W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

POWIATOWY RZECZNIK KONSUMENTÓW

Podstawowe informacje dotyczące pracy i funkcjonowania stanowiska

  • Adres

    Starostwo Powiatowe w Garwolinie
    ul. Mazowiecka 26
    08-400 Garwolin

    Parter - pokój 028 (parter)

     

  • Kontakt

    Tel. 25 684 25 45

    E-mail: d.baran@garwolin-starostwo.pl

  • Powiatowy Rzecznik Konsumentów

    Powiatowy Rzecznik Konsumentów: Damian Baran

    Komórka nadrzędna organizacyjnie: Starosta Powiatu Garwolińskiego

  • Zadania i kompetencje

    Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:

    • prowadzenia edukacji konsumenckiej, w szczególności poprzez wprowadzanie elementów wiedzy konsumenckiej do programów nauczania w szkołach publicznych;
    • zapewnienia bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
    • składania wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
    • występowania do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
    • współdziałania z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
    • wytaczania powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów;
    • spraw o wykroczenia na szkodę konsumentów, gdzie rzecznik jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia;
    • przekazywania na bieżąco delegaturom Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosków i sygnalizowanie problemów dotyczących ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań na szczeblach administracji rządowej;
    • wytaczania powództw w sprawie uznania wzorców umów za niedozwolone;
    • występowania z zawiadomieniem do Prezesa UOKiK w sprawie podejrzenia stosowania praktyk ograniczających konkurencję;
    •  występowania z zawiadomieniem do Prezesa UOKiK w sprawie podejrzenia stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów;
    • udzielania innych form pomocy prawnej w zakresie ochrony praw konsumentów.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
23.12.2020 08:14 m.sztelmach@garwolin-starostwo.pl
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Martyna Sztelmach
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Powiatowy Rzecznik Konsumentów 1.0 23.12.2020 08:14 m.sztelmach@garwolin-starostwo.pl

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}