W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wydział Organizacyjny

Naczelnik Wydziału, Sekretarz Powiatu - mgr Ireneusz Jan Ślesiński

Wydział Organizacyjny zapewnia sprawną organizację i funkcjonowanie Starostwa, obsługę administracyjną Rady Powiatu i Zarządu, obsługę prawną Starostwa, prowadzi sprawy kadrowe oraz z zakresu kontroli wewnętrznej. Ponadto realizuje zadania w zakresie spraw obywatelskich i społecznych, bezpieczeństwa publicznego, obrony cywilnej, promocji i ochrony zdrowia, współpracy z powiatowymi służbami, inspekcjami i strażamiDo podstawowych zadań Wydziału należy:

  1. w zakresie spraw organizacyjnych:
    1. opracowywanie projektu Statutu Powiatu, Regulaminu Organizacyjnego Starostwa, Regulaminu Pracy, Regulaminu Świadczeń Socjalnych;
    2. opracowywanie projektów uchwał kierowanych pod obrady Rady i Zarządu oraz zarządzeń Starosty w sprawach związanych z organizacją i funkcjonowaniem Starostwa;
    3. inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa;
    4. zabezpieczenie przeprowadzania kontroli Starostwa, prowadzenie książki kontroli oraz dokumentacji z tym związanej;
    5. sporządzanie rocznych planów kontroli;
    6. prowadzenie rejestru przeprowadzonych kontroli;
    7. kontrola komórek organizacyjnych Starostwa oraz jednostek organizacyjnych Powiatu w zakresie przestrzegania zasad zawartych w instrukcji kancelaryjnej i jednolitym rzeczowym wykazie akt;
    8. kontrola terminowości załatwiania spraw w Starostwie;
    9. kontrola dyscypliny pracy w Starostwie;
    10. kontrola z zakresu ochrony danych osobowych;
    11. przygotowywanie projektów upoważnień i pełnomocnictw do załatwiania spraw w imieniu Starosty, a w szczególności do wydawania decyzji administracyjnych;
    12. prowadzenie zbioru upoważnień i pełnomocnictw do załatwiania spraw w imieniu Starosty i Zarządu;
    13. prowadzenie dokumentacji w zakresie organizacji Starostwa (m.in. regulamin organizacyjny i jego zmiany) i jednostek organizacyjnych Powiatu;
    14. kontrolowanie prawidłowego załatwiania skarg i wniosków;
    15. obsługa administracyjna rzecznika konsumentów;
    16. prowadzenie archiwum Starostwa;
    17. koordynacja działań związanych z kontrolą zarządczą i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie oraz dokumentacji związanej z audytem wewnętrznym;
  2. w zakresie obsługi Zarządu:
    1. prowadzenie dokumentacji w zakresie powoływania i organizacji pracy Zarządu oraz planowania i sprawozdawczości z prac Zarządu;
    2. organizowanie i obsługa posiedzeń Zarządu;
    3. przygotowywanie materiałów na posiedzenia Zarządu;
    4. protokołowanie posiedzeń Zarządu;
    5. prowadzenie zbiorów oraz rejestrów:
      • uchwał, decyzji i postanowień Zarządu,
      • wniosków skierowanych do Zarządu,
      • projektów uchwał Zarządu;
    6. przekazywanie uchwał Zarządu właściwym jednostkom;
    7. obsługa korespondencji kierowanej do Zarządu;
    8. monitorowanie terminowości składania oświadczeń majątkowych i innych dokumentów wymaganych przepisami prawa przez członków Zarządu;
  3. w zakresie kadr i szkolenia:
    1. prowadzenie akt osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu oraz kierowników inspekcji powoływanych przez Starostę;
    2. planowanie i realizacja polityki kadrowej i funduszu wynagrodzeń;
    3. prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych pracowników;
    4. koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego;
    5. prowadzenie spraw z zakresu świadczeń socjalnych pracowników;
    6. opracowywanie analiz i informacji o sytuacji kadrowej w Starostwie oraz sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości w tym zakresie;
    7. wykonywanie zadań służby bezpieczeństwa i higieny pracy w Starostwie;
    8. zabezpieczenie szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz p.poż. i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie;
    9. nadzór nad terminowym dokonywaniem ocen okresowych pracowników;
    10. prowadzenie dokumentacji związanej z naborem i służbą przygotowawczą pracowników;
    11. monitorowanie terminowości składania oświadczeń majątkowych przez Sekretarza, Skarbnika, kierownika jednostki organizacyjnej Powiatu, osobę zarządzającą i członka organu zarządzającego powiatową osobą prawną oraz osoby wydające decyzje administracyjne w imieniu Starosty;
  4. w zakresie spraw społecznych i obywatelskich:
    1. sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń i fundacji, w tym prowadzenie rejestrów i dokumentacji;
    2. współpraca z organizacjami pozarządowymi;
    3. realizacja zadań z zakresu opieki zdrowotnej i usług opiekuńczych dla kombatantów i osób represjonowanych;
    4. wydawanie skierowań do pracy oraz opiniowanie wniosków dotyczących rozwiązania umowy o pracę z inwalidą wojennym;
    5. organizowanie na terenie Powiatu obchodów rocznic w celu upamiętnienia walki o niepodległość Polski oraz uczczenia pamięci ofiar wojny i okresu powojennego;
    6. świadczenie pomocy w przygotowywaniu udokumentowanych wniosków o przyznanie w drodze wyjątku emerytur i rent;
    7. przyjmowanie zgłoszeń o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywanie tych rzeczy oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru;
  5. w zakresie ochrony danych osobowych oraz obsługi informatycznej:
    1. nadzór na przestrzeganiem przepisów o ochronie danych osobowych;
    2. opracowanie, aktualizacja i prowadzenie dokumentacji opisującej sposób przetwarzania danych osobowych oraz środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzania danych osobowych odpowiednio do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną (polityka bezpieczeństwa i instrukcja zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych), zgodnie z przepisami ustawy i rozporządzenia;
    3. nadzór nad zabezpieczeniem danych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieupoważnioną, przetwarzaniem z naruszeniem ustawy oraz zmianą, uszkodzeniem lub zniszczeniem;
    4. nadzór nad realizacją zadań administratora systemu informatycznego w szczególności w zakresie zapewnienia środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę przetwarzania danych osobowych w systemie informatycznym;
    5. wykonywanie zadań administratora systemu teleinformatycznego w Starostwie;
    6. przygotowywanie upoważnień do obsługi systemu informatycznego, do przetwarzania danych osobowych;
    7. prowadzenie rejestru osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych;
    8. prowadzenie rejestru osób upoważnionych do obsługi systemów informatycznych;
    9. zapoznanie osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych;
    10. zapewnienie środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę przetwarzania danych osobowych w systemie informatycznym;
    11. zabezpieczenie danych osobowych w szczególności przed: działaniem oprogramowania, którego celem jest uzyskanie nieuprawnionego dostępu do systemu informatycznego, utratą danych osobowych spowodowanych awarią zasilania lub zakłóceniami w sieci zasilającej;
    12. zabezpieczenie danych osobowych przetwarzanych w systemie informatycznym przez wykonywanie kopii zapasowych zbiorów danych osobowych oraz programów służących do przetwarzania danych, a także przechowywanie kopii zapasowych zgodnie z obowiązującą procedurą;
    13. prowadzenie rejestru czynności przetwarzania;
    14. administrowanie i zarządzanie systemem informatycznym, w szczególności serwerami i siecią komputerową, a także zapewnienie sprawnego działania tych urządzeń;
    15. organizacja systemu teleinformatycznego i realizacja zadań z zakresu świadczenia elektronicznych usług publicznych, w szczególności poprzez wdrażanie elektronicznego systemu obiegu dokumentów;
    16. rozpoznawanie potrzeb oraz organizowanie zakupu sprzętu komputerowego i oprogramowania;
    17. instalowanie sprzętu i oprogramowania oraz zapewnienie sprawnego ich działania, a także zapewnienie nadzoru autorskiego nad programami;
    18. prowadzenie ewidencji programów komputerowych i licencji;
    19. współpraca z innymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie wspólnych projektów informatycznych;
    20. zapewnienie prawidłowości realizacji zadań wynikających z ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, w tym m. in.:
      • zapewnienie używania systemów teleinformatycznych spełniających minimalne wymagania dla systemów teleinformatycznych oraz zapewniających interoperacyjność systemów na zasadach określonych w Krajowych Ramach Interoperacyjności;
      • obsługa elektronicznej skrzynki podawczej – zapewnienie sprawnego jej funkcjonowania, odbieranie i przesyłanie dokumentów elektronicznych;
      • opracowanie i udostępnienie wzorów dokumentów elektronicznych;
    21. prowadzenie bazy własnych aktów prawnych w postaci elektronicznej;
    22. zarządzanie witryną internetową w domenie powiatzambrowski.com w charakterze webmastera.
    23. prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej i innych spraw z zakresu dostępu do informacji publicznej;
    24. prowadzenie strony internetowej powiatu powiatzambrowski.com;
  6. w zakresie obrony cywilnej, obronności i zarządzania kryzysowego:
    1. współpraca przy ustalaniu programów działania powiatowych służb, inspekcji i straży;
    2. uczestniczenie w realizacji działań z zakresu krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na terenie Powiatu;
    3. współpraca z publiczną służbą zdrowia oraz jednostkami ochrony przeciwpożarowej w zakresie budowania oraz funkcjonowania na terenie Powiatu systemu ratownictwa medycznego;
    4. upowszechnianie problematyki oraz wspieranie inicjatyw społecznych w zakresie pogłębiania wiedzy dotyczącej ochrony przeciwpożarowej, bezpieczeństwa publicznego, obrony cywilnej oraz zachowania się w sytuacjach zagrożenia życia i zdrowia;
    5. współdziałanie z organami gmin z terenu Powiatu i powiatów sąsiadujących w ramach spraw z zakresu ochrony ludności, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego;
    6. rozpoznawanie i monitorowanie zagrożeń dla życia lub zdrowia;
    7. współpraca z Policją w sprawach dotyczących utrzymania ładu, porządku oraz bezpieczeństwa publicznego oraz z inspekcją sanitarną w zakresie bezpieczeństwa sanitarnego;
    8. koordynowanie działań z zakresu ochrony przeciwpożarowej;
    9. czuwanie nad terminową realizacją zadań ustalonych przez organy samorządu Powiatu dla powiatowych służb, inspekcji i straży;
    10. organizowanie systemu łączności, alarmowania i współdziałania między podmiotami uczestniczącymi w działaniach ratowniczych na terenie Powiatu;
    11. współpraca w organizowaniu działań w celu zapobieżenia skutkom klęsk żywiołowych lub ich usuwania;
    12. koordynowanie prac Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
    13. realizacja zadań z zakresu obrony cywilnej przygotowującej ludność Powiatu do funkcjonowania w okresie zagrożenia wojennego;
    14. opracowywanie i aktualizacja Planu Obrony Cywilnej Powiatu;
    15. przygotowanie i utrzymanie w ciągłej sprawności Systemu Wykrywania i Alarmowania oraz Systemu Wczesnego Ostrzegania, a także bazy służącej formacjom OC;
    16. organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej;
    17. prowadzenie nadzoru nad realizacją zadań obronnych w jednostkach podległych Staroście oraz jednostkach organizacyjnych Powiatu;
    18. opracowywanie i aktualizacja planu operacyjnego funkcjonowania powiatu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny oraz regulaminu funkcjonowania Starostwa Powiatowego na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny;
    19. realizacja zadań z zakresu gotowości obronnej państwa poprzez system stałych dyżurów;
    20. tworzenie warunków organizacyjnych i technicznych realizacji zadań na potrzeby obronne państwa w formie „Planu przygotowań podmiotów leczniczych Powiatu Zambrowskiego na potrzeby obronne państwa”;
    21. realizacja zadań z zakresu organizacji i trybu przygotowania systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym;
    22. kontrola realizacji zadań obronnych podległych i podporządkowanych jednostek;
    23. organizowanie akcji kurierskiej na terenie Powiatu;
    24. współdziałanie z Komendantem Wojskowej Komendy Uzupełnień;
    25. realizacja zadań z zakresu warunków i trybu reklamowania od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
    26. prowadzenie gospodarki sprzętem obrony cywilnej oraz sporządzanie odpowiedniej dokumentacji w tym zakresie;
    27. organizowanie i obsługa posiedzeń Komisji Bezpieczeństwa i Porządku oraz sporządzanie rocznych sprawozdań z jej działalności;
    28. opracowanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego, a także jego zmian, we współpracy z Komisją Bezpieczeństwa i Porządku;
  7. w zakresie promocji i ochrony zdrowia:
    1. prowadzenie spraw z zakresu ochrony zdrowia należących do właściwości Powiatu;
    2. współdziałanie z Narodowym Funduszem Zdrowia oraz podmiotami świadczącymi usługi zdrowotne;
    3. koordynacja działań zmierzających do zapewnienia społeczności Powiatu pełnego zakresu usług medycznych;
    4. opracowywanie programów w zakresie ochrony zdrowia;
    5. prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, przekształcaniem i likwidacją publicznych zakładów opieki zdrowotnej, nadawaniem statutu oraz sprawowaniem nadzoru;
    6. nadzór nad prawidłowym gospodarowaniem mieniem publicznych zakładów opieki zdrowotnej;
    7. przygotowywanie projektów uchwał o zasadach zbywania, wydzierżawiania, najmu lub wnoszenia do spółek majątku trwałego publicznych zakładów opieki zdrowotnej;
    8. wykonywanie zadań w zakresie promocji zdrowia, wspieranie inicjatyw lokalnych i społecznych dotyczących działań informacyjnych i zapobiegawczych w zakresie walki z uzależnieniami i inicjowanie tworzenia placówek prowadzących działalność w tym zakresie;
    9. wydawanie zezwoleń na sprowadzanie zwłok i szczątków z obcego państwa oraz organizowanie przewozu zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych;
    10. tworzenie informacji i opracowań dotyczących promocji i ochrony zdrowia, w tym informacji n. t. zabezpieczenia usług medycznych na terenie Powiatu;
    11. prowadzenie zbioru uchwał i protokołów z posiedzeń zgromadzenia wspólników spółki Szpital Powiatowy w Zambrowie Sp. z o. o.

Obsługa Administracyjno-Gospodarcza:

  • administrowanie nieruchomością wspólną zgodnie z umową między współwłaścicielami budynku administracyjnego;
  • planowanie zakresu i terminów świadczonych i nabywanych usług w związku z administrowaniem nieruchomościami;
  • nadzór nad terminowością i prawidłowością wykonywania zleconych usług;
  • przygotowywanie umów w związku z administrowaniem nieruchomościami;
  • zakup oraz gospodarowanie materiałami biurowymi;
  • prowadzenie ksiąg inwentarzowych;
  • gospodarowanie lokalami biurowymi oraz wyposażeniem;
  • zabezpieczenie pomieszczeń i mienia ruchomego;
  • prowadzenie konserwacji i napraw sprzętu i urządzeń;
  • nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości użytkowanych pomieszczeń;
  • zabezpieczenie warunków pracy odpowiadających zasadom bezpieczeństwa i higieny pracy;
  • nadzór nad wykonywaniem zadań przewozowych osób w sprawach służbowych;
  • prowadzenie spraw związanych z pieczęciami urzędowymi i tablicami;
  • gospodarowanie drukami, formularzami oraz materiałami biurowymi;
  • prenumerata czasopism oraz zaopatrywanie w wydawnictwa specjalistyczne;
  • zapewnianie informacji wizualnej dla interesantów.
{"register":{"columns":[]}}