W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Pozwolenie na rozbiórkę

Podstawa prawna

art. 30b ust.1  w zw. z ust. 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.  Prawo budowlane 

Opis usługi
Wniosek o pozwolenie na rozbiórkę składa osoba fizyczna lub prawna posiadająca zgodę właściciela obiektu.

Wymagane dokumenty
•    Wniosek o wydanie pozwolenia na rozbiórkę (PB-3)

Załączniki:
• Zgoda właściciela obiektu.
• Szkic usytuowania obiektu budowlanego (na kopii mapy zasadniczej),
• Opis zakresu i sposobu prowadzenia robót rozbiórkowych,
• Opis sposobu zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia,
• W zależności od potrzeb, projekt rozbiórki obiektu wykonany przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane,
• Pozwolenia, uzgodnienia lub opinie innych organów, a także inne dokumenty wymagane przepisami szczególnymi:
-pozwolenie właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków na prowadzenie robót budowlanych na obszarze wpisanym do rejestru zabytków lub decyzja Generalnego Konserwatora Zabytków o skreśleniu obiektu z rejestru zabytków,
− prawomocna decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach (w przypadku inwestycji mogących znacząco oddziaływać na środowisko),
− decyzja o pozwoleniu wodnoprawnym ( jeżeli jest wymagana),
•    Dowód uiszczenia opłaty skarbowej (o ile dotyczy),
•     Pełnomocnictwo (o ile dotyczy) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.

JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA : 
Wydział  Budownictwa i Ochrony Środowiska 
Nr pok. 39, 40, 41 telefon nr 48 3783026, 48 3783041  

Termin realizacji usługi
W przypadku złożenia kompletnego wniosku decyzja zostanie wydana bez zbędnej zwłoki w terminie do 30 dni.
W sprawach skomplikowanych termin załatwienia sprawy może przesunąć się do 60 dni. Uwaga: do terminów realizacji usługi nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonywania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony lub z przyczyn niezależnych od organu.

Forma załatwienia usługi
Decyzja administracyjna

Opłata
•    Opłata skarbowa za wydanie decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę 36 zł za obiekt
•    W przypadku złożenia pełnomocnictwa pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 17,00 zł.
Z opłaty zwolnione jest pełnomocnictwo udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłat skarbowych.
Budownictwo mieszkaniowe jest zwolnione od opłat.

Opłatę skarbową można wnieść:

• gotówką – w kasie w budynku Starostwa Powiatowego w Lipsku ul. Rynek 1 ( na parterze ) 
• w formie bezgotówkowej - na niżej podane konto Urzędu Miasta i Gminy Lipsko, 27-300 Lipsko, ul. 1 Maja 2

OPŁATY SKARBOWE – numer konta bankowego  : 67913500080000041720000060 ze stosownym zapiskiem o celu wniesionej wpłaty

Tryb odwoławczy   
Odwołanie od decyzji wnosi się do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem Starosty Lipskiego, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Odwołanie składa się w tut. urzędzie  lub można wysłać pocztą.

Termin do wniesienia odwołania będzie zachowany także wtedy, gdy przed jego upływem pismo zawierające odwołanie zostanie nadane w polskim urzędzie pocztowym.

Materiały

Wniosek o pozwolenie na rozbiórkę
PB3​_wniosek​_o​_pozwolenie​_na​_rozbiórkę.pdf 0.10MB
Klauzula informacyjna dla zadań realizownych przez Wydział Budownictwa i Ochrony Środowiska z zakresu budownictwa
Klauzula​_informacyjna​_dla​_zadań​_realizownych​_przez​_Wydział​_Budownictwa​_i​_Ochrony​_​_rodowiska​_z​_zakresu​_budownictwa.pdf 0.21MB
{"register":{"columns":[]}}