W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Działalność świetlicy zerówkowej w I semestrze

Dzieci siedzą przy 5 kątnym stoliku i wycinają kredkami

Głównymi zadaniami przedłużonego pobytu w oddziale przedszkolnym realizowanymi w ciągu pierwszego semestru były:

  • Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa w szkole.
  • Integracja uczniów oraz tworzenie przyjaznej atmosfery do pełnego rozwoju osobowości.
  • Eliminacja zachowań niepożądanych i niebezpiecznych.
  • Kształtowanie pozytywnych postaw wychowanków.
  • Wzbudzanie i podtrzymywanie postaw patriotycznych oraz kształtowanie postawy szacunku do tradycji.
  • Wzmacnianie mocnych stron uczniów oraz pomoc w wyrównywaniu braków.
  • Rozwijanie zdolności, umiejętności i zainteresowań uczniów.
  • Ćwiczenie oraz wzmacnianie pamięci i zdolności umysłowych.
  • Kształcenie rozwijające samodzielną kreatywność oraz innowacyjność uczniów.
  • Zapewnianie uczniom aktywnego wypoczynku z wykorzystaniem rozmaitych metod i form zajęć.
  •  Nauka współpracy i współdziałania w grupie jak również samodzielnego myślenia i zdrowej i rywalizacji.
  • Kształtowanie umiejętnego korzystania ze środków masowego przekazu.

Podczas I semestru dzieci uczęszczające na przedłużony pobyt w oddziale przedszkolnym (świetlica) brały udział w zabawach ruchowych i zajęciach tematycznych. Chętnie uczestniczyły w zajęciach plastycznych, podczas których wykonywały ciekawe prace różnymi technikami.  Prace uczniów na bieżąco eksponowane były na gazetkach ściennych, dzięki czemu uczniowie czuli się dowartościowani i mogli zaprezentować na bieżąco swoje wytwory przed rodzicami.

Jeśli pogoda pozwalała przedszkolaki korzystały z placu zabaw oraz uczestniczyły  w zorganizowanych zabawach na świeżym powietrzu. Dzieci chętnie zamieniały się w aktorów podczas zabaw dramowych. Codziennie utrwalano zasady bezpieczeństwa, przekazywano wartości oraz zasady współdziałania w grupie.

Zdjęcia (7)

{"register":{"columns":[]}}