Wymeldowanie z pobytu czasowego
Wymelduj się z pobytu czasowego
Gdy meldujesz się czasowo w jakimś miejscu –deklarujesz, jak długo będziesz tam mieszkać. Jeśli wyprowadzisz się przed tym terminem –zgłoś to w urzędzie. Osoba, która tego nie zrobi, zostanie wymeldowana z dniem upływu pobytu czasowego, na który się zameldowała.
Co musisz przygotować
-
formularz zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu czasowego – pobierz i wypełnij w domu albo zrób to w urzędzie gminy,
-
dokument tożsamości: dowód osobisty albo paszport.
Kiedy składasz dokumenty
Najpóźniej w dniu, w którym wyprowadzasz się z miejsca zameldowania na pobyt czasowy. Możesz wymeldować się podczas meldowania w nowym miejscu pobytu stałego lub czasowego. Urzędnik zamelduje cię wtedy w nowym miejscu i automatycznie wymelduje z poprzedniego.
Jeśli opuścisz miejsce pobytu stałego i się nie wymeldujesz, możesz zostać wymeldowany w drodze decyzji administracyjnej.
Jeśli zgłosisz zgon w urzędzie stanu cywilnego – osoba zmarła zostanie automatycznie wymeldowana. Nie musisz oddzielnie zgłaszać wymeldowania tej osoby.
Gdzie składasz dokumenty
Masz 2 możliwości. Możesz się wymeldować w urzędzie gminy, na terenie której:
-
masz meldunek na pobyt czasowy,
-
będziesz meldować się na pobyt stały lub czasowy – możesz się wymeldować automatycznie podczas meldowania w nowym miejscu.
Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2019 r. poz. 1397 z późn. zm.)
-
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. poz. 2411 z późn. zm.)