Szczegółowy zakres działania Wydziału GK
Do zakresu działania Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru należy realizacja zadań zleconych z zakresu administracji rządowej dotyczących:
A) prowadzenia ewidencji gruntów i budynków oraz gleboznawczej klasyfikacji gruntów , w tym :
1) Aktualizacja informacji zawartych w ewidencji gruntów i budynków w drodze czynności materialno-technicznej w systemie informatycznym TurboEwid
2) Udostępnienie informacje zawartych w operacie ewidencyjnym w formie:
1) wypisów z rejestrów, kartotek i wykazów tego operatu,
2) wyrysów z mapy ewidencyjnej,
3) kopii dokumentów uzasadniających wpisy do bazy danych operatu ewidencyjnego,
4) plików komputerowych sformatowanych zgodnie z obowiązującym standardem wymiany danych ewidencyjnych.
3) Zawiadomienie o dokonanych zmianach w danych ewidencyjnych:
1) organy podatkowe - w wypadku zmian danych mających znaczenie dla wymiaru podatków: od nieruchomości, rolnego i leśnego,
2) wydział ksiąg wieczystych właściwego miejscowo sądu rejonowego - w wypadku zmian danych objętych działem I ksiąg wieczystych,
3) właściwe miejscowo jednostki statystyki publicznej - w wypadku zmian w cechach adresowych nieruchomości oraz dopisywania i wykreślania budynków,
4) właściwe podmioty ewidencyjne oraz osoby, jednostki organizacyjne i organy, o których mowa w § 11 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia w sprawie ewidencji gruntów i budynków - w przypadku gdy zmiana została dokonana na podstawie dokumentacji geodezyjnej, przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, i dotyczyła:
a) pola powierzchni działki ewidencyjnej,
b) rodzaju lub pola powierzchni użytków gruntowych,
c) głównej funkcji budynku,
d) numeru działki ewidencyjnej.
5) Prowadzenie rejestru cen nieruchomości, określonych w aktach notarialnych, w tym udostępnianie dokumentacji stanowiącej podstawę wpisu danych do rejestru.
6) Utrzymanie operatu ewidencyjnego w stanie aktualności, tj. zgodności z dostępnymi dla organu dokumentami i materiałami źródłowymi.
7) Ochrona danych ewidencyjnych przed ich utratą, zniszczeniem, niepożądaną modyfikacją, nieuprawnionym do nich dostępem i ujawnieniem.
8) Archiwizacja wycofanych danych ewidencyjnych.
9) Przeprowadzanie okresowych weryfikacji danych ewidencyjnych w zakresie zgodności tych danych z treścią dokumentów źródłowych stanowiących podstawę wpisu do ewidencji oraz treści mapy ewidencyjnej ze stanem faktycznym.
10)Sporządzenie zastawień zbiorczych objętych ewidencją gruntów i budynków i przekazanie ich Marszałkowi Województwa Dolnośląskiego w terminie nie późniejszym niż do 15 lutego każdego roku.
11) Prowadzenie postępowań administracyjnych z zakresu gleboznawczej klasyfikacji gruntów, w tym przygotowanie projektu decyzji.
12) Prowadzenie postępowań administracyjnych z zakresu ewidencji gruntów i budynków , w tym przygotowanie projektu decyzji.
13) Prowadzenie postępowania w zakresie modernizacji ewidencji gruntów w trybie art.24 a ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne.
B) Koordynacji usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu
1. Organizowanie narad koordynacyjnych w zakresie koordynacji sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu. 2. Naliczanie i pobieranie opłat za koordynowanie projektowanych sieci uzbrojenia terenu. 3. Aktualizacja powiatowej bazy GESUT w drodze czynności materialno-technicznych na podstawie danych lub informacji pozyskanych w toku narady koordynacyjnej, w przypadku gdy stanowiska uczestników tej narady są jednomyślne i pozytywne oraz na podstawie danych i informacji zawartych w projekcie budowlanym zatwierdzonym decyzją o pozwoleniu na budowę lub w dokumentach załączonych do zgłoszenia budowy oraz pozyskanych z innych rejestrów publicznych lub od podmiotów władających sieciami uzbrojenia terenu. 4. Prowadzenie postępowania administracyjnego i wydanie stosowanej decyzji w przypadku wyłączenia z geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu danych o sieciach uzbrojenia terenu, które są wykorzystywane wyłącznie przez podmiot władający siecią uzbrojenia i są położone na gruntach znajdujących się w wyłącznym władaniu tego podmiotu. 5. W przypadku zakończenia działalności gospodarczej, podmiotu, który prowadził ewidencję wewnętrznych sieci technologicznych przekształconych na sieci publiczne lub zniesienia terenu zamkniętego odbiór odpowiednich zbiorów danych dotyczące tych sieci oraz związaną z tymi zbiorami danych dokumentację geodezyjną. 6. Zasilanie krajowej bazy GESUT danymi z powiatowej bazy GESUT.
C) Prowadzenie Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej 1) Wsparcie i monitorowanie procesów związanych z obsługą wniosków o udostępnienie materiałów z zasobu lub/i informacji z gromadzonych w bazach danych EGiB , BDOT, GESUT, BSOG , rejestru cen nieruchomości w systemie teleinformatycznym TurbiEwid, w szczególności: a) udzielanie informacji o posiadanym zasobie, sposobach jego wykorzystania i udostępniania, b) przyjmowanie i ewidencjonowanie zgłoszeń prac geodezyjnych i kartograficznych, c) uzgadnianie listy zbiorów danych lub innych materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, zwanych dalej "materiałami zasobu", które w ocenie wykonawcy są mu potrzebne do wykonania zgłaszanych prac, d) udostępnianie kopii materiałów z zasobu lub/i danych zgromadzonych w bazach danych prowadzonych przez Starostę Oleśnickiego w formacie SWDE , GML, e) naliczenie opłat stosownie do załącznika - Wysokość stawek podstawowych w odniesieniu do odpowiednich jednostek rozliczeniowych, wysokość współczynników korygujących oraz zasady ustalania tych współczynników a także szczegółowe zasady obliczania wysokości opłaty - ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, w tym wydawanie stosownej decyzji w przypadku zaistnienia sporu co do wysokości naliczonych opłat. f) wydawanie licencji określającą uprawnienia podmiotu dotyczące możliwości wykorzystywa - nia udostępnionych mu materiałów zasobu oraz informacji, g) ewidencjonowanie materiałów zasobu przyjętych do powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego TurboEwid w tym przetworzenie materiałów z zasobu w cyfrowe zbiory kopii dokumentów. 2) Aktualizacja powiatowej bazy danych GESUT , BDOT, BDOG oraz EGIB w części kartograficznej w drodze czynności materialno-technicznych przy wsparciu sytemu teleinformatycznego TurboEwid na podstawie danych lub informacji: a) zawartych w materiałach przyjętych do zasobu; b) zawartych w projekcie budowlanym zatwierdzonym decyzją o pozwoleniu na budowę lub w dokumentach załączonych do zgłoszenia budowy; c) pozyskanych z innych rejestrów publicznych lub od podmiotów władających sieciami uzbrojenia terenu 3) Zastąpienie danych w powiatowej bazie danych GESUT , BDOT, BDOG oraz EGIB w części kartograficznej niezgodnych ze stanem faktycznym lub obowiązującymi standardami technicznymi odpowiednimi danymi zgodnymi ze stanem faktycznym lub obowiązującymi standardami technicznymi. 4) Wyeliminowanie danych błędnych w powiatowej bazie danych GESUT , BDOT, BDOG oraz EGIB w części kartograficznej. 5) Obsługa baz danych prowadzonych przez Starostę Oleśnickiego w zakresie udostępnianie i przyjmowanie danych w formacie GML, SWDE. 6) Weryfikacja zbiorów danych lub innych materiałów stanowiących wyniki prac geodezyjnych lub prac kartograficznych przekazanych przez Wykonawcę w zawiadomieniu o zakończeniu prac geodezyjnych pod względem zgodności z przepisami prawa obowiązującymi w geodezji i kartografii, w szczególności dotyczącymi: a) wykonywania i opracowywania wyników pomiarów w związku z projektowaniem i wykonywaniem pomiarów geodezyjnych związanych z : – realizacją zadań określonych w ustawie, b) obliczaniem lub przetwarzaniem wyników pomiarów, opracowań i zobrazowań, o których mowa pkt a, c) tworzeniem określonych w ustawie Prawo geodezyjne i kartograficzne zbiorów danych, ortofotomapy oraz dokumentacji geodezyjnej na potrzeby postępowań administracyjnych, postępowań sądowych oraz czynności cywilnoprawnych związanych z nieruchomościami, a także wykonywanie opracowań geodezyjno-kartograficznych na potrzeby budownictwa. 7) Weryfikacja zbiorów danych lub innych materiałów stanowiących wyniki prac geodezyjnych lub prac kartograficznych przekazanych przez Wykonawcę w zawiadomieniu o zakończeniu prac geodezyjnych pod względem kompletności przekazywanych wyników wykonanych prac geodezyjnych lub prac kartograficznych. 8) Przygotowanie protokołu z przeprowadzonych czynności weryfikacji; 9) Wydawanie decyzji o odmowie przyjęcia do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego zbiorów danych lub innych materiałów sporządzonych przez tego wykonawcę w przypadku nie ustosunkowania się do negatywnego protokołu przez wykonawcę w ciągu 14 dni lub nie przyjęcia stanowiska wykonawcy. 10) Uwierzytelnianie dokumentacji opracowanej na podstawie wykonanych prac geodezyjnych lub prac kartograficznych na potrzeby postępowań administracyjnych, postępowań sądowych lub czynności cywilnoprawnych, jeżeli w sprawie tego uwierzytelnienia złożony został wniosek, po uprzednim przyjęciu tej dokumentacji do Zasobu. 11) Współpraca w zakresie tworzenia Państwowego Rejestru Granic w zakresie prawidłowości danych dotyczących granicy powiatu. 12) Prowadzenie spraw z zakresu ochrony znaków geodezyjnych , w tym celu : a) po otrzymaniu zawiadomienia przez właściciela lub osobę władającą gruntem po uzyskaniu w inny sposób informacji o zniszczeniu, uszkodzeniu, przemieszczeniu znaku lub zagrożeniu przez niego bezpieczeństwu życia lub mienia:
b) gromadzenie i przechowywanie zawiadomień o umieszczaniu znaku geodezyjnego na nieruchomości przekazanych przez wykonawcę prac geodezyjnych, c) po otrzymaniu informacji o zniszczeniu , uszkodzeniu lub przesunięciu znaku geodezyjnego dokonanie harmonizacji danych po przez usuniecie danych dotyczących znaku geodezyjnego w bazie danych osnów geodezyjnych oraz na materiałach w zasobie . 13) Prowadzenie Bazy Danych Osnów Geodezyjnych w tym opracowywanie projektu modernizacji szczegółowej osnowy geodezyjnej oraz jego opiniowanie. 14) Opracowanie wniosków o wyłączeniu materiałów z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, które utraciły przydatność użytkową z zasobu i przekazanie ich do oceny komisji powołanej przez Starostę Oleśnickiego oraz współpraca w tym zakresie z archiwum państwowym. 16) Gromadzenie i bieżąca aktualizacja zbiorczych informacji statystycznych dotyczących treści zasobu oraz przekazywanie tych informacji do Urzędu Statystycznego oraz innych organów, w tym organów nadzoru i kontroli. 17) Zasilanie Centralnego Repozytorium ZSIN danymi bazy danych ewidencji gruntów i budynków. 19) Nadzór, prowadzenie oraz aktualizacja powiatowego systemu ZSIP, w tym kontrola dostępu po przez prowadzenie ewidencji użytkowników systemu po przez nadawanie lub pozbawianie praw dostępu na podstawie złożonego wniosku. |
- Pierwsza publikacja:
- 31.03.2021 13:31 dawid.samulski@powiat-olesnicki.pl
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Krystian Wołodkiewicz/ Krystian Wołodkiewicz
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Szczegółowy zakres działania Wydziału GK | 1.0 | 31.03.2021 13:31 dawid.samulski@powiat-olesnicki.pl |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP