Informacja o zasadach zgłaszania się mieszkańców do udziału w debacie nad raportem o stanie gminy Sawin za 2024 rok
Raport o stanie Gminy Sawin obejmuje podsumowanie działalności Wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów, zarządzeń i uchwał rady gminy. Rada rozpatruje Raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi.
Nad przedstawionym przez Wójta Raportem o Stanie Gminy przeprowadza się debatę, w której uczestniczą radni, zabierając głos bez ograniczeń czasowych. W debacie nad Raportem o Stanie Gminy mogą zabierać również głos mieszkańcy gminy. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos składa do Przewodniczącego Rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób.
Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany Raport o Stanie Gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi maksymalnie 15.
Po zakończeniu debaty nad Raportem o Stanie Gminy, Rada przeprowadzi głosowanie nad udzieleniem Wójtowi wotum zaufania.
Zgłoszenie mieszkańców do udziału w debacie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja tj. do 25 czerwca 2025 r., podczas której ma odbyć się debata nad raportem o stanie gminy.
Zgłoszenia przyjmowane będą w Sekretariacie Urzędu Gminy Sawin w godzinach pracy Urzędu Gminy. Zgłoszenia można nadać pocztą na adres Urzędu Gminy Sawin lub osobiście dostarczyć do Urzędu.
Materiały
Raport o stanie Gminy Sawin za 2024 r.UntitledFR113.pdf 1.85MB Wniosek o zgłoszeniu w debacie
wniosek_debata_raport_24.docx 0.02MB Zgłoszenie udziału w debacie
zgloszenie_debata_raport_24.docx 0.01MB