Reklamacja towarów zakupionych do dnia 31.12.2022 r.
Rękojmia jest formą odpowiedzialności za wadliwy towar, którą ponosi sprzedawca i jest uregulowana ustawowo.
Sprzedawca odpowiada za wadliwy produkt z mocy prawa przez dwa lata od dnia wydania rzeczy. Rękojmia nie łączy się z uzyskaniem przez konsumenta żadnych dodatkowych dokumentów czy oświadczeń. Sprzedawca może się zwolnić z odpowiedzialności, jeżeli kupujący wiedział o wadzie zawierając umowę. W pozostałych przypadkach nabywca może od sprzedającego żądać:
1. bezpłatnej naprawy,
2. wymiany produktu na nowy, wolny od wad,
3. obniżenia albo zwrotu ceny – jeżeli sprzedawca nie będzie mógł spełnić świadczeń wskazanych w punktach 1 i 2.
Konsument może skorzystać z rękojmi niezależnie od przyznanej gwarancji - skierowanie żądań do producenta nie wpływa na odpowiedzialność sprzedawcy.