W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

WYDZIAŁ GEODEZJI I GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI

Podstawowe informacje dotyczące pracy i funkcjonowania wydziału

  • Adres

    Starostwo Powiatowe w Garwolinie
    Mazowiecka 26
    08-400 Garwolin

    Piętro II - pokoje 201, 225-229, 234, 236-247

  • Kontakt

    Tel. 25 684 29 50

    E-mail: wydz.geodezji@garwolin-starostwo.pl

  • Kierownictwo i nadzór

    Dyrektor Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami: Piotr Barej

    Kierownik Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej: Elżbieta Adamiak

    Kierownik Gospodarki Nieruchomościami: Zenon Gałązka

     

    Komórka nadrzędna organizacyjnie: Starosta Powiatu Garwolińśkiego

  • Zadania i kompetencje - Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej:
      1. Udostępnianie baz danych, obejmującej zbiory danych infrastruktury informacji  przestrzennej;
      2. Zakładanie i prowadzenie w systemie teleinformatycznym bazy danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, w tym bazy danych zwanej „powiatową bazą GESUT”
      3. Przekazywanie plików różnicowych w celu aktualizacji krajowej bazy GESUT;
      4. Zakładanie i prowadzenie w systemie teleinformatycznym dla terenów miast oraz zwartych zabudowanych i przeznaczonych pod zabudowę obszarów wiejskich baz danych obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1: 500 do 1: 5000 zharmonizowanych z innymi bazami danych;
      5. Tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1: 500 do 1: 5000 oraz szczegółowych osnów geodezyjnych;
      6. Tworzenie i udostępnianie standardowych opracowań kartograficznych:
    1. Mapy ewidencyjne w skalach: 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000;
    2. Mapy zasadnicze w skalach: 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000;
    1. Zakładanie i prowadzenie w systemie teleinformatycznym bazy danych szczegółowych osnów geodezyjnych;
    2. Zakładanie osnów szczegółowych;
    3. Ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
    4. Prowadzenie państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
    5. Weryfikacja dokumentacji geodezyjnej pod kątem  zgodności z obowiązującymi przepisami prawa z zakresu geodezji i kartografii, w szczególności dotyczącymi kompletności przekazanych wyników, wykonywania pomiarów oraz spójności przekazywanych baz;
    6. Przyjęcie do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego lub wydanie decyzji administracyjnej o odmowie przyjęcia zbiorów danych lub innych materiałów stanowiących wyniki prac geodezyjnych, sporządzonych przez jednostki wykonawstwa geodezyjnego;
    7. Obsługa zgłoszeń prac geodezyjnych i kartograficznych;
    8. Obsługa zamówień na materiały z państwowego zasobu geodezyjnego

    i kartograficznego;

    1. Wydawanie licencji na udostępnione materiały zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
    2. Wystawianie Dokumentu Obliczenia Opłaty;
    3. Pozyskiwanie, ewidencjonowanie, przechowywanie, udostępnianie oraz zabezpieczanie materiałów zasobu, z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego;
    4. Koordynacji usytuowania projektowych sieci uzbrojenia terenu;
    5. Ocena przydatności użytkowej materiałów zasobu;
    6. Udział w wyłączeniu materiałów z zasobu;
    7. Przekazywanie materiałów z zasobu do Archiwum Państwowego;
    8. Wydawanie danych  z ewidencji gruntów i budynków w celu aktualizacji państwowego rejestru granic i powierzchni jednostek podziałów terytorialnych kraju;
    9. Prowadzenie Systemu Informacji o Terenie dla obszaru powiatu;
    10. Inne zlecone przez osobę sprawującą bezpośredni nadzór nad pracą wydziału.

     

  • Zadania i kompetencje - Referat Gospodarki Nieruchomościami:
    1. gospodarowanie nieruchomościami Skarbu Państwa oraz Powiatu Garwolińskiego, w tym nabywanie na własność, oddawanie w trwały zarząd i zamiana nieruchomości;
    2. zlecanie i odbiór szacunków nieruchomości;
    3. zawieranie umów dzierżawy, najmu, użyczenia nieruchomości Skarbu Państwa oraz Powiatu Garwolińskiego;
    4. organizowanie, ogłaszanie i przeprowadzanie przetargów na sprzedaż nieruchomości Skarbu Państwa oraz Powiatu Garwolińskiego;
    5. sprzedaż bezprzetargowa nieruchomości Skarbu Państwa oraz Powiatu Garwolińskiego;
    6. aktualizacja opłat rocznych z tytułu wieczystego użytkowania i trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa;
    7. aktualizacja opłat rocznych z tytułu trwałego zarządu nieruchomości Powiatu Garwolińskiego;
    8. wnioskowanie i opiniowanie podziałów nieruchomości Skarbu Państwa oraz Powiatu Garwolińskiego;
    9. wywłaszczanie nieruchomości oraz ustalanie odszkodowania za wywłaszczone nieruchomości;
    10. orzekanie o zwrocie wywłaszczonych nieruchomości;
    11. nabywanie nieruchomości w drodze umowy na rzecz Skarbu Państwa i Powiatu Garwolińskiego;
    12. orzekanie w drodze decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości Skarbu Państwa;
    13. wydawanie zaświadczeń o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa, zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów;
    14. ustalanie wysokości opłat jednorazowych z tytułu przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów, stanowiących własność Skarbu Państwa i Powiatu Garwolińskiego, zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów;
    15. wydawanie zaświadczeń potwierdzających uiszczenie opłat jednorazowych z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego gruntów, stanowiących własność Skarbu Państwa i Powiatu Garwolińskiego, zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów;
    16. ustalanie odszkodowania za grunty zajęte pod drogi publiczne – gminne, powiatowe, wojewódzkie, krajowe;
    17. ustalanie wysokości odszkodowania za działki objęte decyzją starosty o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
    18. przygotowywanie dokumentacji do wyodrębniania lokali, w tym ustalanie udziałów w nieruchomości wspólnej;
    19. nabywanie przez Skarb Państwa i powiat własności nieruchomości w zamian za zaległości podatkowe;
    20. przejmowanie od PKP mienia nieodpłatnie na rzecz Skarbu Państwa lub Powiatu Garwolińskiego;
    21. ograniczanie w drodze decyzji sposobu korzystania z nieruchomości przez udzielenie zezwolenia na zakładanie i przeprowadzanie na nieruchomości ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz urządzeń łączności publicznej i sygnalizacyjnej;
    22. udzielanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstania szkody;
    23. ewidencjonowanie nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu Garwolińskiego wchodzących w skład zasobu;
    24. prowadzenie rejestrów nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu Garwolińskiego oddanych w użytkowanie wieczyste i trwały zarząd;
    25. ujawnianie w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz Powiatu Garwolińskiego;
    26. sporządzanie i przekazywanie wykazów nieruchomości Skarbu Państwa do Krajowego Zasobu Nieruchomości;
    27. sporządzanie i przekazywanie wykazów nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu Garwolińskiego, o których mowa w ustawie o Centralnym Porcie Komunikacyjnym;
    28. przekazywanie do Wojewody informacji o umowach oraz innych czynnościach prawnych, związanych z obrotem nieruchomościami Skarbu Państwa;
    29. sporządzanie i przekazywanie do Wojewody rocznych sprawozdań z gospodarowania nieruchomościami zasobu Skarbu Państwa;
    30. ustalenie, które nieruchomości stanowiły mienie gromadzkie; 
    31. analiza nieruchomości Skarbu Państwa oddanych w użytkowanie wieczyste w celu wyodrębnienia listy nieruchomości po podmiotach, które nie złożyły wniosku o wpis do KRS.
    32. regulowanie stanów prawnych nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa i Powiatu Garwolińskiego;
    33. zatwierdzanie ugód w sprawach o ustalenie odszkodowania z tytułu ograniczenia w drodze decyzji sposobu korzystania z nieruchomości;
  • Zadania i kompetencje - Ewidencja gruntów i budynków
    1. Prowadzenie i udostępnianie danych z ewidencji gruntów i budynków:
    • wprowadzanie zmian w operacie ewidencji gruntów i budynków,
    • wydawania decyzji administracyjnych,
    • sporządzanie i wydawanie wypisów i wyrysów, licencji oraz dokumentów obliczenia  opłaty,
    • sporządzanie i wydawanie zaświadczeń i informacji na podstawie danych z ewidencji gruntów i budynków;
    1. Modernizacje ewidencji gruntów i budynków;
    2. Prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów;
    3. Przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie

    i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;

    1. Scalenia i wymiany gruntów;
    2. Współudział w tworzeniu i utrzymaniu teleinformatycznego zintegrowanego systemu informacji o nieruchomościach;
    3. Sporządzanie gminnych i powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków;
    4. Zlecania, nadzoru i odbiorów prac geodezyjnych, klasyfikacyjnych, scaleń i wymiany gruntów;
    5. Prowadzenie rejestru cen i wartości nieruchomości;
    6. Ustalenia:
    • które nieruchomości stanowiły wspólnotę gruntową,
    • wykazu uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej,
    • wykazu obszaru gospodarstw przez nich posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów we wspólnocie;
    1. Ocena przydatności użytkowej dokumentacji ewidencji gruntów i budynków;
    2. Udział w wyłączeniu dokumentacji ewidencji gruntów i budynków;
    3. Przekazywanie dokumentacji ewidencji gruntów i budynków do Archiwum Państwowego;
    4. Inne zlecone przez osobę sprawującą bezpośredni nadzór nad pracą wydziału.
  • Kontakt z Wydziałem
    BAREJ Piotr Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami  25 684 29 51 p.barej@garwolin-starostwo.pl Geodeta Powiatowy, Dyrektor Wydziału
    ADAMIAK Elżbieta  Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami  25 684 29 52 e.adamiak@garwolin-starostwo.pl Zastępca Dyrektora, Kierownik PODGiK
    LALAK Daria Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami  25 684 29 61   Inspektor
    DOMARECKA Mariola  Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami  25 684 29 81 m.domarecka@garwolin-starostwo.pl Inspektor
    ŁUCZYŃSKA Maria Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami  25 684 29 82  m.luczynska@garwolin-starostwo.pl Inspektor
    KRÓL Aneta Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami  25 684 29 77 a.krol@garwolin-starostwo.pl Inspektor
    ARCZYŃSKA Anna  Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami  25 684 29 93 a.arczynska@garwolin-starostwo.pl Podinspektor
    PRZYBYSZ Robert  Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami  25 684 29 88 r.przybysz@garwolin-starostwo.pl Inspektor
    BARWICKI Adam  Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami  25 684 29 67 a.barwicki@garwolin-starostwo.pl Inspektor
    ZIELIŃSKA Halina  Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami  25 684 29 90 h.zielinska@garwolin-starostwo.pl Podinspektor
    STAŃCZAK Zenobia  Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami  25 684 29 86 z.stanczak@garwolin-starostwo.pl Podinspektor
    LACEK Kacper  Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami  25 684 29 91 podgik@garwolin-starostwo.pl Młodszy referent
    FEBERT Urszula  Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami  25 684 29 70 u.febert@garwolin-starostwo.pl Inspektor
    PIĘTKA Monika Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami  25 684 29 74 m.pietka@garwolin-starostwo.pl Inspektor
    WOJDA Marta Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami  25 684 29 69 m.wojda@garwolin-starostwo.pl Inspektor
    CIOŁEK Magdalena Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami  25 684 29 71 m.ciolek@garwolin-starostwo.pl Inspektor
    BARAN Dominika  Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami  25 684 29 68 db.baran@garwolin-starostwo.pl Inspektor
    ZAJĄC Tomasz  Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami  25 684 29 76 t.zajac@garwolin-starostwo.pl Podinspektor
    CELEJ Iwona  Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami  25 684 29 66 i.celej@garwolin-starostwo.pl Inspektor
    SABAŁA Monika  Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami  25 684 29 73 m.sabala@garwolin-starostwo.pl Inspektor
    GNAT-WIETESKA Paweł Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami  25 684 29 72 p.gnat-wieteska@garwolin-starostwo.pl Pomoc administracyjna
    BŁAŻEJCZYK Hanna  Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami  25 684 29 96 h.blazejczyk@garwolin-starostwo.pl Inspektor
    LESZKO Aleksandra Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami  25 684 29 89 a.leszko@garwolin-starostwo.pl Pomoc administracyjna
    KILISZEK Urszula Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami  25 684 29 62 u.kiliszek@garwolin-starostwo.pl Inspektor
    MITEK Paweł  Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami  25 684 29 63 p.mitek@garwolin-starostwo.pl       Inspektor
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
24.02.2021 13:51 m.sztelmach@garwolin-starostwo.pl
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Martyna Sztelmach
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami 8.0 17.11.2023 12:23 Martyna Sztelmach
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami 7.0 24.05.2023 08:23 Martyna Sztelmach
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami 6.0 18.11.2022 08:26 Martyna Sztelmach
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami 5.0 18.11.2022 08:18 Martyna Sztelmach
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami 4.0 18.01.2022 13:43 m.sztelmach@garwolin-starostwo.pl
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami 3.0 18.01.2022 13:42 m.sztelmach@garwolin-starostwo.pl
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami 2.0 05.05.2021 07:32 Aneta Król
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami 1.0 24.02.2021 13:51 m.sztelmach@garwolin-starostwo.pl

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}