Przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę
Opis usługi
Usługa opisuje formalności związane z przeniesieniem pozwolenia na budowę z dotychczasowego inwestora na nowego .
Podstawa prawna:
Art. 40 ust. 1 w zw. z ust. 5 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. –Prawo budowlane
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę ( PB-9)
2. oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (PB-5);
3. Oświadczenie nowego inwestora o przejęciu warunków zawartych w decyzji o pozwoleniu na budowę
4. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie decyzji o przeniesieniu pozwolenia na budowę – jeżeli obowiązek taki wynika z ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
5. Pełnomocnictwo (jeżeli ustanowiono pełnomocnika)
6. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa
7. Zgoda dotychczasowego inwestora, na rzecz którego decyzja została wydana, lub jej kopię ( jeśli jest wymagana).
Powyższa zgoda nie jest wymagana, jeżeli własność nieruchomości lub uprawnienia wynikające z użytkowania wieczystego dotyczącego nieruchomości, objętego decyzją o pozwoleniu na budowę po wydaniu tego pozwolenia przeszły z dotychczasowego inwestora na nowego inwestora wnioskującego o przeniesienie pozwolenia na budowę.
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA :
Wydział Budownictwa i Ochrony Środowiska
Nr pok. 39, 40, 41 telefon nr 48 3783026, 48 3783041
Termin realizacji usługi
W przypadku złożenia kompletnego wniosku decyzja zostanie wydana bez zbędnej zwłoki w terminie do 30 dni.
W sprawach skomplikowanych termin załatwienia sprawy może przesunąć się do 60 dni. Uwaga: do terminów realizacji usługi nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonywania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony lub z przyczyn niezależnych od organu.
Forma załatwienia usługi
Decyzja administracyjna
Opłata
• Opłata skarbowa za wydanie decyzji o przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę 90 zł
• W przypadku złożenia pełnomocnictwa pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 17,00 zł.
Z opłaty zwolnione jest pełnomocnictwo udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłat skarbowych.
Budownictwo mieszkaniowe jest zwolnione od opłat.
Opłatę skarbową można wnieść:
• gotówką – w kasie w budynku Starostwa Powiatowego w Lipsku ul. Rynek 1 ( na parterze )
• w formie bezgotówkowej - na niżej podane konto Urzędu Miasta i Gminy Lipsko, 27-300 Lipsko, ul. 1 Maja 2
OPŁATY SKARBOWE – numer konta bankowego : 67913500080000041720000060 ze stosownym zapiskiem o celu wniesionej wpłaty
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji wnosi się do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem Starosty Lipskiego, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Odwołanie składa się w tut. urzędzie lub można wysłać pocztą.
Termin do wniesienia odwołania będzie zachowany także wtedy, gdy przed jego upływem pismo zawierające odwołanie zostanie nadane w polskim urzędzie pocztowym.
Materiały
Wniosek o przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowęPB9_wniosek_o_przeniesienie_decyzji_o_pozwoleniu_na_budowę.pdf 0.12MB Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane PB-5
PB-5.pdf 0.07MB Zgoda dotychczasowego inwestora o przeniesieniu pozwolenia na budowę
zgoda_dotychczasowego_inwestora_o_przeniesieniu_pozwolenia_na_budowę.docx 0.01MB Oświadczenie nowego inwestora o przejęciu warunków decyzji
oświadczenie_nowego_inwestora_o_przejęciu_warunków_decyzji.docx 0.01MB Klauzula informacyjna dla zadań realizownych przez Wydział Budownictwa i Ochrony Środowiska z zakresu budownictwa
Klauzula_informacyjna_dla_zadań_realizownych_przez_Wydział_Budownictwa_i_Ochrony__rodowiska_z_zakresu_budownictwa.pdf 0.21MB