Wydanie decyzji o zmianie pozwolenia na budowę
Opis usługi
Inwestor może wystąpić z wnioskiem o zmianę pozwolenia na budowę oraz zatwierdzenie projektu zamiennego w terminie ważności decyzji o pozwoleniu na budowę
Podstawa prawna : art. 36a ust.1 i 1b w zw. z art. 32 i art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. –Prawo budowlane
Wymagane dokumenty
• wniosek o wydanie decyzji o zmianie pozwolenia na budowę (PB-7)
• oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (PB-5),
Załączniki:
odpowiednio do zakresu tej zmiany.
▪ trzy egzemplarze zamiennego projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz zamiennego projektu architektoniczno-budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw lub kopiami tych opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów;
▪ oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (PB-5);
▪ decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
▪ pozwolenia, o których mowa w art. 23 ust. 1 i art. 26 ust. 1, oraz decyzję, o której mowa w art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej, jeżeli są one wymagane;
▪ w przypadku obiektów zakładów górniczych oraz obiektów usytuowanych na terenach zamkniętych i terenach, o których mowa w art. 82 ust. 3 pkt 1, postanowienie o uzgodnieniu z organem administracji architektoniczno-budowlanej, o którym mowa w art. 82 ust. 2, projektowanych rozwiązań w zakresie:
- linii zabudowy oraz elewacji obiektów budowlanych projektowanych od strony dróg, ulic, placów i innych miejsc publicznych,
- przebiegu i charakterystyki technicznej dróg, linii komunikacyjnych oraz sieci uzbrojenia terenu, wyprowadzonych poza granice terenu zamkniętego, portów morskich i przystani morskich, a także podłączeń tych obiektów do sieci użytku publicznego;
▪ w przypadku drogi w transeuropejskiej sieci drogowej:
- wynik audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego, o którym mowa w art. 24l ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych,
- uzasadnienie zarządcy drogi, o którym mowa w art. 24l ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych;
▪ umowę urbanistyczną, jeżeli jej zawarcie jest wymagane zgodnie z miejscowym planem rewitalizacji;
▪ w przypadku instalacji radiokomunikacyjnych - oświadczenie projektanta, posiadającego uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności, o której mowa w art. 14 ust. 1 pkt 2 lub 4 lit. a, że instalacja radiokomunikacyjna nie spełnia warunków, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 60 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko;
▪ oświadczenie projektanta dotyczące możliwości podłączenia projektowanego obiektu budowlanego do istniejącej sieci ciepłowniczej, zgodnie z warunkami określonymi w art. 7b ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (Dz.U. z 2019r. poz. 755, z późn. zm.), złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia wynikającej z art. 233 § 6 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz. U. z 2019r. poz. 1950 i 2128 oraz z 2020r. poz. 568, 875 i 1086); składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli o następującej treści: "Jestem świadomy(-ma) odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
W przypadku zamierzenia budowlanego, poprzedzonego decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach wydaną w postępowaniu wymagającym udziału społeczeństwa- załącznik graficzny określający przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz przewidywany obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, o ile dołączenie tego załącznika było wymagane przez przepisy obowiązujące w dniu złożenia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, w szczególności mapę, o której mowa w art. 74 ust. 1 pkt 3a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
- Pełnomocnictwo (jeżeli ustanowiono pełnomocnika),
- Kserokopia ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę,
- W przypadku decyzji od wydania których upłynęło ponad 2 lata, dziennik budowy do wglądu,
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej (o ile dotyczy),
- Pełnomocnictwo (o ile dotyczy) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej,
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA :
Wydział Budownictwa i Ochrony Środowiska
Nr pok. 39, 40, 41 telefon nr 48 3783026, 48 3783041
Termin realizacji usługi
W przypadku złożenia kompletnego wniosku decyzja zostanie wydana bez zbędnej zwłoki w okresie do 30 dni, z możliwością przedłużenia z przyczyn niezależnych, nie później niż w ciągu 65 dni.
Uwaga: do terminów realizacji usługi nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonywania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony lub z przyczyn niezależnych od organu.
Forma załatwienia usługi
Decyzja administracyjna
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji wnosi się do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem Starosty Lipskiego, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Odwołanie składa się w tut. urzędzie lub można wysłać pocztą.
Termin do wniesienia odwołania będzie zachowany także wtedy, gdy przed jego upływem pismo zawierające odwołanie zostanie nadane w polskim urzędzie pocztowym.
Opłata
Opłata skarbowa za wydanie decyzji o zmianie pozwolenia na budowę - 82 zł
W przypadku złożenia pełnomocnictwa pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 17,00 zł. Z opłaty zwolnione jest pełnomocnictwo udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłat skarbowych.
Opłatę skarbową można wnieść:
• gotówką – na stanowisku kasowym w budynku Starostwa Powiatowego w Lipsku ul. Rynek 1 ( na parterze )
• w formie bezgotówkowej - na niżej podane konto Urzędu Miasta i Gminy Lipsko, 27-300 Lipsko, ul. 1 Maja 2
OPŁATY SKARBOWE - numer konta bankowego : 67913500080000041720000060 ze stosownym zapiskiem o celu wniesionej wpłaty
Materiały
Wniosek o wydanie decyzji o zmianie pozwolenia na budowęPB-7.pdf 0.11MB Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane PB-5
PB-5.pdf 0.07MB Klauzula informacyjna dla zadań realizownych przez Wydział Budownictwa i Ochrony Środowiska z zakresu budownictwa
Klauzula_informacyjna_dla_zadań_realizownych_przez_Wydział_Budownictwa_i_Ochrony__rodowiska_z_zakresu_budownictwa.pdf 0.21MB