W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Zgłoszenie rozbiórki

Usługa

Zgłoszeniu podlega rozbiórka:
• budynków i budowli - niewpisanych do rejestru zabytków oraz nieobjętych ochroną konserwatorską - o wysokości poniżej 8 m, jeżeli ich odległość od granicy działki jest nie mniejsza niż połowa wysokości.

Wymagane dokumenty

• Zgłoszenie rozbiórki obiektu budowlanego

• Oświadczenie inwestora o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane

Załączniki:

• Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane,
• Szkic sytuacyjny z zaznaczeniem lokalizacji budynku planowanego do rozbiórki,
• Szkice lub rysunki wraz z danymi o obiekcie budowlanym lub dotyczącymi prowadzenia robót rozbiórkowych,
• Pozwolenia, uzgodnienia i opinie wymagane odrębnymi przepisami np. zgoda zarządcy drogi
• Upoważnienie udzielone osobie działającej w imieniu inwestora.
• Dowód uiszczenia opłaty skarbowej (o ile dotyczy),
• Pełnomocnictwo (o ile dotyczy) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej

Wysokość opłat

• Brak opłat.
• W przypadku złożenia pełnomocnictwa pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 
17,00 zł.
Z opłaty zwolnione jest pełnomocnictwo udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłat skarbowych.

Termin odpowiedzi

Do 21 dni od dnia złożenia kompletnego zgłoszenia.

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji wnosi się do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem Starosty Powiatu Wołomińskiego, w terminie do 14 dni od dnia jej doręczenia.
Odwołanie składa się w kancelarii Wydziału Budownictwa ul. Komunalna 8A w Radzyminie lub kancelarii Starostwa Powiatowego w Wołominie ul. Prądzyńskiego 3, do wrzutni lub można wysłać pocztą. Termin do wniesienia odwołania będzie zachowany także wtedy, gdy przed jego upływem pismo zawierające odwołanie zostanie nadane w polskim urzędzie pocztowym.

Dodatkowe informacje

Zgłoszenia należy dokonać przed terminem zamierzonego rozpoczęcia robót budowlanych. Do wykonywania robót budowlanych można przystąpić, jeżeli w terminie 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia organ administracji architektoniczno-budowanej nie wniesie, w drodze decyzji, sprzeciwu i nie później niż po upływie 3 lat od określonego w zgłoszeniu terminu ich rozpoczęcia. Organ administracji architektoniczno-budowlanej może z urzędu, przed upływem ww. terminu, wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wydania sprzeciwu oraz uprawnia inwestora do rozpoczęcia robót.

 

Materiały

Zgłoszenie rozbiórki PB-4
Zgłoszenie rozbiórki pb-4.docx 0.02MB
{"register":{"columns":[]}}