Zameldowanie na pobyt stały i czasowy
Kiedy składasz dokumenty
-
najpóźniej w 30. dniu od przybycia do miejsca zamieszkania,
-
jeśli mieszkasz na stałe pod konkretnym adresem – zamelduj się na pobyt stały,
-
jeśli mieszkasz czasowo dłużej niż 3 miesiące pod konkretnym adresem – zamelduj się tam na pobyt czasowy. Wtedy nadal możesz mieć meldunek w miejscu swojego pobytu stałego
Co musisz przygotować
-
jeśli jesteś właścicielem lub masz inny tytuł prawny do mieszkania, w którym chcesz się zameldować – przynieś:
-
JEDEN z następujących dokumentów, który to potwierdzi, na przykład:
-
umowa cywilnoprawna, na przykład umowa najmu,
-
odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej,
-
decyzja administracyjna,
-
orzeczenie sądu,
-
-
formularz zgłoszenia pobytu stałego lub formularz zgłoszenia pobytu czasowego – pobierz i wypełnij w domu albo zrób to w urzędzie
-
dokument tożsamości: dowód osobisty lub paszport,
-
-
jeśli NIE jesteś właścicielem i nie masz też innego tytułu prawnego do mieszkania, w którym chcesz się zameldować –przynieś:
-
dokument, który potwierdza tytuł prawny do mieszkania właściciela lub innego podmiotu,
-
formularz zgłoszenia pobytu stałego lub formularz zgłoszenia pobytu czasowego – pobierz i wypełnij w domu albo zrób to w urzędzie,
-
dokument tożsamości: dowód osobisty lub paszport.
-
Jeśli chcesz, możesz kiedy będziesz się meldować na pobyt stały, jednocześnie wymeldować się z pobytu czasowego. Albo gdy będziesz meldować się na pobyt czasowy, wymeldować się z pobytu stałego.
Na formularzu zgłoszenia twojego pobytu musi się podpisać i potwierdzić twój pobyt właściciel lub inny podmiot, który ma tytuł prawny do mieszkania.
Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2019 r. poz. 1397 z późn. zm.)
-
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. poz. 2411 z późn. zm.)