Podpisanie pełnomocnictwa na zakup ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla OSP w Chechle Drugim
19 listopada 2024 roku w siedzibie Urzędu Gminy w Dobroniu doszło do podpisania pełnomocnictwa, które umożliwi Gminie Dobroń przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zakup nowoczesnego ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego.
W imieniu OSP w Chechle dokument podpisali:
- Jerzy Jaros – Prezes OSP,
- Jakub Kubik – Wiceprezes OSP,
- Ryszard Feliniak – Skarbnik OSP.
Ze strony Gminy Dobroń - Robert Jarzębak, Wójt Gminy.
Zakres pełnomocnictwa
Pełnomocnictwo upoważnia Gminę Dobroń do działania w imieniu Ochotniczej Straży Pożarnej w Chechle w zakresie przygotowania i przeprowadzenia postępowania zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp). Obejmuje ono:
- Dokonywanie wszelkich czynności Zamawiającego,
- Wnoszenie środków ochrony prawnej,
- Reprezentowanie Zamawiającego przed Krajową Izbą Odwoławczą oraz sądem okręgowym.
Przedmiot zamówienia
Przedmiotem postępowania jest zakup ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego o wysokich parametrach technicznych, niezbędnego do realizacji działań ratowniczych w wymagającym terenie. Specyfikacja pojazdu:
- Silnik EURO-6 o mocy 331 kW (450 KM),
- Zbiornik wody o pojemności 8000 litrów,
- Napęd na trzy osie (6x6).
Źródło finansowania
Zakup realizowany będzie w ramach projektu FELD.02.08.-IZ-00-0064/23 „Zakup ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla OSP w Chechle”. Projekt otrzymał wsparcie finansowe z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w wysokości 1 572 500,00 zł.
Wzmocnienie potencjału ratowniczego
Nowy pojazd znacząco podniesie możliwości operacyjne OSP w Chechle Drugim, umożliwiając skuteczniejsze działania ratownicze i gaśnicze w regionie. To kolejny krok w modernizacji jednostki i zapewnieniu najwyższych standardów bezpieczeństwa mieszkańcom Gminy Dobroń.
Podpisane porozumienie jest przykładem efektywnej współpracy pomiędzy samorządem a strażą pożarną, ukierunkowanej na realizację wspólnych celów.