W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Światowy Dzień Praw Konsumenta

15.03.2022

W Polsce Światowy Dzień Praw Konsumenta obchodzony jest oficjalnie od 2000 roku i przypada 15 marca. Z tej okazji przypominamy, że w powiecie polkowickim działa Powiatowy Rzecznik Konsumentów, z pomocy którego mieszkańcy mogą korzystać bezpłatnie. To także okoliczność, aby zwrócić uwagę na kwestię bezpieczeństwa – szczególnie w sieci.

Na zdjęciu widać młotek sędziowski oraz mały koszyk zakupowy

Do podstawowych zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy zapewnienie bezpłatnego poradnictwa oraz informacji dotyczących ochrony interesów mieszkańców. Rzecznik, po zapoznaniu się ze sprawą, analizuje stan faktyczny i prawny, a następnie, w przypadku stwierdzenia podstaw, podejmuje interwencję.

Z pomocy Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Polkowicach mogą skorzystać mieszkańcy powiatu polkowickiego (tylko osoby fizyczne dokonujące z przedsiębiorcą czynności prawnej, niezwiązanej bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą lub zawodową).

Wizyta nie wymaga wcześniejszego umawiania się, natomiast trzeba zabrać ze sobą wszystkie dokumenty związane ze zgłaszanym problemem. W sprawach prostych, nie wymagających analizy dokumentów porady są również świadczone zdalnie. Postępowania prowadzone przez Rzecznika Konsumentów mają charakter polubowny, co oznacza, że przedsiębiorca może podtrzymać swoją negatywną decyzję w sprawie.

W przypadku konieczności wystąpienia przez Rzecznika do przedsiębiorcy, należy złożyć pisemny wniosek, który dostępny jest w biurze Rzecznika oraz na stronie internetowej powiatu polkowickiego. Wnioski rozpatrywane są według kolejności - nie później niż w terminie 30 dni od daty wpływu. W przypadku podjęcia interwencji przez Rzecznika, ostateczny termin załatwienia sprawy uzależniony jest od udzielenia odpowiedzi przez przedsiębiorcę lub inną stronę w sprawie.

Przypominamy, że w powiecie polkowickim Rzecznik przyjmuje w pokoju 19 Starostwa Powiatowego w Polkowicach przy ul. św. Sebastiana 1. Dostępny jest także pod numerem tel. 76 746 15 08.

Przyjmowanie inetersantów odbywa się w następujące dni tygodnia:

  • poniedziałek - 7:30-10:45; 15:15-18:00,
  •  wtorek - 7:30-14:30,
  •  środa - 7:30-13:30.

Nieodpłatne porady i pomoc można uzyskać również:

  • Infolinia Konsumencka tel. 801 440 220 oraz 22/ 290 89 16, czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 18:00,
  • Konsumenckie Centrum e-porad email: porady@dlakonsumentow.pl,
  • Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, wykaz inspektoratów dostępny pod adresem: www.uokik.gov.pl/wiih.
{"register":{"columns":[]}}