W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Informacja dla osób głuchych i słabosłyszących – jak załatwić sprawę

Osoby niesłyszące w celu załatwienia sprawy w Starostwie mogą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego w formule on-line w godzinach pracy Starostwa, bez potrzeby wcześniejszego umawiania się.

Wideo

Witamy w Starostwie Powiatowym w Białymstoku. 

Osoby niesłyszące w celu załatwienia sprawy w Starostwie mogą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego w formule on-line w godzinach pracy Starostwa, bez potrzeby wcześniejszego umawiania się. W tym celu należy zgłosić się do Kancelarii Ogólnej mieszczącej się w pokoju nr 2 na parterze, po prawej stronie od wejścia głównego w budynku głównym Starostwa przy ulicy Borsuczej 2. W ten sposób załatwisz sprawę z zakresu działania Wydziałów: Komunikacji, Architektury, Środowiska i Rolnictwa, Spraw Społecznych oraz skorzystasz z porady Powiatowego Rzecznika Konsumenta. 

Jeśli potrzebujesz załatwić sprawę z zakresu działania Wydziału Geodezji, Katastru i Nieruchomości lub potrzebujesz wsparcia tłumacza w systemie komunikowania się osób głuchoniemych (SKOGN) musisz najpierw umówić się na wizytę korzystając z następujących form komunikacji:

e-mail: starostwo@st.bialystok.wrotapodlasia.pl 
fax: 85 740 39 82

Zgłoszenie musi zwierać następujące dane: imię i nazwisko osoby zainteresowanej, czy rozmowa ma się odbywać w polskim języku migowym (PJM), w Systemie Językowo - Migowym (SJM) czy w systemie komunikowania się osób głuchoniemych (SKOGN), propozycję terminu oraz krótki opis sprawy, która ma być załatwiona. Należy również wskazać sposób, w jaki Urząd ma Ciebie wysłać informację zwrotną o spotkaniu. Spotkanie odbywać się będzie zawsze w budynku Starostwa Powiatowego przy ulicy Borsuczej 2 w Białymstoku. Osoba uprawniona powinna zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza do Urzędu, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.

W każdym przypadku możesz skorzystać z usługi tłumacza języka migowego bez wychodzenia z domu przez stronę internetową www.powiatbialostocki.pl. Usługa dostępna w godzinach pracy Starostwa. 

Możesz również przyjść do Urzędu z wybraną przez siebie osobą przybraną, która pomoże Tobie załatwić sprawę. Może nią być każda osoba fizyczna, która ukończyła 16. Osoba przybrana nie jest zobowiązana do przedstawienia dokumentów potwierdzających znajomość PJM (polski język migowy), SJM (system językowo-migowy) ani SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych). Z pomocy osoby przybranej osoba uprawniona nie może skorzystać wyłącznie w sytuacji, gdy wnioskowane dane są prawnie chronione ze względu na ochronę informacji niejawnych, a dostęp do nich przysługuje wyłącznie osobie uprawnionej. 

Bezpłatna pomoc przysługuje osobom uprawnionym posiadającym orzeczenie o niepełnosprawności w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, które łącznie z dowodem osobistym, należy przedstawić do wglądu w dniu zgłoszenia potrzeby udziału tłumacza przy załatwianiu sprawy. 

{"register":{"columns":[]}}