Procedury rozpatrywania wniosków
Rodzice/opiekunowie prawni informowani są o możliwości wzięcia udziału w posiedzeniu Zespołu, w części dotyczącej ich dziecka.
1. Zespół Orzekający PP-P orzeka o potrzebie:
- nauczania indywidualnego,
- kształcenia specjalnego,
- zajęć rewalidacyjno-wychowawczych,
- wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
2. W posiedzeniach zespołu, z głosem doradczym, mogą uczestniczyć:• na wniosek przewodniczącego zespołu i za zgodą rodzica dziecka lub ucznia lub za zgodą pełnoletniego ucznia:
a) nauczyciele, wychowawcy grup wychowawczych i specjaliści, prowadzący zajęcia z dzieckiem lub uczniem w przedszkolu, szkole, ośrodku lub placówce,
b) asystent nauczyciela lub osoby niebędącej nauczycielem lub asystent wychowawcy świetlicy, o których mowa w art. 15 ust. 7 ustawy,
c) pomoc nauczyciela,
d) asystent edukacji romskiej
– wyznaczeni przez ich dyrektora;
• na wniosek lub za zgodą rodzica dziecka lub ucznia lub na wniosek lub za zgodą pełnoletniego ucznia – inne osoby, w szczególności psycholog, pedagog, logopeda, lekarz lub specjalista inni niż ww. wymienieni.
3. Wniosek składa rodzic dziecka/ucznia lub pełnoletni uczeń. Wniosek o wydanie orzeczenia lub opinii składa się do zespołu w postaci papierowej po wcześniejszej umówionej konsultacji i wywiadzie z jednym z członków zespołu.
W czasie konsultacji analizowana jest dostarczona przez rodzica/pełnoletniego ucznia dokumentacja uzasadniająca wniosek
4. Po złożeniu przez rodzica wniosku wraz z kompletną dokumentacją uzasadniającą wniosek przewodniczący zespołu wyznacza termin posiedzenia zespołu i informuje o tym wnioskodawcę.
5. Rodzice dziecka lub ucznia lub pełnoletni uczeń mają prawo uczestniczyć w posiedzeniu zespołu i przedstawić swoje stanowisko.
6. Zespół wydaje orzeczenie lub opinię większością głosów.
7. Orzeczenie/opinia jest gotowa do odbioru w terminie 7 dni od dnia wydania.
8. Orzeczenie lub opinię przekazuje się w jednym egzemplarzu.