W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Rejestracja sprzętu pływającego

WYMAGANE DOKUMENTY

1. Dowód własności jednostki pływającej - dowodem własności jest w szczególności jeden z następujących dokumentów: faktura VAT, umowa sprzedaży, umowa zamiany, umowa darowizny, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności, w przypadku jednostek budowanych systemem gospodarczym – pisemne oświadczenie budowniczego. W przypadku jednostek pływających, wybudowanych przed dniem 1 sierpnia 2020 r. dowodem własności może być również oświadczenie właściciela. Oświadczenie to składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.” Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.

2. Dokument potwierdzający informacje:

  • o właścicielu i współwłaścicielach oraz armatorze jednostki pływającej jest:
  • o rejestracji jednostki pływającej w innym rejestrze w kraju lub za granicą jest:
  • o numerze identyfikacyjnym albo indywidualnym numerze identyfikacyjnym (INI) jednostki pływającej
  • o rodzaju napędu jednostki pływającej, a w przypadku napędu mechanicznego, także o jego mocy
  • o marce i modelu lub typie jednostki pływającej
  • o podstawowych wymiarach i parametrach jednostki pływającej
  • o materiale głównym, z którego zbudowany jest kadłub jednostki pływającej
  • o roku budowy i producencie jednostki pływającej
  • o sygnale rozpoznawczym (Call Sign) i morskim radiowym numerze identyfikacyjnym MMSI jednostki pływającej (pozwolenie radiowe)

W przypadku, gdy do wniosku nie załączono powyższej dokumentacji, dołączone mogą być oświadczenia właściciela lub współwłaściciela.

ZAŁĄCZNIKI:

  1. Dowód wniesienia opłaty za rozpatrzenie wniosku o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego.
  2. Dokument zawierający zgodę właściciela jednostki pływającej na uprawianie żeglugi przez armatora.
  3. Deklaracje zgodności CE jednostki pływającej oraz silnika – jeżeli były wydane.
  4. Dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa (upoważnienia) do załatwiania spraw związanych z rejestracją jednostki pływającej, składany w przypadku załatwiania tych czynności przez pełnomocnika (osobę upoważnioną).
  5. Dowód wniesienia opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa. Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
  6. W przypadku, gdy właścicielem jednostki pływającej jest osoba fizyczna wymagany jest dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu). W przypadku, gdy właścicielem jednostki pływającej jest osoba prawna wymagany jest aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego. Sprawy związane z rejestracją jednostki pływającej w imieniu osoby prawnej mogą załatwić wyłącznie osoby do tego upoważnione

WYSOKOŚĆ OPŁAT

  • za rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego - 80 zł,
  • za zmianę danych w rejestrze i wydanie dokumentu rejestracyjnego - 80 zł
  • za wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego - 80 zł
  • za wydanie odpisu lub wyciągu z rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m - 15 zł
  • za rozpatrzenie wniosku o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego, dla którego wpis do rejestrów oraz dokumenty rejestracyjne wydane na podstawie dotychczasowych przepisów utraciły ważność - 60 zł.

Opłatę skarbową należy uiścić w punkcie bankowym,
w budynku Starostwa (parter) przy ul. Mazowieckiej 26 w Garwolinie


lub na konto Powiatu Garwolińskiego: 
47 1020 4476 0000 8402 0434 5633

 

W przypadku złożenia pełnomocnictwa pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 17,00 zł.
Z opłaty zwolnione jest pełnomocnictwo udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłat skarbowych. 

JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA

Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska Starostwa Powiatowego w Garwolinie mający siedzibę przy ul. Mazowieckiej 26, 08-400 Garwolin, pokój nr 125, tel. 25 68-42-800 w. 811 lub 812; e-mail: wydz.rios@garwolin-starostwo.pl Interesanci przyjmowani są od poniedziałku do piątku w godzinach 8-16.

Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2 listopada 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów oraz zakazów, Starostwo Powiatowe w Garwolinie przechodzi na pracę zdalną, dlatego Interesanci przyjmowani są od poniedziałku do piątku w godzinach 800 - 1500 - Wejście A (od ulicy Mazowieckiej).
 

TERMIN ODPOWIEDZI

Wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. Termin ten liczy się od dnia złożenia kompletnego wniosku o rejestrację.

 

TRYB ODWOŁAWCZY

Nie przysługuje.

UWAGI

Na mocy nowych przepisów wprowadzony został jeden rejestr dla wszystkich jachtów i innych jednostek pływających do 24 m. Obowiązkowi rejestracji podlegają jednostki pływające o długości większej niż 7,5 m oraz o mocy silnika powyżej 15 kw. Jednostka pływająca o długości do 7,5 m, która nie podlega obowiązkowi rejestracji, może być zarejestrowana na wniosek właściciela, nawet, jeśli obowiązek ten nie wynika z Ustawy (np. w celu ubezpieczenia). 
Obowiązkowi rejestracji nie podlegają:

  • jednostki pływające przeznaczone wyłącznie do regat i zawodów sportowych, posiadające klasę regatową i ważny certyfikat wydany przez polski związek sportowy albo podmiot właściwy dla państwa bandery jachtu oraz regatowe łodzie wiosłowe,
  • jednostki pływające napędzane wyłącznie siłą ludzkich mięśni,
  • deski surfingowe, deski z żaglem lub inne podobne jednostki pływające.

Właściciel jachtu lub innej jednostki pływającej, która zgodnie z dotychczasowymi przepisami nie podlegała obowiązkowi rejestracji, a obecnie podlega, ma obowiązek ją zarejestrować w terminie 17 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy.
 

Dokumenty do pobrania

WNIOSEK O REZERWACJĘ NUMERU

Materiały

WNIOSEK O REZERWACJĘ NUMERU
wniosek​_o​_rezerwacje​_numeru.pdf 0.40MB
WNIOSKUJĄCY
wnioskujcy.pdf 0.42MB
WŁAŚCICIEL
wlasciciel.pdf 0.42MB
WŁAŚCICIEL Załącznik do formularza R24-WL
3​_waciciel​_-​_zacznik.pdf 0.43MB
DANE JEDNOSTKI - Rezerwacja numeru
4​_dane​_jednostki​_-​_rezerwacja.pdf 0.50MB
OŚWIADCZENIA / POUCZENIA
5​_owiadczenie​_-​_pouczenie.pdf 0.43MB

WNIOSEK O REJESTRACJĘ JEDNOSTKI

Materiały

WNIOSEKO REJESTRACJĘ JEDNOSTKI
0​_wniosek​_o​_rejestracj​_jednostki.pdf 0.40MB
WNIOSKUJĄCY
1​_wnioskujcy1.pdf 0.42MB
WŁAŚCICIEL
2​_waciciel1.pdf 0.42MB
WŁAŚCICIEL Załącznik do formularza R24-WL
3​_wasciciel​_-​_zacznik1.pdf 0.43MB
ARMATOR
4​_armator.pdf 0.42MB
DANE JEDNOSTKI Rejestracja jednostki
5​_dane​_jednostki​_-​_rejestracja.pdf 0.59MB
DANE JEDNOSTKI
6​_dane​_jednostki​_-​_aktualne​_dokumenty.pdf 0.42MB
OŚWIADCZENIA / POUCZENIA
7​_oswiadczenie​_-​_pouczenie1.pdf 0.43MB

WNIOSEK O ZMIANĘ DANYCH JEDNOSTKI

Materiały

WNIOSEK O ZMIANĘ DANYCH JEDNOSTKI
0​_wniosek​_o​_zmian​_danych​_jednostki.pdf 0.40MB
WŁAŚCICIEL Zmiana danych jednostki
2​_waciciel-zmiana​_danych.pdf 0.53MB
WŁAŚCICIEL Załącznik do formularza R24-WL
3​_wasciciel​_-​_zacznik2.pdf 0.43MB
ARMATOR - Zmiana danych jednostki
4​_armator​_zmiana​_danych.pdf 0.52MB
DANE JEDNOSTKI - Zmiana danych jednostki
5​_dane​_jednostki​_-​_zmiana​_danych.pdf 0.57MB
OŚWIADCZENIA / POUCZENIA
6​_owiadczenie​_-​_pouczenie2.pdf 0.43MB

WNIOSEK O WYDANIE ODPISU - WYCIĄGU

Materiały

WNIOSEK O ODPIS / WYCIĄG
0​_wniosek​_o​_odpis​_-​_wycig.pdf 0.40MB
WNIOSKUJĄCY
1​_wnioskujcy3.pdf 0.42MB
ODPIS / WYCIĄG
2​_odpis​_-​_wycig.pdf 0.41MB
OŚWIADCZENIA / POUCZENIA
3​_owiadczenie​_-​_pouczenie3.pdf 0.43MB

WNIOSEK O WYDANIE WTÓRNIKA

Materiały

WNIOSEKO WYDANIE WTÓRNIKA
0​_wniosek​_o​_wydanie​_wtrnika.pdf 0.40MB
WNIOSKUJĄCY
1​_wnioskujcy4.pdf 0.42MB
WTÓRNIK
2​_wtrnik.pdf 0.40MB
OŚWIADCZENIA / POUCZENIA
3​_owiadczenie​_-​_pouczenie4.pdf 0.43MB

ZAWIADOMIENIE O ZBYCIU JEDNOSTKI

Materiały

ZAWIADOMIENIE O ZBYCIU
0​_zawiadomienie​_o​_zbyciu.pdf 0.40MB
WNIOSKUJĄCY
1​_wnioskujcy5.pdf 0.42MB
WŁAŚCICIEL
3​_waciciel3.pdf 0.42MB
WŁAŚCICIEL Załącznik do formularza R24-WL
4​_wasciciel​_-​_zacznik3.pdf 0.43MB
OŚWIADCZENIA / POUCZENIA
5​_owiadczenie​_-​_pouczenie5.pdf 0.43MB

ZAWIADOMIENIE O NABYCIU JEDNOSTKI

Materiały

ZAWIADOMIENIE O NABYCIU
0​_zawiadomienie​_o​_nabyciu.pdf 0.40MB
WNIOSKUJĄCY
1​_wnioskujcy6.pdf 0.42MB
ZBYCIE / NABYCIE / WYKREŚLENIE
2​_zbycie​_-​_nabycie​_-​_wykrelenie.pdf 0.41MB
WŁAŚCICIEL
3​_waciciel4.pdf 0.42MB
WŁAŚCICIEL Załącznik do formularza R24-WL
4​_wasciciel​_-​_zacznik4.pdf 0.43MB
OŚWIADCZENIA / POUCZENIA
5​_owiadczenie​_-​_pouczenie6.pdf 0.43MB

WNIOSEK O WYKREŚLENIE JEDNOSTKI Z REJESTRU

Materiały

WNIOSEK O WYKREŚLENIE Z REJESTRU
0​_wniosek​_o​_wykrelenie​_z​_rejestru.pdf 0.40MB
WNIOSKUJĄCY
1​_wnioskujcy7.pdf 0.42MB
ZBYCIE / NABYCIE / WYKREŚLENIE
2​_zbycie​_-​_nabycie​_-​_wykrelenie1.pdf 0.41MB
OŚWIADCZENIA / POUCZENIA
3​_owiadczenie​_-​_pouczenie7.pdf 0.43MB
{"register":{"columns":[]}}