W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

Wydział Edukacji, Kultury i Sportu
Starostwo Powiatowe w Garwolinie
ul. Mazowiecka 26
08-400 Garwolin

Pokój 101  (I piętro)
Obsługa interesantów od poniedziałku do piątkuw godzinach 8.00-16.00

tel.  25 684 27 17
e- mail: wydz.oswiaty@garwolin-starostwo.pl

 

WYMAGANE DOKUMENTY

  1. wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych,/formularz wniosku dostępny jest w pokoju nr 101 urzędu lub na stronie internetowej. Wniosek o wpis składa Przedstawiciel stowarzyszenia lub Zarząd. Jeżeli wniosek składa Zarząd, podpisują go wszyscy członkowie zarządu.
  2. regulamin działalności.
  3. listę założycieli stowarzyszenia zwykłego jednak niemniej niż trzech, zawierającą ich imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli.
  4.  imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu.
  5. imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ.
  6. adres siedziby stowarzyszenia zwykłego.
  7. protokół z zebrania założycielskiego zawierający uchwały: o utworzeniu stowarzyszenia,
    o wyborze przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie/zarządu/komisji rewizyjnej 
    (w zależności od typu regulacji zawartych w Regulaminie), o uchwaleniu regulaminu stowarzyszenia, wyznaczeniu adresu siedziby stowarzyszenia.

Dokumenty należy złożyć w Kancelarii (pokój 001) w holu głównym na parterze lub przesłać pocztą.

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Po weryfikacji dokumentów organ nadzoru informuje niezwłocznie Przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo Zarząd o dokonaniu wpisu do ewidencji albo bezskuteczności wniosku o wpis. Pismo można odebrać osobiście w pokoju 101 lub może być doręczone za pośrednictwem poczty (zgodnie z życzeniem wnioskodawcy).

WYSOKOŚĆ OPŁAT

Nie podlega opłacie skarbowej

TERMIN ODPOWIEDZI

Organ nadzorujący dokonuje wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia:
1) wpływu wniosku o wpis, jeżeli nie został złożony wniosek o zakazanie założenia stowarzyszenia zwykłego,
2) uprawomocnienia się orzeczenia odrzucającego albo oddalającego wniosek o zakazanie założenia stowarzyszenia zwykłego.
Jeżeli wniosek o wpis zawiera braki, organ nadzorujący wzywa do jego uzupełnienia
w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Termin na dokonanie wpisu, liczy się od dnia uzupełnienia wniosku o wpis. Nieuzupełnienie wniosku o wpis w terminie 14 dni powoduje jego bezskuteczność.

TRYB ODWOŁAWCZY

W przypadku gdy organ nadzorujący nie dokona wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis lub uzupełnienia jego braków i nie został złożony wniosek o zakazanie założenia stowarzyszenia zwykłego, przedstawicielowi reprezentującemu stowarzyszenie zwykłe albo zarządowi przysługuje prawo wniesienia skargi na bezczynność do sądu administracyjnego.

Materiały

Wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych
Wniosek​_o​_wpis​_do​_ewidencji​_towarzyszeń​_zwykłych.docx 0.02MB
{"register":{"columns":[]}}