W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Informacja o zasadach zgłaszania się mieszkańców do udziału w debacie nad raportem o stanie gminy Sawin za 2024 rok

Raport o stanie Gminy Sawin obejmuje podsumowanie działalności Wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów, zarządzeń i uchwał rady gminy. Rada rozpatruje Raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi.

Zdjęcie przedstawia po lewej stronie kobietę i mężczyznę w strojach biurowych, rozmawiających ze sobą, po prawej stronie na beżowym tle zarys grafiki z literą i oraz napis Informacja

Nad przedstawionym przez Wójta Raportem o Stanie Gminy przeprowadza się debatę, w której uczestniczą radni, zabierając głos bez ograniczeń czasowych. W debacie nad Raportem o Stanie Gminy mogą zabierać również głos mieszkańcy gminy. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos składa do Przewodniczącego Rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób.

Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany Raport o Stanie Gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi maksymalnie 15.

Po zakończeniu debaty nad Raportem o Stanie Gminy, Rada przeprowadzi głosowanie nad udzieleniem Wójtowi wotum zaufania.

Zgłoszenie mieszkańców do udziału w debacie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja tj. do 25 czerwca 2025 r., podczas której ma odbyć się debata nad raportem o stanie gminy.

Zgłoszenia przyjmowane będą w Sekretariacie Urzędu Gminy Sawin w godzinach pracy Urzędu Gminy. Zgłoszenia można nadać pocztą na adres Urzędu Gminy Sawin lub osobiście dostarczyć do Urzędu.

Materiały

Raport o stanie Gminy Sawin za 2024 r.
UntitledFR113.pdf 1.85MB
Wniosek o zgłoszeniu w debacie
wniosek​_debata​_raport​_24.docx 0.02MB
Zgłoszenie udziału w debacie
zgloszenie​_debata​_raport​_24.docx 0.01MB
{"register":{"columns":[]}}