W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Transport drogowy

Wydanie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego

Termin i sposób załatwienia

Czas realizacji - do 30 dni.

  • Przewoźnik drogowy jest zobowiązany zgłaszać na piśmie wszelkie zmiany danych nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.
  • Spełnienie wymogu zdolności finansowej potwierdza się:

a) rocznym sprawozdaniem finansowym,

b) w drodze odstępstwa organ może zgodzić się lub wymagać, aby przedsiębiorca wykazał zdolność finansową za pomocą zabezpieczenia, takiego jak gwarancja bankowa lub ubezpieczenie, w tym ubezpieczenie odpowiedzialności zawodowej

  • Wniosek o wydanie zaświadczenia dla osób ubiegających się o wydanie licencji/wypisów z licencji wspólnotowej.

Osoba kontaktowa - Artur Starzewski, tel. +68 416 11 11

  • starostwo@powiat.swiebodzin.pl

W Wydziale Komunikacji i Transportu obowiązuje system kolejkowy, z którego należy pobrać właściwy bilety w celu załatwienia sprawy. Liczba wydanych w danym dniu biletów uzależniona jest od ilości osób obsługujących dane stanowiska, czasu obsługi danych czynności oraz ilości rezerwacji internetowych.

Osoby bez biletów lub z nieaktualnymi biletami nie są obsługiwane.

Na wizytę można umówić się online.

 

Miejsce załatwienia i odbioru

Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin

Wydział Komunikacji i Transportu.

Złożenie i odbiór dokumentów: Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin.

Godziny pracy: poniedziałek 8.00 - 17:00, wtorek - czwartek 8.00 - 15.30, piątek 8.00 – 14.00

Wymagane Dokumenty

  • wniosek o udzielenie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
  •  oświadczenie osoby zarządzającej transportem,
  • kserokopia certyfikatu kompetencji zawodowych osoby zarządzającej transportem,
  • dokumenty potwierdzające posiadanie sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego, o których mowa w art. 7 rozporządzenia (WE) nr 1071/2009 w wysokości 9.000 euro na pierwszy zgłoszony pojazd i po 5.000 euro na każdy następny pojazd zgłoszony do zezwolenia,
  • oświaczenie dotyczące bazy eksploatacyjnej,
  • oświadczenie o zamiarze zatrudnienia kierowców,
  • informacja z Krajowego Rejestru Karnego (dotyczy: osoby będącej członkiem organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, osoby prowadzących działalność gospodarczą - w przypadku innego przedsiębiorcy, osoby zarządzającej transportem lub uprawnionej na podstawie umowy do wykonywania zadań zarządzającego transportem w imieniu przedsiębiorcy)
  • oświaczenie o niekaralności za poważne naruszenie, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. b rozporządzenia (WE) nr 1071/2009, w tym najpoważniejsze naruszenie określone w załączniku IV do rozporządzenia (WE) nr 1071/2009,
  • dowód uiszczenia opłaty za wydanie zezwolenia,
  • kserokopia umowy spółki cywilnej (w przypadku, gdy wniosek składany jest przez wspólników spółki cywilnej chcących uzyskać wspólną licencję)
  • pełnomocnictwo  w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta).

Opłaty

Za wydanie zezwolenia pobiera się opłatę w wysokości 1 000 zł.

Za każdy wydany wypis do pojazdu zgłoszonego do zezwolenia dodaje się 11% powyższej opłaty.

Za zmianę zezwolenia pobiera się opłatę w wysokości 10% opłaty stanowiącej podstawę do obliczenia opłaty jak za wydanie zezwolenia.

Opłatę można dokonać na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto. Dowód uiszczenia przelewu należy dołączyć do wniosku.

 

Dane do przelewu: Starostwo Powiatowe, ul. Kolejowa 2, 66-200 Świebodzin, nr konta 84 9660 0007 0012 1196 2000 0030 

Opłata za pełnomocnictwo wynosi 17 zł (zwolnione z opłaty jest pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej). Opłatę można dokonać  na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto Gminy Świebodzin, nr konta: 35 1020 5402 0000 0002 0305 6579.

Dowód uiszczenia opłaty lub przelewu należy dołączyć do wniosku.

Tryb odwoławczy

Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Świebodzińskiego.

Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.

Materiały

pełnomocnictwo
11396​_PELNOMOCNICTWO​_nowe​_ROK​_2020.docx 0.02MB
Oświadczenie zarządzającego transportem o niekaralności - zezwolenie
11525​_I-​_OSWIADCZENIE​_ZARZADZAJACEGO​_TRANSPORTEM​_O​_NIEKARALNOSCI-ZEZWOLENIE.docx 0.04MB
Oświadczenie przedsiębiorcy o niekaralności-zezwolenie
11524​_I-​_OSWIADCZENIE​_PRZEDSIEBIORCY​_O​_NIEKARALNOSCI-ZEZWOLENIE​_-​_ON.docx 0.05MB
Oświadczenie osoby zarządzającej ruchem - zezwolenie
11523​_I-​_OSWIADCZENIE​_OSOBY​_ZARZADZAJACEJ​_TRANSPORTEM​_-ZEZWOLENIE​_-​_OC.docx 0.03MB
Oświadczenie o posiadaniu bazy eksploatacyjnej
11522​_I-​_OSWIADCZENIE​_O​_POSIADANIU​_BAZY​_EKSLOATACYJNEJ​_-​_OB.docx 0.02MB
Wniosek o wydanie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego
WNIOSEK​_O​_WYDANIE​_ZEZWOLENIA​_NA​_WYKONYWANIE​_ZAWODU​_PRZEWOZNIKA​_DROGOWEGO.docx 0.10MB
Oświadczenie o naruszeniu przepisów UE
OŚWIADCZENIE​_O​_NARUSZENIU​_PRZEPISÓW​_UE.pdf 0.47MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
14.09.2022 14:06 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Anna Zielińska / Małgorzata Kardzis
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wydanie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego 2.0 09.05.2023 12:49 Piotr Nawojczyk
Wydanie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego 1.0 14.09.2022 14:06 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

Wydanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób samochodem osobowym lub pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą

Termin i sposób załatwienia

Czas realizacji - do 30 dni.

  • Przewoźnik drogowy jest zobowiązany zgłaszać na piśmie wszelkie zmiany danych nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.
  • Licencja uprawnia do wykonywania przewozów samochodami osobowymi przeznaczonymi konstrukcyjnie do przewozu do 7 osób łącznie z kierowcą lub pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie wiecej niż 9 osób łącznie z kierowccą

Osoba kontaktowa - Artur Starzewski, tel. +68 416 11 11

  • starostwo@powiat.swiebodzin.pl

W Wydziale Komunikacji i Transportu obowiązuje system kolejkowy, z którego należy pobrać właściwy bilety w celu załatwienia sprawy. Liczba wydanych w danym dniu biletów uzależniona jest od ilości osób obsługujących dane stanowiska, czasu obsługi danych czynności oraz ilości rezerwacji internetowych.

Osoby bez biletów lub z nieaktualnymi biletami nie są obsługiwane.

Na wizytę można umówić się online.

Miejsce załatwienia i odbioru

Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin

Wydział Komunikacji i Transportu.

Złożenie i odbiór dokumentów: Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Kolejowa 2, 66-200 Świebodzin.

Godziny pracy: poniedziałek 8.00 - 17:00, wtorek - czwartek 8.00 - 15.30, piątek 8.00 – 14.00

Wymagane Dokumenty

  • oświadczenie członków organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, a w przypadku innego przedsiębiorcy - osoby prowadzącej działalność gospodarczą, że spełnia wymóg dobrej reputacji, o którym mowa w art. 5c ust. 1 pkt 1; druki OKL i ON
  • zaświadczenie o niekaralności opatrzone datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed złożeniem wniosku, potwierdzające, że odpowiednio przedsiębiorca osobiście wykonujący przewozy, zatrudnieni przez niego kierowcy oraz osoby niezatrudnione przez przedsiębiorcę. lecz wykonujące osobiście przewóz na jego rzecz, spełniają warunki, o których mowa w art. 5c ust. 1 pkt 4 lub w art. 6 ust. 1 pkt 2
  • wykaz pojazdów zawierający informacje o marce, typie, rodzaju/przeznaczeniu, numerze rejestracyjnym, numerze VIN pojazdów zgłoszonych do licencji oraz rodzaju tytułu prawnego do dysponowania nim,
  • dowód uiszczenia opłaty za wydanie licencji,
  • pełnomocnictwo  w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta).

Opłaty

Opłata za wydanie licencji wynosi:

  • od 2 do 15 lat 320,00 zł + 11% wartości licencji, za każdy wypis
  • powyżej 15 lat do 30 lat 380, 00 zł + 11% wartości licencji, za każdy wypis
  • powyżej 30 lat do 50 lat 450,00 zł + 11% wartości licencji, za każdy wypis

Za zmianę licencji pobiera się opłatę w wysokości 10% opłaty stanowiącej podstawę do obliczenia opłaty jak za udzielenie licencji.

Opłatę można dokonać przelewem na konto. Dowód uiszczenia przelewu należy dołączyć do wniosku.

Dane do przelewu: Starostwo Powiatowe, ul. Kolejowa 2, 66-200 Świebodzin, nr konta 84 9660 0007 0012 1196 2000 0030 

Opłata za pełnomocnictwo wynosi 17 zł (zwolnione z opłaty jest pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej). Opłatę można dokonać  na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto Gminy Świebodzin, nr konta: 35 1020 5402 0000 0002 0305 6579.

Dowód uiszczenia opłaty lub przelewu należy dołączyć do wniosku.

 

Tryb odwoławczy

Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Świebodzińskiego.

Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.

Materiały

Formularz wykaz pojazdów
11539​_II-III​_FORMULARZ-WYKAZ-POJAZDOW.pdf 0.09MB
Formularz - wykaz pojazdów
11537​_II-III-FORMULARZ-WYKAZ-POJAZDOW​_-​_AUTOBUS.pdf 0.09MB
Oświadczenie członków organu zarządzającego
OŚWIADCZENIE​_CZŁONKÓW​_​_​_ORGANU​_ZARZĄDZAJACEGO.pdf 0.63MB
Wniosek o udzielenie licencji przy przewozie osób
WNIOSEK​_O​_UDZIELENIE​_LICENCJI​_PRZY​_PRZEWOZIE​_OSÓB.pdf 0.79MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
14.09.2022 14:07 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Anna Zielińska / Małgorzata Kardzis
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wydanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób samochodem osobowym lub pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą 2.0 27.04.2023 08:24 Piotr Nawojczyk
Wydanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób samochodem osobowym lub pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą 1.0 14.09.2022 14:07 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

Zmiana treści licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy /osób (dot. licencji wydanych przed 16.08.2013r.)

Termin i sposób załatwienia

Czas realizacji - do 30 dni.

  • Przewoźnik drogowy jest zobowiązany zgłaszać na piśmie wszelkie zmiany danych nie później niż w terminie 14 dni od dnia ich powstania.
  • Ważność zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności osób zarządzających przedsiębiorstwem - ważne na 6 m-cy wstecz.
  • Spełnienie wymogu zdolności finansowej potwierdza się:

a) poświadczonym przez audytora lub odpowiednio upoważnioną osobę rocznym sprawozdaniem finansowym,

b) w drodze odstępstwa organ wydający licencję może wyrazić zgodę aby przedsiębiorca przedstawił:

- gwarancję bankową,

- ubezpieczeniem, w tym ubezpieczeniem odpowiedzialności zawodowej z jednego banku lub kilku banków lub innych instytucji finansowych, w tym przedsiębiorstw ubezpieczeniowych, składających solidarną gwarancję za przedsiębiorstwo na wymaganą kwotę.

  •  Wygaszenie licencji w razie zrzeczenia się jej następuje na pisemny wniosek.
  • Wniosek o wydanie zaświadczenia dla osób ubiegających się o wydanie licencji/wypisów z licencji wspólnotowej.

Osoba kontaktowa - Artur Starzewski, tel. +68 416 11 11

  • starostwo@powiat.swiebodzin.pl

W Wydziale Komunikacji i Transportu obowiązuje system kolejkowy, z którego należy pobrać właściwy bilety w celu załatwienia sprawy. Liczba wydanych w danym dniu biletów uzależniona jest od ilości osób obsługujących dane stanowiska, czasu obsługi danych czynności oraz ilości rezerwacji internetowych.

Osoby bez biletów lub z nieaktualnymi biletami nie są obsługiwane.

Na wizytę można umówić się online.

 

Miejsce załatwienia i odbioru

Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin

Wydział Komunikacji i Transportu.

Złożenie i odbiór dokumentów: Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin.

Godziny pracy: poniedziałek 8.00 - 17:00, wtorek - czwartek 8.00 - 15.30, piątek 8.00 – 14.00

Wymagane Dokumenty

  • Wniosek o zmianę treści licencji / wykazu pojazdu,
  • kserokopia dowodu osobistego w przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą,
  • dokumenty potwierdzające posiadanie przez przedsiębiorcę odpowiedniej zdolności finansowej na kwotę co najmniej 9.000 EURO w przypadku wykorzystywania tylko jednego pojazdu i 5.000 EURO na każdy dodatkowy wykorzystywany pojazd w postaci rocznego sprawozdania finansowego potwierdzonego przez audytora lub odpowiednio upoważnioną osobę, gwarancji bankowej lub ubezpieczenia, w tym ubezpieczenia odpowiedzialności zawodowej,
  • pełnomocnictwo w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta).

Opłaty

Za udzielenia licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób pojazdami niebędącymi taksówkami pobiera się opłatę w wysokości:

  • 700 zł gdy termin ważności licencji wynosi od 2 do 15 lat,
  • 800 zł gdy termin ważności licencji wynosi od 15 do 30 lat,
  • 900 zł gdy termin ważności licencji wynosi od 30 do 50 lat.

Za udzielenia licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy pobiera sie opłatę w wysokości:

  • 800 zł gdy termin ważności licencji wynosi od 2 do 15 lat,
  • 900 zł gdy termin ważności licencji wynosi od 15 do 30 lat,
  • 1 000 zł gdy termin ważności licencji wynosi od 30 do 50 lat.

Za każdy pojazd dodaje się 11% powyższej opłaty.

Za zmianę licencji pobiera się opłatę w wysokości 10%  opłaty stanowiącej podstawę do obliczenia opłaty jak za udzielenie licencji.

Opłatę można dokonać na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto.

Dane do przelewu: Starostwo Powiatowe, ul. Kolejowa 2, 66-200 Świebodzin, nr konta 84 9660 0007 0012 1196 2000 0030 

Opłata za pełnomocnictwo wynosi 17 zł (zwolnione z opłaty jest pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej). Opłatę można dokonać  na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto Gminy Świebodzin, nr konta: 35 1020 5402 0000 0002 0305 6579.

Dowód uiszczenia opłaty lub przelewu należy dołączyć do wniosku.

Tryb odwoławczy

Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Świebodzińskiego.

Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.

Materiały

Wniosek o zmianę danych w zezwoleniu i licencji
11540​_IV-WNIOSEK​_O​_ZMIANE​_DANYCH​_W​_ZEZWOLENIU​_I​_LICENCJI.docx 0.08MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
14.09.2022 14:28 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Anna Zielińska / Małgorzata Kardzis
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Zmiana treści licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy /osób (dot. licencji wydanych przed 16.08.2013r.) 1.0 14.09.2022 14:28 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

Wydanie licencji na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy (spedycja)

Termin i sposób załatwienia

Czas realizacji - do 30 dni.

  • Przewoźnik drogowy jest zobowiązany zgłaszać na piśmie wszelkie zmiany danych nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.
  • Spełnienie wymogu zdolności finansowej potwierdza się:
  • a) rocznym sprawozdaniem finansowym,

    b) dokumentami potwierdzającymi:

    - dysponowanie środkami pieniężnymi w gotówce lub na rachunkach bankowych lub dostępnymi aktywami,

    - posiadanie akcji lub udziałów lub innych zbywalnych papierów wartościowych,

    - udzielenie gwarancji lub poręczeń bankowych,

    - własność nieruchomości.

Osoba kontaktowa - Artur Starzewski, tel. +68 416 11 11

  • starostwo@powiat.swiebodzin.pl

W Wydziale Komunikacji i Transportu obowiązuje system kolejkowy, z którego należy pobrać właściwy bilety w celu załatwienia sprawy. Liczba wydanych w danym dniu biletów uzależniona jest od ilości osób obsługujących dane stanowiska, czasu obsługi danych czynności oraz ilości rezerwacji internetowych.

Osoby bez biletów lub z nieaktualnymi biletami nie są obsługiwane.

Na wizytę można umówić się online.

Miejsce załatwienia i odbioru

Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin

Wydział Komunikacji i Transportu.

Złożenie i odbiór dokumentów: Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin.

Godziny pracy: poniedziałek 8.00 - 17:00, wtorek - czwartek 8.00 - 15.30, piątek 8.00 – 14.00

 

Wymagane Dokumenty

  • wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy (spedycja),
  • oświadczenie o spełnieniu wymogu wynikającego z art. 5c ust. 1 pkt 1 ustawy o transporcie drogowym,
  • oświadczenie osoby zarządzającej transportem,
  • kserokopia certyfikatu kompetencji zawodowych osoby zarządzającej transportem,
  • dokumenty potwierdzające spełnienie wymogu sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego na kwotę 50.000 euro,
  • dowód uiszczenia opłaty za wydanie licencji,
  • kserokopia umowy spółki cywilnej (w przypadku, gdy wniosek składany jest przez wspólników spółki cywilnej chcących uzyskać wspólną licencję)
  • pełnomocnictwo  w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta).

Opłaty

Za udzielenia licencji pobiera się opłatę w wysokości:

  • 800 zł gdy termin ważności licencji wynosi od 2 do 15 lat,
  • 900 zł gdy termin ważności licencji wynosi od 15 do 30 lat,
  • 1 000 zł gdy termin ważności licencji wynosi od 30 do 50 lat.

Za zmianę licencji pobiera się opłatę w wysokości 10% opłaty stanowiącej podstawę do obliczenia opłaty jak za udzielenie licencji.

Opłatę można dokonać na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto.

 

Dane do przelewu: Starostwo Powiatowe, ul. Kolejowa 2, 66-200 Świebodzin, nr konta 84 9660 0007 0012 1196 2000 0030 

Opłata za pełnomocnictwo wynosi 17 zł (zwolnione z opłaty jest pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej). Opłatę można dokonać  na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto Gminy Świebodzin, nr konta: 35 1020 5402 0000 0002 0305 6579.

Dowód uiszczenia opłaty lub przelewu należy dołączyć do wniosku.

Tryb odwoławczy

Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Świebodzińskiego.

Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.

Materiały

Oświadczenie osoby zarządzającej transportem - ON
OŚWIADCZENIE​_OSOBY​_ZARZĄDZAJĄCEJ​_TRANSPORTEM​_-​_ON.pdf 0.34MB
Oświadczenie osoby zarządzającej transportem o zatrudnieniu - zezwolenie OC
OŚWIADCZENIE​_OSOBY​_ZARZĄDZAJĄCEJ​_TRANSPORTEM​_O​_ZATRUDNIENIU​_-ZEZWOLENIE​_-​_OC.pdf 0.51MB
Wniosek o wydanie licencji na pośrednictwo przy przewozie rzeczy
WNIOSEK​_O​_WYDANIE​_LICENCJI​_NA​_POŚREDNICTWO​_PRZY​_PRZEWOZIE​_RZECZY.pdf 0.53MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
14.09.2022 14:29 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Anna Zielińska / Małgorzata Kardzis
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wydanie licencji na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy (spedycja) 4.0 27.04.2023 08:36 Piotr Nawojczyk
Wydanie licencji na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy (spedycja) 3.0 27.04.2023 08:32 Piotr Nawojczyk
Wydanie licencji na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy (spedycja) 2.0 28.02.2023 11:24 Piotr Nawojczyk
Wydanie licencji na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy (spedycja) 1.0 14.09.2022 14:29 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

Wydanie/zmiana treści zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne osób lub rzeczy

Termin i sposób załatwienia

Czas realizacji - do 30 dni.

 

1. Zaświadczenie na międzynarodowe przewozy drogowe na potrzeby własne wydaje Minister Infrastruktury w Warszawie

2. Przewoźnik drogowy jest zobowiązany zgłaszać na piśmie wszelkie zmiany danych nie później niż w terminie 14 dni od dnia ich powstania.

3. Obowiązek uzyskania zaświadczenia na przewozy na potrzeby własne, nie dotyczy przewozów drogowych wykonywanych:

-    w ramach powszechnych usług pocztowych,

-    przez podmioty, niebędące przedsiębiorcami, o których mowa w art. 3 ust. 2 pkt 3 ustawy o transporcie drogowym, z tym że w przypadku działalności wytwórczej w rolnictwie dotyczącej upraw rolnych oraz chowu i hodowli zwierząt, ogrodnictwa, warzywnictwa, leśnictwa i rybactwa śródlądowego obowiązek uzyskania zaświadczenia nie dotyczy rolnika w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (Dz. U. z 1998 r. Nr 7, poz. 25, z późn. zm.),

-    przez przedsiębiorców posiadających uprawnienia do wykonywania transportu drogowego

4. Rezygnację z wydanego zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne należy zgłaszać w formie pisemnej.

 

Osoba kontaktowa - Artur Starzewski, tel. +68 416 11 11

  • starostwo@powiat.swiebodzin.pl

W Wydziale Komunikacji i Transportu obowiązuje system kolejkowy, z którego należy pobrać właściwy bilety w celu załatwienia sprawy. Liczba wydanych w danym dniu biletów uzależniona jest od ilości osób obsługujących dane stanowiska, czasu obsługi danych czynności oraz ilości rezerwacji internetowych.

Osoby bez biletów lub z nieaktualnymi biletami nie są obsługiwane.

Na wizytę można umówić się online.

 

 

 

Miejsce załatwienia i odbioru

Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin

Wydział Komunikacji i Transportu.

Złożenie i odbiór dokumentów: Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin.

Godziny pracy: poniedziałek 8.00 - 17:00, wtorek - czwartek 8.00 - 15.30, piątek 8.00 – 14.00

Wymagane Dokumenty

  • Wniosek o wydanie nowego zaświadczenia.
  • Oświadczenie o zmianie zatrudnienia kierowcy.
  • Wykaz pojazdów wraz z kopiami dowodów rejestracyjnych,
  • Dokument stwierdzający prawo do dysponowania pojazdami, o których mowa w pkt 6 (tylko w przypadku gdy przedsiębiorca nie jest właścicielem tych pojazdów),
  • Pełnomocnictwo  w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta)

Opłaty

Opłaty podstawowe:

  • za wydanie zaświadczenia na czas nieokreślony - 500 zł.,
  • za wydanie wypisu z zaświadczenia na czas nieokreślony - 100 zł

Opłaty za zmianę treści zaświadczenia:

  • za zmianę treści zaświadczenia - 25 zł
  • za zmianę wypisów - 10 zł

Opłatę można dokonać na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto.

Dane do przelewu: Starostwo Powiatowe, ul. Kolejowa 2, 66-200 Świebodzin, nr konta 84 9660 0007 0012 1196 2000 0030 

Opłata za pełnomocnictwo wynosi 17 zł (zwolnione z opłaty jest pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej). Opłatę można dokonać  na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto Gminy Świebodzin, nr konta: 35 1020 5402 0000 0002 0305 6579.

Dowód uiszczenia opłaty lub przelewu należy dołączyć do wniosku.

Tryb odwoławczy

Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Świebodzińskiego.

Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.

Materiały

Wykaz pojazdów zaświadczenie
WYKAZ​_POJAZDOW​_ZASWIADCZENIE.pdf 0.18MB
OKPW
OKPW.pdf 0.16MB
Wniosek PWR1 o wydanie zaświadczenia krajowego transportu drogowego
​_WNIOSEK​_O​_WYDANIE​_ZASWIADCZENIA​_NA​_WYKONYWANIE​_KRAJOWEGO​_TRANSPORTU​_DROGOWEGO​_NA​_POTRZEBY​_WLASNE​_-​_PWR1.docx 0.08MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
14.09.2022 14:29 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Anna Zielińska / Małgorzata Kardzis
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wydanie/zmiana treści zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne osób lub rzeczy 1.0 14.09.2022 14:29 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

Wydanie zezwolenia na przejazd pojazdu nienormatywnego

Termin i sposób załatwienia

Czas realizacji - do 3 dni. 

 

Przepisy art. 64 ust. 1 pkt 1 i 2 oraz ust. 2 i 3 i art. 64a - 64d ustawy Prawo o ruchu drogowym nie dotyczą:

  • autobusu - w zakresie nacisków osi,
  • pojazdu, którego szerokość i długość bez ładunku nie są większe od dopuszczalnych, przewożącego ładunek na zasadach określonych w art. 61 ust. 6, 8 i 9,
  • pojazdu biorącego udział w akcjach ratowniczych oraz przy bezpośredniej likwidacji skutków klęsk żywiołowych,
  • pojazdu zarządu drogi,
  • pojazdu Policji, Inspekcji Transportu Drogowego, Biura Ochrony Rządu, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Więziennej, Służby Celnej  oraz jednostek ochrony przeciwpożarowej, wykonującego zadania tych służb.

Osoba kontaktowa - Artur Starzewski, tel. +68 416 11 11

  • starostwo@powiat.swiebodzin.pl

W Wydziale Komunikacji i Transportu obowiązuje system kolejkowy, z którego należy pobrać właściwy bilety w celu załatwienia sprawy. Liczba wydanych w danym dniu biletów uzależniona jest od ilości osób obsługujących dane stanowiska, czasu obsługi danych czynności oraz ilości rezerwacji internetowych.

Osoby bez biletów lub z nieaktualnymi biletami nie są obsługiwane.

Na wizytę można umówić się online.

Miejsce załatwienia i odbioru

Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin

Wydział Komunikacji i Transportu.

Złożenie i odbiór dokumentów: Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin.

Godziny pracy: poniedziałek 8.00 - 17:00, wtorek - czwartek 8.00 - 15.30, piątek 8.00 – 14.00

Wymagane Dokumenty

Zezwolenie kategorii I:

Zezwolenie kategorii I jest wydawane na przejazd nienormatywnego pojazdu wolnobieżnego, ciągnika rolniczego albo zespołu pojazdów składającego się z pojazdu wolnobieżnego lub ciągnika rolniczego i przyczepy specjalnej.

Zezwolenie wydawane jest na okres 12 miesięcy dla następujących pojazdów poruszających się po drogach publicznych z wyjątkiem dróg ekspresowych i autostrad: 

  • o długości, wysokości oraz rzeczywistej masie całkowitej nie większych od dopuszczalnych,
  • o naciskach osi nie większych od dopuszczalnych dla danej drogi,
  • o szerokości nieprzekraczających 3,5 m. 

Zezwolenie wydaje się po uiszczeniu opłaty, w terminie 3 dni roboczych od dnia złożenia wniosku o jego wydanie.

Termin ważności zezwolenia rozpoczyna się nie wcześniej niż w dniu następnym po dniu jego wystawienia.

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o wydanie zezwolenia kategorii I,
  • pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela,
  • dowód uiszczenia opłaty za wydanie zezwolenia. 

 

  Zezwolenie kategorii II:

Zezwolenie kategorii II jest wydawane na przejazd pojazdu nienormatywnego na okres 1 miesiąca, 6 miesięcy, 12 miesięcy lub 24 miesięcy.

Zezwolenie wydawane jest ze względu na siedzibę wnioskodawcy albo miejsce rozpoczęcia przejazdu.

Zezwolenie wydawane jest dla następujących pojazdów poruszających się po wszystkich drogach publicznych:

  • o naciskach osi i rzeczywistej masie całkowitej nie większych od dopuszczalnych,
  • o szerokości nieprzekraczającej 3,2 m,
  • o długości nieprzekraczającej:
    • 15 m dla pojedynczego pojazdu,
    • 23 m dla zespołu pojazdów,
  • o wysokości nieprzekraczającej 4,3 m. 

Zezwolenie wydaje się po uiszczeniu opłaty, w terminie 3 dni roboczych od dnia złożenia wniosku o jego wydanie.

Termin ważności zezwolenia rozpoczyna się nie wcześniej niż w dniu następnym po dniu jego wystawienia.

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o wydanie zezwolenia kategorii I,
  • pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela,
  • dowód uiszczenia opłaty za wydanie zezwolenia. 

 

Opłaty

Opłata za wydanie zezwolenia kategorii I wynosi 100 zł.

Opłaty za wydanie zezwolenia kategorii II:

  • 200 zł - za zezwolenie wydane na okres miesiąca,
  • 400 zł - za zezwolenie wydane na okres 6 miesięcy,
  • 1.200 zł - za zezwolenie wydane na okres 12 miesięcy,
  • 2.000 zł - za zezwolenie wydane na okres 24 miesięcy.

Opłatę można dokonać na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto. Dowód uiszczenia przelewu należy dołączyć do wniosku.

Dane do przelewu: Starostwo Powiatowe, ul. Kolejowa 2, 66-200 Świebodzin, nr konta 84 9660 0007 0012 1196 2000 0030 

 

Opłata za pełnomocnictwo wynosi 17 zł (zwolnione z opłaty jest pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej). Opłatę można dokonać  na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto Gminy Świebodzin, nr konta: 35 1020 5402 0000 0002 0305 6579.

Dowód uiszczenia opłaty lub przelewu należy dołączyć do wniosku.

Tryb odwoławczy

Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Świebodzińskiego.

Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej

Materiały

Zezwolenie kat. II
13024​_ZEZWOLENIE​_KAT​_II​_NIENORMAT.PDF 0.22MB
Wniosek kat. I
13023​_WNIOSEK​_KAT​_I​_NIENORMAT.PDF 0.20MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
14.09.2022 14:29 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Anna Zielińska / Małgorzata Kardzis
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wydanie zezwolenia na przejazd pojazdu nienormatywnego 1.0 14.09.2022 14:29 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}