W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Struktura organizacyjna

Wójt Gminy

Bożena Deniszczuk - Wójt Gminy

e-mail: wojt@ugwierzbica.pl

tel. 82 569 32 32 wew. 22

pokój nr 18

Zakres obowiązków:

 


Joanna Stepaniuk - Zastępca Wójta Gminy

e-mail: joanna.stepaniuk@ugwierzbica.pl

tel. 82 569 32 32 wew. 14

Pokój nr 14

Zakres obowiązków:
  • Wykonywanie zadań zastrzeżonych dla kompetencji Wójta w razie jego nieobecności lub przeszkody w pełnieniu przez niego obowiązków a także wykonywanie innych zadań wynikających z upoważnień udzielonych przez Wójta.
  • Udział w opracowywaniu projektów struktury organizacyjnej urzędu, statutów, procedur i regulaminów, w tym regulaminu pracy.
  • Nadzór nad prawidłową realizacją i celowością gospodarki materiałowej w urzędzie.
  • Sprawowanie nadzoru nad realizacja zadań poszczególnych  referatów urzędu gminy.
  • Monitorowanie możliwości pozyskiwania środków ze źródeł zewnętrznych.
  • Współpraca podczas rozpatrywania skarg i wniosków według właściwości.
  • Współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego, jednostkami organizacyjnymi, administracją rządową, organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami w zakresie przypisanych kompetencji.
  • Udział w komisjach przetargowych oraz podejmowanie działań w celu pozyskiwania środków unijnych i krajowych na zadania inwestycyjne lub inne.
  • Merytoryczny nadzór nad zadaniami realizowanymi przy wykorzystaniu środków zewnętrznych.
  • Koordynowanie prac związanych z opracowywaniem wieloletnich programów inwestycyjnych.
  • Współpraca ze Skarbnikiem w przygotowaniu i realizacji budżetu gminy, także w zakresie zadań inwestycyjnych, remontowych i gospodarki komunalnej.
Referat organizacyjno-administracyjny

Stanisław Dębowiak - Sekretarz ( kierownik )

e-mail: stanislaw.debowiak@ugwierzbica.pl

tel. 82 569 32 32 wew. 33

Pokój nr 17

Zakres obowiązków:
  • Kierowanie pracą Referatu Organizacyjno- Administracyjnego oraz nadzór nad właściwym spełnianiem obowiązków pracowników referatu.
  • Opracowywanie projektów struktury organizacyjnej urzędu.
  • Opracowywanie projektów statutu i regulaminów organów gminy.
  • Opracowywanie regulaminu pracy urzędu oraz organizacja i nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem referatów i poszczególnych stanowisk oraz pracą i przestrzeganiem dyscypliny pracy pracowników urzędu.
  • Koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne komórki organizacyjne urzędu.
  • Prowadzenie rejestru aktów prawnych wydawanych przez Wójta.
  • Kontrola realizacji Uchwał Rady Gminy oraz interpelacji Rady Gminy..
  • Ewidencja, nadzór, koordynowanie i kontrola rozpatrywania skarg i wniosków składanych do urzędu.
  • Nadzorowanie terminowości załatwiania spraw przez urząd.
  • Nadzorowanie spraw związanych z wyborami i referendami.
  • Prowadzenie rejestru pełnomocnictw i upoważnień.
  • Planowanie i wykonywanie kontroli wewnętrznej na poszczególnych stanowiskach pracy.
  • Przyjmowanie oświadczeń woli spadkodawcy (testament alograficzny).
  • Pełnienie funkcji pełnomocnika ochrony informacji niejawnych, prowadzanie spraw wynikających ustawy o ochronie informacji niejawnych oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy.

Sekretariat

Sylwia Malczewska-Dadacz - Inspektor

e-mail: ugwierzbica@ugwierzbica.pl

tel. 82 569 32 32, 82 569 32 66, 82 569 32 03, fax. 82 569 32 22

Pokój nr 16

Zakres obowiązków:
  • Prowadzenie spraw kancelaryjnych i obsługa sekretariatu.
  • Prowadzenie archiwum zakładowego Urzędu Gminy Wierzbica.
  • Zaopatrywanie urzędu w niezbędny sprzęt i materiały biurowe.

Beata Kołodziej Greszta - Inspektor

e-mail: beata.kolodziej@ugwierzbica.pl

tel. 82 569 32 32 wew. 32

Pokój nr 12

Zakres obowiązków:
  • Prowadzenie spraw kadrowych pracowników urzędu.
  • Przygotowywanie dokumentacji związanej z przeprowadzeniem procedury naboru na wolne stanowisko urzędnicze i kierownicze stanowisko urzędnicze oraz prowadzenie dokumentacji związanej z przeprowadzeniem służby przygotowawczej w urzędzie.
  • Wydawanie legitymacji służbowych.
  • Przygotowanie materiałów do przeprowadzenia okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników Urzędu.
  • Opracowywanie sprawozdań statystycznych i analiz dotyczących zatrudnienia w urzędzie.
  • Współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie realizacji programów specjalnych i aktywizacji osób bezrobotnych z terenu Gminy Wierzbica.
  • Koordynacja zadań wyborczych na obszarze gminy Wierzbica w  zakresie przygotowania i przeprowadzenia wyborów oraz referendów.
  • Organizowanie i koordynowanie działań w zakresie profilaktyki i ochrony zdrowia oraz współpraca z podmiotami zewnętrznymi w tym zakresie.

Tomasz Ganczaruk - Inspektor

e-mail: tomasz.ganczaruk@ugwierzbica.pl

tel. 82 569 32 32 wew. 23

Pokój nr 13

Zakres obowiązków:
  • Koordynowanie działań organu prowadzącego w zakresie nadzoru i kontroli funkcjonowania placówek oświatowych na terenie gminy.
  • Przygotowywanie i organizowanie naborów na stanowiska dyrektorów szkół.
  • Koordynowanie działań w zakresie dowozu dzieci do szkół.
  • Przygotowywanie raportów o stanie gminy.
  • Prowadzenie spraw związanych z ochroną danych osobowych w urzędzie oraz pełnienie funkcji inspektora danych osobowych urzędu gminy.
  • Realizacja zadań wynikających z ustawy  o swobodzie działalności gospodarczej.
  • Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
  • Realizacja zadań wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
  • Realizacja zadań gminy w zakresie prowadzenia działalności kulturalnej, w tym bibliotek publicznych oraz zadań w zakresie kultury fizycznej, rozwoju sportu.
  • Prowadzenie postępowań w sprawach dotyczących zgromadzeń publicznych.

Dominik Guz - Inspektor

e-mail: dominik.guz@ugwierzbica.pl

tel. 82 569 32 32 wew. 30

Pokój nr 14

Zakres obowiązków:
  • Prowadzenie spraw z zakresu obsługi informatycznej urzędu gminy.
  • Prowadzenie strony internetowej Urzędu Gminy oraz Biuletynu Informacji Publicznej.
  • Pełnienie funkcji administratora istniejącej sieci komputerowej, zapewnianie bezpieczeństwa informacji w sieci oraz zabezpieczanie przed dostępem osób nieuprawnionych.
  • Zamieszczanie w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz Biuletynie Informacji Publicznej informacji dotyczących zamówień publicznych.
  • Przygotowywanie w wersji elektronicznej dokumentacji i wniosków aplikacyjnych w zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych,
  • Opracowywanie materiałów promocyjnych gminy, (foldery, kalendarze, fotografie, notatki  prasowe) oraz nadzór nad ich wykonaniem i publikacją.

 

Referat finansowy

Stanisława Pogorzelec - Skarbnik ( kierownik )

e-mail: stanislawa.pogorzelec@ugwierzbica.pl

tel. 82 569 32 32 wew. 44

Pokój nr 22

Zakres obowiązków:
  • Kierowanie pracą Referatu Finansów.
  • Wykonywanie zdań i obowiązków określonych w ustawie o finansach publicznych i ustawie o rachunkowości.
  • Opracowywanie projektu budżetu gminy.
  • Opracowywanie planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu gminnego.
  • Nadzór i kontrola realizacji budżetu.
  • Bieżąca analiza dochodów i wydatków budżetu.
  • Opracowywanie okresowych analiz i sprawozdań o sytuacji finansowej gminy.
  • Nadzór nad prowadzeniem ewidencji majątku gminy.
  • Planowanie i kontrola wewnętrzna gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych gminy.
  • Przekazywanie dotacji podległym jednostkom oraz innym instytucjom i organizacjom.
  • Nadzór i kontrola formalno - prawna i rachunkowa dowodów księgowych oraz innych dokumentów powodujących skutki finansowe.
  • Współpraca i przygotowywanie wniosków o płatność realizowanych projektów.
  • Opracowywanie prognoz finansowych niezbędnych do zaciągania kredytów i pożyczek.

Katarzyna Jemioła - Inspektor

e-mail: katarzyna.jemiola@ugwierzbica.pl

tel. 82 569 32 32 wew. 28

Pokój nr 19

Zakres obowiązków:
  • Prowadzenie ksiąg rachunkowych urzędu gminy.
  • Prowadzenie ewidencji księgowej oraz jej uzgadnianie.
  • Przygotowywanie i sporządzanie sprawozdań budżetowych.
  • Prowadzenie ewidencji księgowej składników majątkowych.
  • Prowadzenie ewidencji księgowej, rozliczanie podatku VAT oraz sporządzanie deklaracji VAT.
  • Prowadzenie spraw z zakresu ochrony przeciwpożarowej.

Anna Wawruszak - Inspektor

e-mail: anna.wawruszak@ugwierzbica.pl

tel. 82 569 32 32 wew. 44

Pokój nr 22

Zakres obowiązków:
  • Prowadzenie ksiąg rachunkowych urzędu gminy.
  • Przygotowywanie i sporządzanie sprawozdań budżetowych,
  • Rozliczanie, przygotowywanie wniosków o płatność, ewidencja księgowa oraz sprawozdawczość realizowanych inwestycji i działań z funduszy strukturalnych m.in. RPO, PROW, KL, EFS itp.
  • Sporządzanie list płac pracowników urzędu oraz innych list płac i wypłat (m.in. diety radnych, członków komisji).
  • Prowadzenie dokumentacji związanej z naliczaniem, potrącaniem oraz przekazywaniem podatku dochodowego od osób fizycznych.
  • Sporządzanie deklaracji rozliczeniowych i innych sprawozdań do ZUS, Urzędu Skarbowego, Urzędu Statystycznego.
  • Prowadzenie spraw związanych z prowadzeniem ewidencji księgowej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.

Bożena Hałas - Inspektor

e-mail: bozena.halas@ugwierzbica.pl

tel. 82 569 32 32 wew. 29

Pokój nr 15

Zakres obowiązków:
  • Wymiar podatku rolnego, podatku od nieruchomości, leśnego osób prawnych oraz prowadzenia spraw z tym związanych.
  • Przeprowadzanie w terenie kontroli stanu posiadania rolników z zapisami w karatach gospodarstw.
  • Sprawozdawczość.
  • Wykonywanie zadań w zakresie wymiaru zobowiązań pieniężnych z gruntów będących w zasobach Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa oraz stanowiących mienie komunalne w sołectwach.
  • Wydawanie zaświadczeń dot. powierzchni i miejsca położenia gospodarstw.

Monika Kapeluszna - Inspektor

e-mail: monika.kapeluszna@ugwierzbica.pl

tel. 82 569 32 32 wew. 29

Pokój nr 15

Zakres obowiązków:
  • Wymiar podatku rolnego, podatku od nieruchomości, leśnego osób prawnych oraz prowadzenia spraw z tym związanych.
  • Przeprowadzanie w terenie kontroli stanu posiadania rolników z zapisami w karatach gospodarstw.
  • Sprawozdawczość.
  • Wykonywanie zadań w zakresie wymiaru zobowiązań pieniężnych z gruntów będących w zasobach Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa oraz stanowiących mienie komunalne w sołectwach.
  • Wydawanie zaświadczeń dot. powierzchni i miejsca położenia gospodarstw.

Beata Białasz - Podinspektor

e-mail: beata.bialasz@ugwierzbica.pl

tel. 82 569 32 32 wew. 26

Pokój nr 21

Zakres obowiązków:
  • Prowadzenie ewidencji księgowej podatku rolnego, podatku od nieruchomości, leśnego osób prawnych oraz ewidencji księgowej podatku od środków transportowych.
  • Prowadzenie egzekucji należności podatkowych.
  • Prowadzenie ewidencji przypisów i odpisów podatku osób fizycznych.
  • Wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych.
  • Kontrola prawidłowości rozliczeń podatku pobieranego przez inkasentów oraz ich rozliczanie.

Diana Pruk - Inspektor

e-mail: diana.pruk@ugwierzbica.pl

tel. 82 569 32 32 wew. 25

Pokój nr 11

Zakres obowiązków:
  • Wystawianie faktur za pobór wody i zrzut ścieków.
  • Prowadzenie ewidencji księgowej opłat za pobór wody i zrzut ścieków oraz gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  • Prowadzenie ewidencji księgowej należności z tyt. mienia komunalnego.
  • Prowadzenie ewidencji księgowej budowy urządzeń zbiorowego zaopatrzenia w wodę i kanalizacji sanitarnej.
  • Prowadzenie postępowań podatkowych w przypadku nieuiszczenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub uiszczenia jej w wysokości niższej od należnej.
  • Przygotowywanie projektów decyzji  administracyjnych o wysokości zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  • Wystawianie tytułów wykonawczych w celu wyegzekwowania niezapłaconych opłat.
  • Prowadzenie rejestru VAT w zakresie naliczania i poboru w/w należności.
  • Opracowywanie analiz kosztów i sprawozdań finansowych z zakresu funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi oraz gospodarki wodno- ściekowej.

Anna Winiarska-Biszczan - Inspektor

e-mail: anna.winiarska-biszczan@ugwierzbica.pl

tel. 82 569 32 32 wew. 25

Pokój nr 11

Zakres obowiązków:
  • Prowadzenie ewidencji księgowej wpływów za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  • Prowadzenie postępowań podatkowych w przypadku nieuiszczenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub uiszczenia jej w wysokości niższej od należnej.
  • Przygotowywanie projektów decyzji  administracyjnych o wysokości zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  • Wystawianie tytułów wykonawczych w celu wyegzekwowania niezapłaconych opłat.
  • Opracowywanie analiz kosztów i sprawozdań finansowych z zakresu funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi.
  • Realizacja zadań wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
Referat budownictwa, gospodarki komunalnej i mieszkaniowej

Zdzisław Gryczaniuk - Kierownik

zdzislaw.gryczaniuk@ugwierzbica.pl

tel. 82 569 32 24

pokój nr 14

Zakres obowiązków:
  • Sporządzanie wniosków o środki pomocowe z zakresu inwestycji prowadzonych na terenie gminy.
  • Opracowywanie projektów programu rozwoju gospodarczego gminy.
  • Planowanie oświetlenia miejsc publicznych znajdujących się na terenie gminy, dla których gmina jest zarządcą.
  • Opracowanie planu zaopatrzenia gminy w energię elektryczną .
  • Prowadzenie wszelkich spraw wynikających z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
  • Nadzór nad realizacją procesów inwestycyjnych oraz bieżący nadzór nad zgodnością prac budowlanych i remontowych z opracowaną, zatwierdzoną do realizacji dokumentacją techniczną warunków pozwolenia na budowę oraz przepisami prawa budowanego.
  • Nadzór, organizacja, koordynacja procedur udzielania zamówień publicznych dotyczących inwestycji gminnych i remontów.

Marta Woś - Inspektor

marta.wos@ugwierzbica.pl

tel. 82 569 32 24

pokój nr 14

Zakres obowiązków:
  • Realizacja zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
  • Realizacja zadań wynikających z ustawy – Prawo ochrony środowiska, w tym: przygotowywanie prognoz i programów przedsięwzięć z zakresu ochrony środowiska, przygotowywanie zleceń badań, analiz i oceny jakości środowiska, dokonywanie uwzględnień przy lokalizacji inwestycji wymagań ochrony środowiska wynikających z planu zagospodarowania przestrzennego i przepisów o ochronie środowiska, prowadzenie nadzoru i kontroli inwestycji w zakresie ochrony środowiska.
  • Realizacja zadań wynikających z ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, w tym: zajmowanie się udostępnianiem informacji o środowisku i jego ochronie, prowadzenie postępowań o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia, przeprowadzanie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, przygotowywanie projektów decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia.

Paulina Czuba - Inspektor

paulina.czuba@ugwierzbica.pl

tel. 82 569 32 24

pokój nr 14

Zakres obowiązków:
  • Realizacja zadań wynikających z ustawy – Prawo zamówień publicznych (sprawozdawczość, sporządzanie, aktualizacja oraz publikacja planów zamówień publicznych, przygotowywanie i  prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego m.in. w zakresie dostaw, usług i robót budowlanych).
  • Przygotowywanie dokumentacji aplikacyjnej (wnioski o dofinansowanie) w ramach programów realizowanych m.in. ze źródeł zewnętrznych.
  • Prowadzenie i rozliczanie projektów zgodnie z obowiązującymi dla poszczególnych programów wytycznymi i zasadami rozliczania projektów.  
  • Koordynacja zadań gminy związanych z realizacją programu „Czyste powietrze”.
  • Pozyskiwanie środków ze źródeł zewnętrznych.
  • Realizacja zadań wynikających z ustawy – Prawo budowlane, w tym uczestniczenie w przygotowaniu zadań inwestycyjnych.

Magdalena Kozicka - Inspektor

magdalena.kozicka@ugwierzbica.pl

tel. 82 569 32 32 wew. 32

pokój nr 12

Zakres obowiązków:
  • Prowadzenie spraw dotyczących inwestycji i remontów mienia komunalnego.
  • Prowadzenie spraw związanych z eksploatacją oświetlenia ulicznego.
  • Organizowanie i nadzorowanie prac związanych z bieżącym  utrzymaniem sieci dróg gminnych.
  • Koordynowanie planowych i bieżących przeglądów technicznych budynków administrowanych przez Urząd Gminy oraz budynków jednostek podległych.
  • Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki mieszkaniowej i lokali użytkowych (czynsze za wynajem lokali, użytkowanie wieczyste, czynsz dzierżawny).
  • Prowadzenie spraw związanych z pozyskiwaniem, wdrażaniem i rozliczaniem funduszy strukturalnych w zakresie objętym stanowiskiem pracy.
  • Prowadzenie spraw z zakresu zwalczania klęsk żywiołowych.
  • Pełnienie funkcji koordynatora do spraw dostępności
Referat rolnictwa i gospodarki gruntami

Andrzej Bondyra - Inspektor

andrzej.bondyra@ugwierzbica.pl

tel. 82 569 32 32 wew. 13

Pokój nr 3

Zakres obowiązków:
  • Przygotowywanie i prowadzenie postępowań przetargowych przy zbywaniu mienia gminnego.
  • Prowadzenie postępowań i przygotowywanie projektów decyzji na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości.
  • Obsługa bazy danych zawierającej ewidencję gruntów i budynków dla potrzeb gminy.
  • Prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic.
  • Ustalanie numerów porządkowych nieruchomości zabudowanych oraz nieruchomości przeznaczonych pod zabudowę oraz prowadzenie i aktualizowanie ewidencji numeracji porządkowej nieruchomości.
  • Prowadzenie postępowań i przygotowywanie projektów decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości.
  • Przygotowywanie projektów decyzji dotyczących podziałów nieruchomości (gruntów).
  • Realizowanie zadań wynikających z ustawy o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych.

Agnieszka Laskowska - Inspektor

agnieszka.laskowska@ugwierzbica.pl

tel. 82 569 32 32 wew. 15

Pokój nr 5

Zakres obowiązków:
  • Prowadzenie spraw w zakresie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego w produkcji rolnej.
  • Realizacja zadań wynikających z ustawy o gospodarce nieruchomościami w zakresie obrotu oraz gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność gminy.
  • Realizowanie zadań z zakresu ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych.
  • Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie przyrody.
  • Realizacja zadań w zakresie dot. gospodarki łowieckiej.
  • Nadzór nad produkcją roślinną i zwierzęcą (m.in. ochrona zwierząt).
  • Wydawanie zaświadczeń o kształtowaniu ustroju rolnego.
Urząd stanu cywilnego

Magdalena Kawiak - Zastępca kierownika

magdalena.kawiak@ugwierzbica.pl

tel. 82 569 32 32 wew. 16

Pokój nr 6

Zakres obowiązków:
  • Realizacja zadań wynikających z ustawy - Prawo o aktach stanu cywilnego oraz Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, w tym m.in.: przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński; sporządzanie aktów małżeństwa; wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa do ślubów wyznaniowych; wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą; sporządzanie aktów urodzenia, małżeństw i zgonów w rejestrze stanu cywilnego; przyjmowanie oświadczeń o uznaniu ojcostwa oraz o nadaniu dziecku nazwiska.
  • Prowadzenie spraw z zakresu ustawy o zmianie imienia i nazwiska.
  • Prowadzenie spraw administracyjnych związanych z wydawaniem, wymianą i utratą dowodów osobistych.
  • Prowadzenie spraw z zakresu ochrony informacji niejawnych, wynikających z ustawy o ochronie informacji niejawnych.
  • Obsługa organizacyjna i kancelaryjno-techniczna Rady Gminy Wierzbica oraz Komisji Rady.
  • Wykonywanie zadań inspektora służby bezpieczeństwa i higieny pracy.
Ewidencja ludności

Krzysztof Jawornicki - Inspektor

krzysztof.jawornicki@ugwierzbica.pl

tel. 82 569 32 32 wew. 17, 82 569 32 25

Pokój nr 7

Zakres obowiązków:
  • Stanowisko ds. ewidencji ludności (rejestracji danych w rejestrze PESEL, prowadzenie rejestru mieszkańców, sprawy dotyczące zameldowania i wymeldowania mieszkańców.
  • Prowadzenie i aktualizacja rejestru wyborców oraz sporządzanie spisów wyborców.
  • Prowadzenie spraw z zakresu zarządzania kryzysowego.
  • Prowadzenie spraw z zakresu obronności, wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej oraz aktów wykonawczych do tej ustawy (m.in. prowadzenie spraw w zakresie kwalifikacji wojskowej)
  • Prowadzenie spraw z zakresu obrony cywilnej.