Wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych (wersja wniosku z Przedstawicielem lub z Zarządem - właściwy wybrać)
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wydział Edukacji, Kultury i Sportu
Starostwo Powiatowe w Garwolinie
ul. Mazowiecka 26
08-400 Garwolin
Pokój 101 (I piętro)
Obsługa interesantów od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00
tel. 25 684 27 17
e- mail: wydz.oswiaty@garwolin-starostwo.pl
WYMAGANE DOKUMENTY
- wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych,/formularz wniosku dostępny jest w pokoju nr 101 urzędu lub na stronie internetowej. Wniosek o wpis składa Przedstawiciel stowarzyszenia lub Zarząd. Jeżeli wniosek składa Zarząd, podpisują go wszyscy członkowie zarządu.
- regulamin działalności.
- listę założycieli stowarzyszenia zwykłego jednak niemniej niż trzech, zawierającą ich imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli.
- imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu.
- imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ.
- adres siedziby stowarzyszenia zwykłego.
- protokół z zebrania założycielskiego zawierający uchwały: o utworzeniu stowarzyszenia,
o wyborze przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie/zarządu/komisji rewizyjnej
(w zależności od typu regulacji zawartych w Regulaminie), o uchwaleniu regulaminu stowarzyszenia, wyznaczeniu adresu siedziby stowarzyszenia.
Dokumenty należy złożyć w Kancelarii (pokój 001) w holu głównym na parterze lub przesłać pocztą.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Po weryfikacji dokumentów organ nadzoru informuje niezwłocznie Przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo Zarząd o dokonaniu wpisu do ewidencji albo bezskuteczności wniosku o wpis. Pismo można odebrać osobiście w pokoju 101 lub może być doręczone za pośrednictwem poczty.
WYSOKOŚĆ OPŁAT
Nie podlega opłacie skarbowej.
TERMIN ODPOWIEDZI
Organ nadzorujący dokonuje wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia:
1) wpływu wniosku o wpis, jeżeli nie został złożony wniosek o zakazanie założenia stowarzyszenia zwykłego,
2) uprawomocnienia się orzeczenia odrzucającego albo oddalającego wniosek o zakazanie założenia stowarzyszenia zwykłego.
Jeżeli wniosek o wpis zawiera braki, organ nadzorujący wzywa do jego uzupełnienia
w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Termin na dokonanie wpisu, liczy się od dnia uzupełnienia wniosku o wpis. Nieuzupełnienie wniosku o wpis w terminie 14 dni powoduje jego bezskuteczność.
TRYB ODWOŁAWCZY
W przypadku gdy organ nadzorujący nie dokona wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis lub uzupełnienia jego braków i nie został złożony wniosek o zakazanie założenia stowarzyszenia zwykłego, przedstawicielowi reprezentującemu stowarzyszenie zwykłe albo zarządowi przysługuje prawo wniesienia skargi na bezczynność do sądu administracyjnego.
UWAGA! Należy wybrać odpowiedni wniosek w zależności od podjęcia uchwały oraz zapisu w Regulaminie. Należy wybrać kto będzie reprezentował stowarzyszenie - Przedstawiciel (jednosobowy) lub Zarząd- wynika to z art. 41a ustawy Prawo o stowarzyszeniach:
"1. Stowarzyszenie zwykłe reprezentuje przedstawiciel reprezentujący stowarzyszenie zwykłe albo zarząd."
Materiały
Wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych wersja z Przedstawicielem (jednoosobowo)Wniosek_o_wpis_do_ewidencji_towarzyszeń_zwykłych.docx 0.02MB Wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych wersja z Zarządem
Wniosek_o_wpis_do_ewidencji_stowarzyszeń_zwykłych_-_wersja_z_Zarządem.doc 0.05MB
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach. Dz.U. 1989 nr 20 poz. 104
Art. 8 ust.1 pkt 2 Dz.U. 1989 nr 20 poz. 104