W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Uczniowie Staszica na warsztatach językowych w Wielkiej Brytanii

18.10.2022

Uczniowie Staszica na warsztatach językowych w Wielkiej Brytanii

Młodzież z LO nr I im. Stanisława Staszica w Ostrowcu Świętokrzyskim po raz kolejny miała możliwość wzięcia udziału w warsztatach językowych w Wielkiej Brytanii, które miały miejsce w dniach 3-8 października. Uczniowie w tym roku wybrali program: Londyn śladami Harry’ego Pottera, dzięki czemu zwiedzili nie tylko stolicę, ale również słynne miasteczko uniwersyteckie jakim jest Oxford.

Tegoroczne warsztaty były bardzo intensywne, uczestnicy mieli napięty program, o co zadbała organizatorka wycieczki - Justyna Walczak, a nad realizacją celów poznawczych, kształcących oraz wychowawczych wycieczki czuwali również opiekunowie: Aleksandra Chmielewska, Wiesława Grudzień oraz Katarzyna Szczerbińska.

W trakcie tej eskapady językowej typowo zmienna angielska pogoda nie przeszkodziła w Muggle Tour- śladami Harry’ego Pottera i udało się zwiedzić m.in. Oxford, a tam Sheldonian Theatre, bibliotekę Bodleian; The Tower of London, Muzeum Nauki, Muzeum Historii Naturalnej, Muzeum Wiktorii i Alberta, Galerię Narodową, niemalże całą tzw. Theatre Land, Picadilly Circus, Covent Garden, dzielnicę Soho i The City.

Podczas wyjazdu uczestnicy sprawdzali swoje umiejętności językowe nie tylko podczas zwiedzania, ale również robiąc zakupy, rozmawiając z anglojęzycznym przewodnikiem czy też prowadząc konwersacje z członkami rodzin u których byli zakwaterowani. Ponadto każdy uczestnik otrzymał karty pracy do uzupełnienia na podstawie tego co danego dnia zwiedził, widział i doświadczył.

Uczniowie wykazali się nie tylko doskonałymi umiejętnościami językowymi, ale również samodyscypliną i poszanowaniem odmiennej kultury oraz zwyczajów panujących w Wielkiej Brytanii. Ten wyjazd po czasie pandemii, długiej izolacji, a w efekcie osłabieniu relacji międzyludzkich miał dla społeczności szkoły podwójny wymiar, edukacyjny i interpersonalny.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}