W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Zaświadczenie o samodzielności

Usługa

Zaświadczenie o samodzielności lokalu mieszkalnego, użytkowego, garażu zostaje wydane na wniosek osoby zainteresowanej.

Wymagane dokumenty

• Wniosek o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu/lokali

Załączniki:
• Rzut (rzuty) kondygnacji z oznaczonymi lokalami i pomieszczeniami przynależnymi (jeśli są) w dwóch identycznych egzemplarzach z opisem (wykonane przez osobę posiadającą stosowne uprawnienia budowlane, członka właściwej izby samorządu zawodowego) z których wynika, że lokal spełnia wymogi samodzielnego lokalu mieszkalnego, przeznaczonego na stały pobyt ludzi lub lokalu wykorzystywanego zgodnie z przeznaczeniem na cele inne niż mieszkalne.
• Mapę ilustrującą położenie budynku a w przypadku, gdy do lokali przynależą pomieszczenia zlokalizowane poza budynkiem - mapę z oznaczeniem pomieszczeń przynależnych
• Dowód wniesienia opłaty skarbowej.
• Pełnomocnictwo (o ile dotyczy) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.

Wysokość opłat

• Opłata za wydanie zaświadczenia 17,00 zł
• Budownictwo mieszkaniowe jest zwolnione od opłat. Pozostałe budownictwo – obowiązuje opłata skarbowa.
• W przypadku złożenia pełnomocnictwa pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 17,00 zł.
Z opłaty zwolnione jest pełnomocnictwo udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłat skarbowych.

Opłatę skarbową można wnieść:

• w formie bezgotówkowej, na niżej podane konto Urzędu Miasta w Wołominie:
Nr konta:  90 1240 6074 1111 0010 5705 0013, ze stosownym dopiskiem o celu wniesionej wpłaty.

Opłata za pełnomocnictwo  w formie bezgotówkowej, na niżej podane konto Urzędu Gminy Radzymin:  Nr konta:   53 2490 0005 0000 4530 3906 4326 z dopiskiem „za pełnomocnictwo”.

Termin odpowiedzi

Niezwłocznie, do 7 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.

Tryb odwoławczy

Dotyczy wyłącznie postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia.

Zażalenie na postanowienie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie, za pośrednictwem Starosty Powiatu Wołomińskiego, w terminie do 7 dni od dnia jego doręczenia.

Można je złożyć w kancelarii Wydziału Budownictwa ul. Komunalna 8A w Radzyminie lub kancelarii Starostwa Powiatowego w Wołominie ul. Prądzyńskiego 3, do wrzutni lub wysłać pocztą. Termin do wniesienia odwołania będzie zachowany także wtedy, gdy przed jego upływem pismo zawierające odwołanie zostanie nadane w polskim urzędzie pocztowym.

 

{"register":{"columns":[]}}