Tytuł/stanowisko: Samodzielne Stanowisko Powiatowy Konserwator Zabytków
Starosta Świebodziński ogłasza nabór na samodzielne stanowisko - Powiatowy Konserwator Zabytków
Nabór zakończony
Wynik Naboru: Nabór zakończony wyborem kandydatki/kandydata
Natalia Szymkiewicz-Bednarczuk, zamieszkała w Krzyżu Wlkp.
Wyboru kandydata dokonano zgodnie z procedurą rekrutacji pracowników do Starostwa Powiatowego w Świebodzinie na stanowiska urzędnicze stanowiącą Załącznik nr 2 do Zarządzenia nr 5/09 Starosty Świebodzińskiego z dnia 12 stycznia 2009 r.
Wybrany kandydat posiada wymagane kwalifikacje, wiedzę dotyczącą zagadnień wchodzących w zakres zadań oraz odpowiednie predyspozycje do pracy na wskazanym stanowisku.
Informacje o ofercie
Nazwa stanowiska pracy: Samodzielne stanowisko
Wymiar czasu pracy: pełny etat
Warunki wynagrodzenia: wynagrodzenie zgodne z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz.U.
z 2021r. poz.1960).
Przełożeni: bezpośrednio podporządkowany Staroście.
ZAKRES ODPOWIEDZIALNOŚCI NA STANOWISKU:
- odpowiedzialność za wykonanie powierzonych zadań wg kryterium legalności, rzetelności i gospodarności;
- odpowiedzialność za zachowanie tajemnicy państwowej i służbowej;
- odpowiedzialność za ochronę danych osobowych.
Zakres obowiązków
- prowadzenie postępowań administracyjnych oraz wydawanie należących do właściwości Lubuskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków decyzji, postanowień, zaświadczeń, opinii, zaleceń i innych aktów, o których mowa w ustawie z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, innych ustawach oraz przepisach wykonawczych do tych ustaw;
- przyjmowanie zgłoszeń dotyczących uszkodzenia, bądź zniszczenia zabytku;
- sprawowanie nadzoru nad prawidłowością prowadzonych badań konserwatorskich, architektonicznych, prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych i innych działań przy zabytkach;
- organizowanie i prowadzenie kontroli w zakresie ochrony zabytków i opieki nad zabytkami oraz podejmowanie innych czynności i wydawanie aktów w ramach nadzoru konserwatorskiego;
- egzekwowanie obowiązków nałożonych na posiadaczy zabytków zgodnie z odrębnymi przepisami;
- współpraca w sprawach ochrony zabytków z innymi organami administracji publicznej, w tym - ścigania oraz z organami wymiaru sprawiedliwości, a także podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego;
- występowanie na zasadach przewidzianych dla pokrzywdzonego i oskarżyciela posiłkowego w postępowaniu karnym w sprawach dotyczących czynów zabronionych zagrażających ochronie zabytków oraz występowanie w sprawach ochrony zabytków na prawach strony w postępowaniu administracyjnym oraz na prawach oskarżyciela publicznego w postępowaniu w sprawach o wykroczenia;
- kierowanie odpowiednio do Policji, prokuratury lub sądu zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa lub wykroczenia w przypadku stwierdzenia naruszenia przepisów;
- umieszczanie na zabytku nieruchomym wpisanym do rejestru, w uzgodnieniu z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, znaku informującego, że zabytek ten podlega ochronie;
- ustanawianie i odwoływanie na wniosek Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków społecznych opiekunów zabytków oraz wydanie legitymacji oraz zaświadczeń społecznego opiekuna zabytków;
- opracowanie i aktualizacja powiatowego programu opieki nad zabytkami;
- uzgodnienie powiatowego planu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych, przygotowanego przez pracownika ds. zarządzania kryzysowego.
Miejsce wykonywania pracy
Województwo: lubuskie
Wymagania
- NIEZBĘDNE:
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie;
- korzystanie z pełni praw publicznych;
- pełna zdolność do czynności prawnych;
- niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- nieposzlakowana opinia;
- 5 lat stażu pracy w jednej z dziedzin związanych z ochroną zabytków;
- wykształcenie: wyższe z tytułem magistra o specjalności jednej z dziedzin związanych z ochroną zabytków: budownictwo, architektura, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne, historia sztuki, ochrona dóbr kultury, konserwatorstwo, zabytkoznawstwo, konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub pokrewne związane z ochroną zabytków;
- posiadanie wiedzy w zakresie funkcjonowania administracji publicznej oraz znajomość przepisów dotyczących ochrony zabytków i opieki nad zabytkami, w szczególności ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
- umiejętność interpretacji przepisów;
- znajomość ustawy:
a) prawo budowlane,
b) o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
c) o samorządzie powiatowym,
d) kodeksu postępowania administracyjnego,
e) o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
f) o gospodarce nieruchomościami,
g) o ochronie przyrody;
- obsługa programów komputerowych MS Office/ Word, Exel;
- wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacyjnych;
- DODATKOWE:
- wysoka kultura osobista;
- komunikatywność, obowiązkowość;
- odpowiedzialność za wykonywaną pracę;
- umiejętność analitycznego myślenia;
- samodzielność, umiejętność podejmowania decyzji;
- dokładność i terminowość w wykonywaniu zadań;
- umiejętność radzenia sobie w sytuacjach stresowych;
- dobra organizacja pracy;
- prawo jazdy kat. B.
Wymagane dokumenty
- list motywacyjny;
- curriculum vitae;
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, umiejętności, staż pracy (świadectwa pracy , zaświadczenia od obecnego pracodawcy);
- oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz że korzysta z pełni praw publicznych;
- oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- referencje lub oświadczenie o nieposzlakowanej opinii;
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji.
TERMIN, SPOSÓB SKŁADANIA DOKUMENTÓW APLIKACYJNYCH:
Termin: do dnia 7 marca 2022 r. do godz. 12.00
- Sposób składania dokumentów aplikacyjnych: pocztą pod adres: Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Kolejowa 2, 66-200 Świebodzin z dopiskiem na kopercie „Nabór - Powiatowy Konserwator Zabytków” ;
- lub elektronicznie na adres e-mail: starostwo@powiat.swiebodzin.pl , w tytule proszę napisać „Nabór – Powiatowy Konserwator Zabytków”.
Dokumenty należy złożyć w terminie do dnia 07 marca 2022 roku do godz. 12.00. (decyduje data wpływu do Starostwa).
- telefon kontaktowy 68 47 55 362;
- aplikacje, które wpłyną do Starostwa Powiatowego w Świebodzinie po wskazanym terminie nie będą rozpatrywane i zostaną odesłane;
- kandydaci, którzy spełnili wymagania formalne, zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej;
- dokumenty aplikacyjne kandydatów, którzy nie spełnili wymagań formalnych zostaną odesłane;
- informacja o wyniku naboru będzie ogłoszona na tablicy informacyjnej Starostwa Powiatowego w Świebodzinie oraz w Biuletynie Informacji Publicznej
https://samorzad.gov.pl/web/powiat-swiebodzinski; - przed podjęciem zatrudnienia w Starostwie Powiatowym wybrany kandydat ma obowiązek przedłożyć aktualne zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego;
- Powiatowego Konserwatora Zabytków zatrudnia Starosta Świebodziński za zgodą Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków;
- zgodnie z art. 13 ust. 2 pkt 4b Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, Starosta Świebodziński informuje, że w miesiącu styczniu 2022r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Świebodzinie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6 %.
Dane kontaktowe i miejsce składania dokumentów
- Osoba kontaktowa: Joanna Rybczyńska
- Telefon: 68 4755 362
- Adres: Ul. Kolejowa 2; 66-200 Świebodzin
- Pierwsza publikacja:
- 23.02.2022 15:29 Piotr Nawojczyk
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Joanna Rybczyńska
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Nabór na stanowisko Powiatowy Konserwator Zabytków | 2.0 | 13.04.2022 15:11 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl |
Nabór na stanowisko Powiatowy Konserwator Zabytków | 1.0 | 23.02.2022 15:29 Piotr Nawojczyk |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP