Zarządzenie nr IX/66/2025
27.05.2025
w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych z zakresu edukacji i kultury, rozwoju lokalnego, sportu dzieci i młodzieży i bezpieczeństwa publicznego na terenie Gminy Dobroń w 2025 roku
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1465, 1572, 1907, 1940) oraz art. 11 i 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1491, 1761, 1940) oraz uchwały nr VII/43/24 Rady Gminy w Dobroniu z dnia 28 listopada 2024 r. w sprawie uchwalenia „Programu współpracy Gminy Dobroń z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2025 rok”, zarządzam co następuje:
§ 1.
Ogłasza się otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych z zakresu edukacji i kultury, rozwoju lokalnego, sportu dzieci i młodzieży i bezpieczeństwa publicznego na terenie Gminy Dobroń w 2025 roku.
§ 2.
Treść ogłoszenia, zawierającego warunki konkursu, stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 3.
Zlecenie realizacji zadań publicznych z zakresu edukacji i kultury, rozwoju lokalnego, sportu dzieci i młodzieży i bezpieczeństwa publicznego nastąpi w formie wsparcia zadań wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji.
§ 4.
Złożone oferty będą weryfikowane pod względem formalnym i merytorycznym przez Komisję Konkursową powołaną zarządzeniem przez Wójta Gminy Dobroń.
§ 5.
Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy Dobroń.
§ 6.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik do Zarządzenia Nr IX/66/2025
Wójt Gminy Dobroń ogłasza otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych z zakresu edukacji i kultury, rozwoju lokalnego, sportu dzieci i młodzieży i bezpieczeństwa publicznego na terenie Gminy Dobroń w 2025 roku
I. Podmioty uprawnione do składania ofert:
- Do złożenia oferty uprawnione są:
- organizacje pozarządowe w rozumieniu art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1465, 1572, 1907, 1940) prowadzące statutową działalność z zakresu edukacji i kultury, rozwoju lokalnego, sportu dzieci i młodzieży i bezpieczeństwa publicznego;
- podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w zakresie edukacji i kultury, rozwoju lokalnego, sportu dzieci i młodzieży i bezpieczeństwa publicznego.
II. Rodzaj zadania:
Zadania publiczne z zakresu edukacji i kultury, rozwoju lokalnego, sportu dzieci i młodzieży i bezpieczeństwa publicznego, realizowane na terenie Gminy Dobroń w 2025 roku.
III. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań:
Na realizację powyższego zadania Gmina Dobroń przeznacza łączną kwotę 1 600,00 zł.
IV. Zasady przyznawania dotacji
- Wysokość środków publicznych na wsparcie realizacji powyższych zadań określona została na podstawie uchwały budżetowej na 2025 rok. Zastrzega się możliwość zmiany w trakcie roku budżetowego wysokości dotacji na zadanie i zakresu rzeczowego jego realizacji w stosunku do złożonej oferty.
- Postępowanie konkursowe odbywać się będzie z uwzględnieniem zasad określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- Zlecenie realizacji zadania nastąpi w formie wsparcia zadań wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji.
- Dotowane z budżetu gminy mogą być zadania realizowane na terenie Gminy Dobroń.
- Środki finansowe przyznane w formie dotacji przez Wójta Gminy Dobroń na wsparcie realizacji zadania publicznego mogą być przeznaczone na:
- niezbędne wydatki rzeczowe, związane z bezpośrednią realizacją zadań,
- wynagrodzenia dla kadry zabezpieczającej właściwe wykonywanie zleconych zadań publicznych,
- wynagrodzenia obsługi księgowej związanej z wykonywaniem zadań w ramach ofert,
- koszty związane z prowadzeniem rachunku bankowego,
- zakup sprzętu i doposażenia,
- organizowanie wypoczynku dla dzieci i młodzieży w placówce wsparcia dziennego,
- bilety wstępu do obiektów kulturalnych, sportowych i innych.
- Przy przyznaniu dotacji wymagany jest finansowy wkład własny, na który składają się:
- środki finansowe własne,
- świadczenia pieniężne od odbiorców zadania publicznego,
- środki finansowe z innych źródeł publicznych (np. dotacje z budżetu państwa lub z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, funduszy celowych, środki z funduszy strukturalnych),
- pozostałe, minimum 20% całkowitych kosztów realizacji zadania.
- Dofinansowanie nie może przekraczać 80% całkowitych kosztów zadania. Wymagalny minimalny udział środków własnych w realizacji zadania publicznego nie może być niższy niż 20%.
- Oferty, które nie będą posiadały minimum 20% wkładu własnego finansowego zostaną odrzucone z przyczyn formalnych.
- Środki finansowe przyznane podmiotowi na realizację zadania publicznego mogą być przeznaczone wyłącznie na wydatki związane z realizacją zadania i nie można ich wydatkować na finansowanie:
- kosztów powstałych przed datą zawarcia umowy o udzielenie dotacji,
- kosztów poniesionych na przygotowanie oferty,
- realizacji projektów finansowanych z budżetu Gminy Dobroń z innego tytułu,
- deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć,
- d działalności gospodarczej, politycznej, religijnej.
- W przypadku gdy oczekiwana przez oferenta kwota dofinansowania dla danej oferty przekracza wysokość środków przyznanych na wsparcie zadania, Zleceniodawca konkursu zastrzega sobie możliwość zmniejszenia wysokości dofinansowania. W tym przypadku Zleceniodawca będzie żądał przedstawienia zaktualizowanego kosztorysu i harmonogramu zadania dostosowanego do wysokości przyznanych środków.
- W przypadku rezygnacji podmiotu uprawnionego z przyznanej dotacji, środki finansowe przekazane zostaną do budżetu Gminy Dobroń.
- Kalkulacja kosztów realizacji przedstawionego zadania oraz wysokość oczekiwanej dotacji powinna zostać sporządzona i przedstawiona w sposób wiarygodny i uwzględniający potrzeby środowiskowe.
- Od ogłoszenia wyników otwartego konkursu ofert i udzielenia dotacji nie stosuje się trybu odwoławczego.
V. Termin i warunki składania ofert, w tym wymagane dokumenty
- Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty, zgodnej ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).
- Oferta realizacji zadania publicznego złożona w trybie otwartego konkursu ofert musi zawierać w szczególności:
- s szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji;
- termin i miejsce realizacji zadania publicznego;
- kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego;
- informację o wcześniejszej działalności organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie składających ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie publiczne;
- informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania publicznego oraz o planowanej wysokości środków finansowych na realizację danego zadania pochodzących z innych źródeł;
- deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania publicznego.
- Organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie działające wspólnie mogą złożyć ofertę wspólną określając, jakie działania w ramach realizacji zadania publicznego będą wykonywać poszczególne organizacje lub podmioty. Podmioty te określają sposób ich reprezentacji wobec organu administracji publicznej.
- Kwotę przyznanej dotacji podmiot uprawniony zobowiązany jest wykorzystać na realizację zadania nie później niż do dnia 31 grudnia 2025 r.
- Zadanie publiczne przedstawione w ofercie nie może być realizowane przez podmiot niebędący stroną umowy, zgodnie z art. 16 ust. 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- Oferent, realizując zadanie zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 z późn. zm.).
- Oferty, które nie spełniają wymogów wskazanych w ust. 1–6 będą odrzucane.
- Oferty do konkursu należy składać w sekretariacie Urzędu Gminy w Dobroniu, ul. 11 Listopada 9, 95-082 Dobroń.
- Oferty należy złożyć w terminie 21 dni od daty ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej i tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Dobroniu, tj. do dnia 18 czerwca 2025 r.
- Oferty należy składać w zamkniętej kopercie, z oznaczeniem nazwy i adresu podmiotu składającego ofertę oraz nazwy zadania określonego w ogłoszeniu o konkursie: „Otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadania publicznego w zakresie edukacji i kultury, rozwoju lokalnego, sportu dzieci i młodzieży i bezpieczeństwa publicznego na terenie Gminy Dobroń w 2025 roku – Zadanie .......... (nazwa)”.
VI. Termin, tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert
- Oferty złożone w ramach otwartego konkursu ofert są opiniowane przez komisję konkursową powołaną przez Wójta Gminy Dobroń w drodze zarządzenia.
- Organ administracji publicznej przy rozpatrywaniu wniosków uwzględnia możliwość realizacji zadania przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, biorąc pod uwagę opinię komisji, która ocenia oferty w oparciu o następujące kryteria:
- ocena możliwości realizacji zadania przez organizację – skala 0–10 pkt;
- ocena przedstawionej kalkulacji kosztów – skala 0–10 pkt;
- ocena proponowanej jakości wykonania zadania i kwalifikacji osób – skala 0–10 pkt;
- uwzględnienie środków finansowych własnych lub z innych źródeł – skala 0–10 pkt;
- uwzględnienie wkładu rzeczowego, osobowego, w tym świadczeń wolontariuszy – skala 0–10 pkt;
- ocena realizacji zleconych zadań w poprzednich latach – skala 0–10 pkt.
- Wymagana minimalna liczba punktów uprawniająca do otrzymania dotacji wynosi 30, przy czym pierwszeństwo ma oferta z największą liczbą punktów. Maksymalna liczba punktów to 60.
- Decyzja w sprawie wyników konkursu i udzielenia dotacji będzie podjęta w formie zarządzenia i jest ostateczna.
- Wyniki konkursu zostaną ogłoszone niezwłocznie po wyborze oferty, poprzez zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej, na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Dobroń oraz na stronie internetowej Urzędu Gminy Dobroń.
VII. Termin i warunki realizacji zadania
- Termin realizacji zadania publicznego obejmuje okres do 31 grudnia 2025 r.
- Organizacje lub podmioty, którym przyznano dotację, zobowiązują się do wykonania zadania na zasadach określonych w umowie.
- Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy pisemnej według wzoru określonego w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu z dnia 24 października 2018 r.
- Umowa o wsparcie realizacji zadań publicznych zawierana jest bez zbędnej zwłoki.
- Podmioty dotowane po zakończeniu realizacji zadań zobowiązane są do przedstawienia szczegółowego sprawozdania merytorycznego i finansowego według wzoru z Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu z dnia 24 października 2018 r.
- Sprawozdania sporządza się w terminie 30 dni od zakończenia realizacji zadania.
- Organ administracji publicznej ma prawo kontroli i oceny realizacji zadania, efektywności i prawidłowości wykorzystania środków publicznych oraz prowadzenia dokumentacji.
VIII. Informacja o zrealizowanych zadaniach publicznych
W roku poprzednim zrealizowane zostało zadanie publiczne pn. „Sport to zdrowie – warsztaty fitness”.
IX. Informacje dodatkowe
- Dodatkowych informacji udziela: inspektor ds. oświaty i wychowania Urzędu Gminy w Dobroniu pod nr tel. 43/677 21 30 w. 117.
- Organ administracji publicznej unieważnia konkurs, jeżeli nie złożono żadnej oferty lub gdy żadna oferta nie spełnia wymogów ogłoszenia.
Materiały
OFERTA-REALIZACJI-ZADANIA-PUBLICZNEGO-załącznik-nr-1.docxOFERTA-REALIZACJI-ZADANIA-PUBLICZNEGO-załącznik-nr-1.docx 0.05MB SPRAWOZDANIE-Z-WYKONANIA-ZADANIA-PUBLICZNEGO-załącznik-nr-5.docx
SPRAWOZDANIE-Z-WYKONANIA-ZADANIA-PUBLICZNEGO-załącznik-nr-5.docx 0.04MB UMOWA-O-REALIZACJĘ-ZADANIA-PUBLICZNEGO-załącznik-nr-3.docx
UMOWA-O-REALIZACJĘ-ZADANIA-PUBLICZNEGO-załącznik-nr-3.docx 0.06MB
- Pierwsza publikacja:
- 27.05.2025 15:35 Marcin Cieślak
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Marta Maciszewska
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Zarządzenie nr IX/66/2025 | 1.0 | 27.05.2025 15:35 Marcin Cieślak |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP