Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Urząd Gminy w Dobroniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony Strona internetowa Gminy Dobroń.
- Data publikacji strony internetowej: 28 listopad 2012 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 24 styczeń 2022 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji: 29 marzec 2024 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 31 marzec 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić doTeresa Agata — mailowo kadry@dobron.ug.gov.pl lub telefonicznie 436772683.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie, podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Opis aplikacji mobilnych:
Gmina Dobroń
Aplikacja zapewnia szybki dostęp do lokalnych aktualności, powiadomień o wydarzeniach oraz ostrzeżeń o sytuacjach kryzysowych. Umożliwia łatwe zgłaszanie problemów, takich jak awarie oświetlenia czy dzikie wysypiska, i przypomina o terminach wywozu odpadów. Aplikacja zawiera także interaktywną mapę i integrację z Regionalnym Systemem Ostrzegania.
Dostępność architektoniczna
ul. 11 listopada 9, 95-082 Dobroń
1. Budynek Urzędu Gminy w Dobroniu posiada dwa wejścia A i B, do których prowadzą schody oraz podjazd dla osób z niepełnosprawnościami. Wejście A do budynku wyposażone jest w drzwi dwuskrzydłowe. 2. Budynek ma dwie kondygnacje i jedną dostępną klatkę schodową. W budynku brak jest windy. Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze. 3. Na parterze przy wejściu A znajduje się toaleta przeznaczona dla osób z niepełnosprawnościami 4. W budynku brak jest informacji głosowych, pętli indukcyjnych oraz systemu naprowadzającego niewidomych. 5. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych lub słabowidzących. 6. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem. 7. Przy budynku znajdują się ogólnodostępne miejsca parkingowe i jedno miejsce wydzielone dla osób niepełnosprawnych.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Opis dostępności komunikacyjnej:
Osoby deklarujące potrzebę skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego proszone są o zgłoszenie tego faktu korzystając z dostępnych środków komunikacji (e-mail: sekretariat@dobron.ug.gov.pl, tel: 43 677 26 83). Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, chęć skorzystania z takiej formy pomocy należy zgłosić co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Po dokonaniu zgłoszenia Urząd Gminy w Dobroniu zapewni obsługę osoby komunikującej się językiem migowym, w terminie z nią uzgodnionym. Świadczona pomoc jest bezpłatna.