IZBA PRZYJĘĆ
IZBA PRZYJĘĆ
KONTAKT
Tel. 22 770 94 44 całodobowo
izba@szpk.pl
PERSONEL
Kierownik Izby Przyjęć: Lek. med. Diana Ragus - specjalista chorób wewnętrznych
Koordynator Izby Przyjęć: Mgr Magdalena Kowalewska - spec. medycyna ratunkowa
Personel Izby Przyjęć to doświadczona kadra lekarzy, pielęgniarek, ratowników medycznych, salowych, sanitariuszy oraz sekretarek medycznych.
ŚWIADCZENIA
Izba Przyjęć szpitala przyjmuje pacjentów:
• zgłaszających się na podstawie skierowania lekarza,
• przywiezionych przez zespół ratownictwa medycznego,
• zgłaszających się samodzielnie w stanie zagrożenia życia lub nagłego pogorszenia stanu zdrowia skutkującego zagrożeniem życia.
Do zadań Izby Przyjęć należy:
• rejestracja osoby zgłaszającej się z jednoczesną kontrolą uprawnień do korzystania ze świadczeń zdrowotnych,
• zapewnienie niezwłocznego zbadania przez lekarza dyżurnego,
• objęcie pacjenta doraźną opieką pielęgniarską i lekarską stosownie do jego stanu, w tym wykonanie niezbędnych badań i podanie leków,
• przyjęcie do szpitala i przekazanie do oddziału pacjenta zakwalifikowanego do hospitalizacji,
• udzielenie porady i pomocy doraźnej pacjentowi niezakwalifikowanemu do hospitalizacji,
• prowadzenie dokumentacji medycznej i statystycznej.
Zakres diagnostyczny Izby Przyjęć:
• Całodobowe badania laboratoryjne,
• EKG,
• Oznaczanie i monitorowanie funkcji życiowych,
• RTG, USG, Tomografia Komputerowa, MR
W Izbie Przyjęć wydzielone są obszary terapeutyczne:
• Internistyczny- udzielane są świadczenia z zakresu chorób wewnętrznych, diabetologii, gastrologii
• Neurologiczny i Udarowy
• Kardiologiczny- udzielane są świadczenia z zakresu kardiologii (zaburzenia rytmu serca, niewydolność krążenia itp.)
• Urologiczny- udzielane są świadczenia z zakresu schorzeń układu moczowego i moczowo-płciowego
Każdy obszar diagnostyczno-terapeutyczny udziela chorym świadczeń zdrowotnych w zakresie swojej specjalności medycznej. W razie konieczności pacjentom udzielane są konsultacje specjalistyczne.
Izba przyjęć dysponuje sprzętem medycznym do ratowania zdrowia i życia w stanach nagłych.
ZASADY PRZYJĘCIA PACJENTA DO SZPITALA
Przyjęcie planowe – pacjenci przyjmowani do leczenia szpitalnego z uzgodnionym wcześniej terminem przyjęcia do szpitala.
Przyjęcie w trybie nagłym – pacjenci przyjmowani do leczenia szpitalnego w stanie zagrożenia życia i zdrowia.
Pacjent może zostać:
– wypisany (odmowa) po udzielonej pomocy
– przyjęty do oddziału szpitalnego,
– przekazany do ośrodka o wyższej referencyjności lub do jednostki odpowiadającej profilowi danego schorzenia.
Pacjenci wymagający porady z zakresu kompetencji lekarza podstawowej opieki zdrowotnej (rodzinnego) korzystają z Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej w dni powszednie w godzinach od 18:00 – 08:00 oraz całodobowo w dni ustawowo wolne od pracy.
INFORMACJE DLA PACJENTA
Udając się do szpitala, należy zabrać między innymi:
• skierowanie do szpitala,
• dokument tożsamości (np. dowód osobisty),
• ważne ubezpieczenie (np. aktualna legitymacja ubezpieczeniowa, druk ZUS RMUA, legitymacja rencisty / emeryta),
• dokumentację medyczną, karty informacyjne, wyniki badań,
• NIP pracodawcy lub własny (w przypadku prowadzenia własnej działalności gospodarczej),
• spis przyjmowanych leków,
• leki własne specjalistyczne.
• w przypadku obcokrajowców – dokument potwierdzający prawo do bezpłatnych świadczeń.
Przy trybie pilnym brak powyższych dokumentów nie stanowi przeszkody w przyjęciu do szpitala. Tryb pilny polega na natychmiastowym przyjęciu na dany oddział ze względu na nagłe pogorszenie się stanu zdrowia i o tym decyduje bezpośrednio lekarz z Izby Przyjęć.