W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Legitymacje Osób Niepełnosprawnych

Termin i sposób załatwienia

 Legitymację osoby niepełnosprawnej wydaje się na podstawie ostatniego prawomocnego orzeczenia o niepełnosprawności / stopniu niepełnosprawności / wskazaniach do ulg i uprawnień.

Legitymacja wydawana jest na okres ważności orzeczenia, nie dłużej jednak niż na okres:

  • 5 lat - w przypadku legitymacji dokumentujących niepełnosprawność,
  • 10 lat - w przypadku osób, które nie ukończyły 60 roku życia,
  • w przypadku osób, które ukończyły 60 rok życia na okres ważności orzeczenia.

Termin załatwienia - 30 dni od dnia złożenia wniosku

Miejsce załatwienia i odbioru

Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Świebodzinie, ul. Żaków 3, pokój nr 1

Telefon kontaktowy: 68 48 55 348, 684755349

Odbiór możliwy po wczesniejszym poinformowaniu o osoby zainteresowanej o terminie odbioru legitymacji.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wydanie legitymacji ( wypełniony i podpisany),
  2. ► w przypadku posiadania orzeczenia o niepełnosprawności ( do 16 roku życia ) - 1 aktualna fotografia o wymiarach 35 mmx 45mm ( w formacie jak do nowego dowodu osobistego).  ► w przypadku posiadania orzeczenia o stopniu niepełnosprawności ( powyżej 16 roku życia ) - 1 aktualna fotografia o wymiarach 35mm x 45mm ( w formacie jak do nowego dowodu osobistego),
  3.  Kserokopia ostatniego prawomocnego orzeczenia o niepełnosprawności / stopniu niepełnosprawności / wskazaniach do ulg i uprawnień.
  4.  Jeśli decyzja nie uprawomocniła się (nie minęło 14 dni od odebrania orzeczenia) - oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania.

Opłaty

Opłata za duplikat legitymacji - 15 złotych

  • na konto Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin
  • nr konta 05 9660 0007 0012 1095 2000 0030 z dopiskiem - tytułem wydania duplikatu legitymacji osoby niepełnosprawnej

Tryb odwoławczy

brak

Materiały

Wniosek o wydanie legitymacji dokumentującej niepełnosprawność
legitymacje​_05022020.docx 0.24MB
Oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do odwołania
oswiadczenie​_o​_zrzeczeniu​_sie​_prawa​_do​_odwolania.pdf 0.21MB
{"register":{"columns":[]}}