Patronat Starosty Świebodzińskiego
Zasady Nadawania Patronatu Starosty Świebodzińskiego
Rozdział I Postanowienia ogólne
§1. Patronat Starosty Świebodzińskiego jest wyróżnieniem honorowym podkreślającym szczególny charakter przedsięwzięcia o znaczeniu powiatowym, regionalnym lub krajowym.
§2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
- Patronacie – należy przez to rozumieć Patronat Starosty Świebodzińskiego;
- Staroście – należy przez to rozumieć Starostę Świebodzińskiego;
- Starostwie – należy przez to rozumieć Starostwo Powiatowe
w Świebodzinie; - Przedsięwzięciu – należy przez to rozumieć imprezę, wydarzenie lub konkurs, którego organizator ubiega się o objęcie Patronatem;
- Wniosku – należy przez to rozumieć wniosek o objęcie imprezy, wydarzenia lub konkursu Patronatem;
- Opinii – należy przez to rozumieć opinię Zarządu Powiatu Świebodzińskiego lub Komisji Edukacji, Spraw Społecznych, Kultury
i Sportu Rady Powiatu Świebodzińskiego lub Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych Starostwa Powiatowego w Świebodzinie.
§3. Prawo przyznawania Patronatu przysługuje wyłącznie Staroście.
§4. Przyznanie Patronatu odbywa się w oparciu o opinię Zarządu Powiatu lub Komisji Edukacji, Spraw Społecznych, Kultury i Sportu lub Wydziału Edukacji
i Spraw Społecznych Starostwa Powiatowego w Świebodzinie.
§5. W uzasadnionych sytuacjach Starosta może zdecydować o przyznaniu Patronatu przedsięwzięciom, które nie spełniają kryteriów określonych w § 1.
§6. Patronat jest honorowym wyróżnieniem realizowanego przedsięwzięcia.
Rozdział II Terminy składania wniosku
§7. Z wnioskiem o przyznanie Patronatu występuje organizator przedsięwzięcia.
§8. W przypadku przedsięwzięć cyklicznych o Patronat należy występować każdorazowo.
§9. Wniosek o przyznanie Patronatu powinien zostać złożony nie później niż 30 dni przed planowanym przedsięwzięciem. Do wniosku należy dołączyć program/regulamin organizowanego przedsięwzięcia.
§10. Wnioski złożone z naruszeniem terminu, o którym mowa w §9 nie będą rozpatrywane.
§11. W wyjątkowych przypadkach uzasadnionych rangą przedsięwzięcia Starosta może zdecydować o przyznaniu Patronatu, uwzględniając wnioski złożone po terminie określonym w §9, o czym zawiadomi pisemnie wnioskodawcę.
§12. Za datę przyjęcia wniosku uznaje się datę wpływu wniosku do Starostwa.
Rozdział III Procedura przyznawania Patronatu
§13. Warunkiem wszczęcia procedury nadania Patronatu jest złożenie wniosku o przyznanie Patronatu (wniosek o przyznanie Patronatu Starosty Świebodzińskiego dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej). Wzór formularza określa załącznik nr 2 do Zarządzenia.
§14. Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w zamkniętej kopercie
z dopiskiem „Patronat Starosty” bezpośrednio w Sekretariacie Starostwa bądź za pośrednictwem poczty na adres: Starostwo Powiatowe w Świebodzinie,
ul. Kolejowa 2, 66-200 Świebodzin.
§15. Starosta występuje o opinię wspierającą decyzję o przyznaniu Patronatu do podmiotu wybranego z wymienionych w §4.
§16. Wskazany do wydania opinii podmiot przygotowuje ją w formie pisemnej na podstawie uzyskanych danych.
§17. Decyzję o przyznaniu Patronatu podejmuje Starosta. O decyzji wnioskodawca powiadamiany jest pisemnie lub drogą elektroniczną.
§18. W przypadku odmowy przyznania Patronatu wnioskodawca powiadamiany jest pisemnie lub drogą elektroniczną w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Decyzja nie wymaga uzasadnienia, jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.
§19. Informacja o przyznaniu Patronatu Starosty Świebodzińskiego zamieszczana jest w Biuletynie Informacji Publicznej.
Rozdział IV Warunki związane z realizacją Patronatu
§20. Organizator, który otrzymał pozytywną odpowiedź i uzyskał Patronat zobowiązany jest w ciągu 7 dni kalendarzowych przed organizowanym przedsięwzięciem przesłać na adres e-mail: starostwo@powiat.swiebodzin.pl dodatkowe informacje (tj. regulamin, program, logo organizatora itp.), które będą pomocne w promowaniu wydarzenia na stronie internetowej Powiatu Świebodzińskiego www.swiebodzin.pl i profilach społecznościowych.
§21. Organizator przedsięwzięcia, któremu został przyznany Patronat, zobowiązany jest do poinformowania uczestników o wyróżnieniu, jakim jest przyznany Patronat, umieszczenia informacji „Patronat Starosty Świebodzińskiego” (wraz z herbem Powiatu Świebodzińskiego), w tym adresu strony internetowej www.swiebodzin.pl we wszystkich materiałach promocyjnych, reklamowych i informacyjnych oraz informowania o otrzymanym honorowym wyróżnieniu w przekazach medialnych dotyczących przedsięwzięcia.
§22. 1. Organizator, któremu został przyznany Patronat ma obowiązek umieszczenia znaków promocyjnych Powiatu Świebodzińskiego w widocznym miejscu podczas przedsięwzięcia.
2. Materiały promocyjne, tj. banner/roll-up, tablica z herbem Powiatu można wypożyczyć w Starostwie Powiatowym w Świebodzinie.
3. Organizator zobowiązany jest do zwrotu wypożyczonych materiałów promocyjnych w terminie 2 dni od zakończenia przedsięwzięcia .
§23. Przyznanie Patronatu zobowiązuje Organizatora do złożenia sprawozdania z przebiegu przedsięwzięcia, którego wzór stanowi załącznik Nr 3 do Zarządzenia. Do sprawozdania dołączyć należy dokumentację fotograficzną lub filmową z przebiegu przedsięwzięcia na nośniku optycznym CD lub DVD, która ponadto potwierdza umieszczenie informacji o Patronacie w materiałach promocyjnych, reklamowych, oraz o ewentualnym umieszczeniu ich na nośnikach informacji wizualnej a ponadto protokoły odbioru nagród rzeczowych, statuetek
i pucharów o ile ich zakup sfinansowano z budżetu Powiatu Świebodzińskiego. Sprawozdanie w formie papierowej należy złożyć do Starostwa Powiatowego w Świebodzinie w terminie 30 dni od zakończenia przedsięwzięcia.
Rozdział V Zasady współorganizacji imprez patronackich
§24. W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość wsparcia imprez objętych Patronatem w sposób finansowy lub organizacyjno–techniczny. Wsparcie, o którym mowa uzależnione jest od możliwości Powiatu Świebodzińskiego.
§25. Decyzję w zakresie wsparcia podejmuje Starosta w ramach posiadanego funduszu określonego w planie finansowym na dany rok.
Rozdział VI Rezygnacja lub wycofanie patronatu honorowego
§26. Wycofanie lub rezygnacja z patronatu honorowego może nastąpić
w przypadku:
- niespełnienia przez Organizatora przedsięwzięcia przedstawionych wyżej wymogów;
- podania nieprawdziwych informacji lub naruszenia przepisów obowiązujących Organizatora;
- prowadzenia przez Organizatora lub uczestnika przedsięwzięcia działań
o charakterze promocyjnym dot. konkretnych produktów, usług czy firm, w szczególności w takiej formie, która mogłaby sugerować poparcie dla nich Starosty; - lobbingowego charakteru przedsięwzięcia.
§27. Cofnięcie Patronatu następuje poprzez pisemne zawiadomienie Organizatora i skutkuje obowiązkiem natychmiastowego zaprzestania używania wszelkich udzielonych uprawnień.
Materiały
Sprawozdanie z przedsięwzięcia objętego patronatem Starosty Świebodzińskiego8248_zal3_-_sprawozdanie.pdf 0.02MB Sprawozdanie z przedsięwzięcia objętego patronatem Starosty Świebodzińskiego
8249_zal_3_-_sprawozdanie.doc 0.03MB Wniosek o patronat Starosty Świebodzińskiego
8246_zal2_-_wniosek_o_patronat.pdf 0.03MB Wniosek o patronat Starosty Świebodzińskiego
8247_zal_2_-_wniosek_o_patronat.docx 0.02MB
Podstawa prawna
Zarządzenie nr 21/17 Starosty Świebodzińskiego z dn. 8 listopada 2017 https://bip.wrota.lubuskie.pl/spswiebodzin/system/obj/9235_Zarzadzenie_nr_21-17.pdf