Pozwolenie na rozbiórkę
Podstawa prawna
art. 30b ust.1 w zw. z ust. 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane
Opis usługi
Wniosek o pozwolenie na rozbiórkę składa osoba fizyczna lub prawna posiadająca zgodę właściciela obiektu.
Wymagane dokumenty
• Wniosek o wydanie pozwolenia na rozbiórkę (PB-3)
Załączniki:
• Zgoda właściciela obiektu.
• Szkic usytuowania obiektu budowlanego (na kopii mapy zasadniczej),
• Opis zakresu i sposobu prowadzenia robót rozbiórkowych,
• Opis sposobu zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia,
• W zależności od potrzeb, projekt rozbiórki obiektu wykonany przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane,
• Pozwolenia, uzgodnienia lub opinie innych organów, a także inne dokumenty wymagane przepisami szczególnymi:
-pozwolenie właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków na prowadzenie robót budowlanych na obszarze wpisanym do rejestru zabytków lub decyzja Generalnego Konserwatora Zabytków o skreśleniu obiektu z rejestru zabytków,
− prawomocna decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach (w przypadku inwestycji mogących znacząco oddziaływać na środowisko),
− decyzja o pozwoleniu wodnoprawnym ( jeżeli jest wymagana),
• Dowód uiszczenia opłaty skarbowej (o ile dotyczy),
• Pełnomocnictwo (o ile dotyczy) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA :
Wydział Budownictwa i Inwestycji
Nr pok. 39, 40, 41 telefon nr 48 3783026, 48 3783041
Termin realizacji usługi
W przypadku złożenia kompletnego wniosku decyzja zostanie wydana bez zbędnej zwłoki w terminie do 30 dni.
W sprawach skomplikowanych termin załatwienia sprawy może przesunąć się do 60 dni. Uwaga: do terminów realizacji usługi nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonywania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony lub z przyczyn niezależnych od organu.
Forma załatwienia usługi
Decyzja administracyjna
Opłata
• Opłata skarbowa za wydanie decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę 36 zł za obiekt
• W przypadku złożenia pełnomocnictwa pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 17,00 zł.
Z opłaty zwolnione jest pełnomocnictwo udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłat skarbowych.
Budownictwo mieszkaniowe jest zwolnione od opłat.
Opłatę skarbową można wnieść:
• gotówką – w kasie w budynku Starostwa Powiatowego w Lipsku ul. Rynek 1 ( na parterze )
• w formie bezgotówkowej - na niżej podane konto Urzędu Miasta i Gminy Lipsko, 27-300 Lipsko, ul. 1 Maja 2
OPŁATY SKARBOWE – numer konta bankowego : 67913500080000041720000060 ze stosownym zapiskiem o celu wniesionej wpłaty
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji wnosi się do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem Starosty Lipskiego, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Odwołanie składa się w tut. urzędzie lub można wysłać pocztą.
Termin do wniesienia odwołania będzie zachowany także wtedy, gdy przed jego upływem pismo zawierające odwołanie zostanie nadane w polskim urzędzie pocztowym.
Materiały
Wniosek o pozwolenie na rozbiórkęPB3_wniosek_o_pozwolenie_na_rozbiórkę.pdf 0.10MB Klauzula Bd (budownictwo) od 14.04.2025
Klauzula_Bd_(budownictwo)od140425.pdf 0.12MB