W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Teatr, sport i język francuski - uczniowie Staszica zaangażowani w nauczanie języka francuskiego

09.01.2025

Teatr, sport i język francuski

Z racji przynależności Liceum Ogólnokształcącego Nr I im. Stanisława Staszica do RESA (sieci polskich szkół zaangażowanych w nauczanie języka francuskiego oraz poznawanie kultur krajów francuskojęzycznych), w ubiegłym roku szkolnym uczniowie uczący się języka francuskiego włączyli się do pracy nad dużym, ogólnopolskim projektem „Paris 2024 par les élèves de Pologne”. Pomysłodawcą projektu jest Instytut Francuski w Warszawie, który koordynuje pracę zaangażowanych szkół, skoncentrowaną na wielkim wydarzeniu jakim były odbywające się w Paryżu Igrzyska. Pierwszym zadaniem było przygotowanie w języku francuskim wymaganych informacji na temat wybranej przez szkołę dyscypliny olimpijskiej, w naszym przypadku był to triathlon. W informatorze należało uwzględnić: historię sportu, zasady, dwujęzyczny glosariusz, wywiad ze sportowcem – najlepiej reprezentantem wybranej dziedziny sportu).

Kolejnym elementem projektu, tym razem realizowanym we współpracy
z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie, było napisanie une saynète de théâtre czyli skeczu, scenki teatralnej w języku francuskim na temat sportu, igrzysk olimpijskich lub paralimpijskich. Utrudnieniem było uwzględnienie jak największej ilości słów spośród 10 zaproponowanych przez Instytut: wyprzedzanie, wytrwałość, gra w bule, geniusz/mistrz, zdobyć puchar, endorfiny, nadzieja, rzucić wyzwania, motywacja, inkluzja przez sport. Produkty finalne (wersja papierowa oraz wersja audio) zostały przesłane do Instytutu, który, podobnie jak w pierwszym przypadku, utworzy ze wszystkich przesłanych materiałów z całej Polski jeden wspólny projekt. Czekamy na to z niecierpliwością. W pracy nad szkolnym projektem wzięli udział uczniowie klasy IIc Rozalia Glibowska, Magdalena Jędyka, Oktawia Budzeń, Maksymilian Szafrański oraz uczeń klasy IIa Karol Żelazowski pod okiem nauczycielki języka francuskiego pani Kariny Kateusz-Dominik.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}