji o wyrejestrowaniu pojazdu – 10zł

- za upoważnienie/pełnomocnictwo – 17zł

 

Zawiadomienie o zbyciu pojazdu – bez opłat.

Wpłat można dokonać:

- w punkcie opłat mieszczącym się na parterze budynku Starostwa

JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA

Wydział Komunikacji mieszczący przy ul. Mazowieckiej 26 (parter), tel. 25 68 42 850-899

Interesanci przyjmowani są od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-15.30

TERMIN ODPOWIEDZI

  1. Bez zbędnej zwłoki, pod warunkiem przedłożenia wszystkich wymaganych dokumentów.
  2. Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego następuje nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.

TRYB ODWOŁAWCZY

Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach za pośrednictwem Starosty Powiatu Garwolińskiego w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

UWAGI

Wyrejestrowania pojazdu lub zgłoszenia zbycia pojazdu można dokonać korespondencyjnie.

Materiały

Wniosek o rejestrację pojazdu
Wniosek​_o​_rejestracje​_pojazdu.doc 0.04MB
klauzula informacyjna - Wydział Komunikacji w związku z realizacją zadań z zakresu ewidencji i oznaczania pojazdów
klauzula​_informacyjna​_-​_Wydział​_Komunikacji​_w​_związku​_z​_realizacją​_zadań​_z​_zakresu​_ewidencji​_i​_oznaczania​_pojazdów.docx 0.01MB
Nabycie/zbycie pojazdu - ważne informacje
{"register":{"columns":[]}}