W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Wydziały i samodzielne stanowiska pracy

Wydział Organizacyjny

Naczelnik Wydziału, Sekretarz Powiatu - mgr Ireneusz Jan Ślesiński

Wydział Organizacyjny zapewnia sprawną organizację i funkcjonowanie Starostwa, obsługę administracyjną Rady Powiatu i Zarządu, obsługę prawną Starostwa, prowadzi sprawy kadrowe oraz z zakresu kontroli wewnętrznej. Ponadto realizuje zadania w zakresie spraw obywatelskich i społecznych, bezpieczeństwa publicznego, obrony cywilnej, promocji i ochrony zdrowia, współpracy z powiatowymi służbami, inspekcjami i strażamiDo podstawowych zadań Wydziału należy:

  1. w zakresie spraw organizacyjnych:
    1. opracowywanie projektu Statutu Powiatu, Regulaminu Organizacyjnego Starostwa, Regulaminu Pracy, Regulaminu Świadczeń Socjalnych;
    2. opracowywanie projektów uchwał kierowanych pod obrady Rady i Zarządu oraz zarządzeń Starosty w sprawach związanych z organizacją i funkcjonowaniem Starostwa;
    3. inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa;
    4. zabezpieczenie przeprowadzania kontroli Starostwa, prowadzenie książki kontroli oraz dokumentacji z tym związanej;
    5. sporządzanie rocznych planów kontroli;
    6. prowadzenie rejestru przeprowadzonych kontroli;
    7. kontrola komórek organizacyjnych Starostwa oraz jednostek organizacyjnych Powiatu w zakresie przestrzegania zasad zawartych w instrukcji kancelaryjnej i jednolitym rzeczowym wykazie akt;
    8. kontrola terminowości załatwiania spraw w Starostwie;
    9. kontrola dyscypliny pracy w Starostwie;
    10. kontrola z zakresu ochrony danych osobowych;
    11. przygotowywanie projektów upoważnień i pełnomocnictw do załatwiania spraw w imieniu Starosty, a w szczególności do wydawania decyzji administracyjnych;
    12. prowadzenie zbioru upoważnień i pełnomocnictw do załatwiania spraw w imieniu Starosty i Zarządu;
    13. prowadzenie dokumentacji w zakresie organizacji Starostwa (m.in. regulamin organizacyjny i jego zmiany) i jednostek organizacyjnych Powiatu;
    14. kontrolowanie prawidłowego załatwiania skarg i wniosków;
    15. obsługa administracyjna rzecznika konsumentów;
    16. prowadzenie archiwum Starostwa;
    17. koordynacja działań związanych z kontrolą zarządczą i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie oraz dokumentacji związanej z audytem wewnętrznym;
  2. w zakresie obsługi Zarządu:
    1. prowadzenie dokumentacji w zakresie powoływania i organizacji pracy Zarządu oraz planowania i sprawozdawczości z prac Zarządu;
    2. organizowanie i obsługa posiedzeń Zarządu;
    3. przygotowywanie materiałów na posiedzenia Zarządu;
    4. protokołowanie posiedzeń Zarządu;
    5. prowadzenie zbiorów oraz rejestrów:
      • uchwał, decyzji i postanowień Zarządu,
      • wniosków skierowanych do Zarządu,
      • projektów uchwał Zarządu;
    6. przekazywanie uchwał Zarządu właściwym jednostkom;
    7. obsługa korespondencji kierowanej do Zarządu;
    8. monitorowanie terminowości składania oświadczeń majątkowych i innych dokumentów wymaganych przepisami prawa przez członków Zarządu;
  3. w zakresie kadr i szkolenia:
    1. prowadzenie akt osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu oraz kierowników inspekcji powoływanych przez Starostę;
    2. planowanie i realizacja polityki kadrowej i funduszu wynagrodzeń;
    3. prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych pracowników;
    4. koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego;
    5. prowadzenie spraw z zakresu świadczeń socjalnych pracowników;
    6. opracowywanie analiz i informacji o sytuacji kadrowej w Starostwie oraz sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości w tym zakresie;
    7. wykonywanie zadań służby bezpieczeństwa i higieny pracy w Starostwie;
    8. zabezpieczenie szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz p.poż. i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie;
    9. nadzór nad terminowym dokonywaniem ocen okresowych pracowników;
    10. prowadzenie dokumentacji związanej z naborem i służbą przygotowawczą pracowników;
    11. monitorowanie terminowości składania oświadczeń majątkowych przez Sekretarza, Skarbnika, kierownika jednostki organizacyjnej Powiatu, osobę zarządzającą i członka organu zarządzającego powiatową osobą prawną oraz osoby wydające decyzje administracyjne w imieniu Starosty;
  4. w zakresie spraw społecznych i obywatelskich:
    1. sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń i fundacji, w tym prowadzenie rejestrów i dokumentacji;
    2. współpraca z organizacjami pozarządowymi;
    3. realizacja zadań z zakresu opieki zdrowotnej i usług opiekuńczych dla kombatantów i osób represjonowanych;
    4. wydawanie skierowań do pracy oraz opiniowanie wniosków dotyczących rozwiązania umowy o pracę z inwalidą wojennym;
    5. organizowanie na terenie Powiatu obchodów rocznic w celu upamiętnienia walki o niepodległość Polski oraz uczczenia pamięci ofiar wojny i okresu powojennego;
    6. świadczenie pomocy w przygotowywaniu udokumentowanych wniosków o przyznanie w drodze wyjątku emerytur i rent;
    7. przyjmowanie zgłoszeń o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywanie tych rzeczy oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru;
  5. w zakresie ochrony danych osobowych oraz obsługi informatycznej:
    1. nadzór na przestrzeganiem przepisów o ochronie danych osobowych;
    2. opracowanie, aktualizacja i prowadzenie dokumentacji opisującej sposób przetwarzania danych osobowych oraz środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzania danych osobowych odpowiednio do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną (polityka bezpieczeństwa i instrukcja zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych), zgodnie z przepisami ustawy i rozporządzenia;
    3. nadzór nad zabezpieczeniem danych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieupoważnioną, przetwarzaniem z naruszeniem ustawy oraz zmianą, uszkodzeniem lub zniszczeniem;
    4. nadzór nad realizacją zadań administratora systemu informatycznego w szczególności w zakresie zapewnienia środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę przetwarzania danych osobowych w systemie informatycznym;
    5. wykonywanie zadań administratora systemu teleinformatycznego w Starostwie;
    6. przygotowywanie upoważnień do obsługi systemu informatycznego, do przetwarzania danych osobowych;
    7. prowadzenie rejestru osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych;
    8. prowadzenie rejestru osób upoważnionych do obsługi systemów informatycznych;
    9. zapoznanie osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych;
    10. zapewnienie środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę przetwarzania danych osobowych w systemie informatycznym;
    11. zabezpieczenie danych osobowych w szczególności przed: działaniem oprogramowania, którego celem jest uzyskanie nieuprawnionego dostępu do systemu informatycznego, utratą danych osobowych spowodowanych awarią zasilania lub zakłóceniami w sieci zasilającej;
    12. zabezpieczenie danych osobowych przetwarzanych w systemie informatycznym przez wykonywanie kopii zapasowych zbiorów danych osobowych oraz programów służących do przetwarzania danych, a także przechowywanie kopii zapasowych zgodnie z obowiązującą procedurą;
    13. prowadzenie rejestru czynności przetwarzania;
    14. administrowanie i zarządzanie systemem informatycznym, w szczególności serwerami i siecią komputerową, a także zapewnienie sprawnego działania tych urządzeń;
    15. organizacja systemu teleinformatycznego i realizacja zadań z zakresu świadczenia elektronicznych usług publicznych, w szczególności poprzez wdrażanie elektronicznego systemu obiegu dokumentów;
    16. rozpoznawanie potrzeb oraz organizowanie zakupu sprzętu komputerowego i oprogramowania;
    17. instalowanie sprzętu i oprogramowania oraz zapewnienie sprawnego ich działania, a także zapewnienie nadzoru autorskiego nad programami;
    18. prowadzenie ewidencji programów komputerowych i licencji;
    19. współpraca z innymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie wspólnych projektów informatycznych;
    20. zapewnienie prawidłowości realizacji zadań wynikających z ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, w tym m. in.:
      • zapewnienie używania systemów teleinformatycznych spełniających minimalne wymagania dla systemów teleinformatycznych oraz zapewniających interoperacyjność systemów na zasadach określonych w Krajowych Ramach Interoperacyjności;
      • obsługa elektronicznej skrzynki podawczej – zapewnienie sprawnego jej funkcjonowania, odbieranie i przesyłanie dokumentów elektronicznych;
      • opracowanie i udostępnienie wzorów dokumentów elektronicznych;
    21. prowadzenie bazy własnych aktów prawnych w postaci elektronicznej;
    22. zarządzanie witryną internetową w domenie powiatzambrowski.com w charakterze webmastera.
    23. prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej i innych spraw z zakresu dostępu do informacji publicznej;
    24. prowadzenie strony internetowej powiatu powiatzambrowski.com;
  6. w zakresie obrony cywilnej, obronności i zarządzania kryzysowego:
    1. współpraca przy ustalaniu programów działania powiatowych służb, inspekcji i straży;
    2. uczestniczenie w realizacji działań z zakresu krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na terenie Powiatu;
    3. współpraca z publiczną służbą zdrowia oraz jednostkami ochrony przeciwpożarowej w zakresie budowania oraz funkcjonowania na terenie Powiatu systemu ratownictwa medycznego;
    4. upowszechnianie problematyki oraz wspieranie inicjatyw społecznych w zakresie pogłębiania wiedzy dotyczącej ochrony przeciwpożarowej, bezpieczeństwa publicznego, obrony cywilnej oraz zachowania się w sytuacjach zagrożenia życia i zdrowia;
    5. współdziałanie z organami gmin z terenu Powiatu i powiatów sąsiadujących w ramach spraw z zakresu ochrony ludności, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego;
    6. rozpoznawanie i monitorowanie zagrożeń dla życia lub zdrowia;
    7. współpraca z Policją w sprawach dotyczących utrzymania ładu, porządku oraz bezpieczeństwa publicznego oraz z inspekcją sanitarną w zakresie bezpieczeństwa sanitarnego;
    8. koordynowanie działań z zakresu ochrony przeciwpożarowej;
    9. czuwanie nad terminową realizacją zadań ustalonych przez organy samorządu Powiatu dla powiatowych służb, inspekcji i straży;
    10. organizowanie systemu łączności, alarmowania i współdziałania między podmiotami uczestniczącymi w działaniach ratowniczych na terenie Powiatu;
    11. współpraca w organizowaniu działań w celu zapobieżenia skutkom klęsk żywiołowych lub ich usuwania;
    12. koordynowanie prac Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
    13. realizacja zadań z zakresu obrony cywilnej przygotowującej ludność Powiatu do funkcjonowania w okresie zagrożenia wojennego;
    14. opracowywanie i aktualizacja Planu Obrony Cywilnej Powiatu;
    15. przygotowanie i utrzymanie w ciągłej sprawności Systemu Wykrywania i Alarmowania oraz Systemu Wczesnego Ostrzegania, a także bazy służącej formacjom OC;
    16. organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej;
    17. prowadzenie nadzoru nad realizacją zadań obronnych w jednostkach podległych Staroście oraz jednostkach organizacyjnych Powiatu;
    18. opracowywanie i aktualizacja planu operacyjnego funkcjonowania powiatu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny oraz regulaminu funkcjonowania Starostwa Powiatowego na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny;
    19. realizacja zadań z zakresu gotowości obronnej państwa poprzez system stałych dyżurów;
    20. tworzenie warunków organizacyjnych i technicznych realizacji zadań na potrzeby obronne państwa w formie „Planu przygotowań podmiotów leczniczych Powiatu Zambrowskiego na potrzeby obronne państwa”;
    21. realizacja zadań z zakresu organizacji i trybu przygotowania systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym;
    22. kontrola realizacji zadań obronnych podległych i podporządkowanych jednostek;
    23. organizowanie akcji kurierskiej na terenie Powiatu;
    24. współdziałanie z Komendantem Wojskowej Komendy Uzupełnień;
    25. realizacja zadań z zakresu warunków i trybu reklamowania od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
    26. prowadzenie gospodarki sprzętem obrony cywilnej oraz sporządzanie odpowiedniej dokumentacji w tym zakresie;
    27. organizowanie i obsługa posiedzeń Komisji Bezpieczeństwa i Porządku oraz sporządzanie rocznych sprawozdań z jej działalności;
    28. opracowanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego, a także jego zmian, we współpracy z Komisją Bezpieczeństwa i Porządku;
  7. w zakresie promocji i ochrony zdrowia:
    1. prowadzenie spraw z zakresu ochrony zdrowia należących do właściwości Powiatu;
    2. współdziałanie z Narodowym Funduszem Zdrowia oraz podmiotami świadczącymi usługi zdrowotne;
    3. koordynacja działań zmierzających do zapewnienia społeczności Powiatu pełnego zakresu usług medycznych;
    4. opracowywanie programów w zakresie ochrony zdrowia;
    5. prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, przekształcaniem i likwidacją publicznych zakładów opieki zdrowotnej, nadawaniem statutu oraz sprawowaniem nadzoru;
    6. nadzór nad prawidłowym gospodarowaniem mieniem publicznych zakładów opieki zdrowotnej;
    7. przygotowywanie projektów uchwał o zasadach zbywania, wydzierżawiania, najmu lub wnoszenia do spółek majątku trwałego publicznych zakładów opieki zdrowotnej;
    8. wykonywanie zadań w zakresie promocji zdrowia, wspieranie inicjatyw lokalnych i społecznych dotyczących działań informacyjnych i zapobiegawczych w zakresie walki z uzależnieniami i inicjowanie tworzenia placówek prowadzących działalność w tym zakresie;
    9. wydawanie zezwoleń na sprowadzanie zwłok i szczątków z obcego państwa oraz organizowanie przewozu zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych;
    10. tworzenie informacji i opracowań dotyczących promocji i ochrony zdrowia, w tym informacji n. t. zabezpieczenia usług medycznych na terenie Powiatu;
    11. prowadzenie zbioru uchwał i protokołów z posiedzeń zgromadzenia wspólników spółki Szpital Powiatowy w Zambrowie Sp. z o. o.

Obsługa Administracyjno-Gospodarcza:

  • administrowanie nieruchomością wspólną zgodnie z umową między współwłaścicielami budynku administracyjnego;
  • planowanie zakresu i terminów świadczonych i nabywanych usług w związku z administrowaniem nieruchomościami;
  • nadzór nad terminowością i prawidłowością wykonywania zleconych usług;
  • przygotowywanie umów w związku z administrowaniem nieruchomościami;
  • zakup oraz gospodarowanie materiałami biurowymi;
  • prowadzenie ksiąg inwentarzowych;
  • gospodarowanie lokalami biurowymi oraz wyposażeniem;
  • zabezpieczenie pomieszczeń i mienia ruchomego;
  • prowadzenie konserwacji i napraw sprzętu i urządzeń;
  • nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości użytkowanych pomieszczeń;
  • zabezpieczenie warunków pracy odpowiadających zasadom bezpieczeństwa i higieny pracy;
  • nadzór nad wykonywaniem zadań przewozowych osób w sprawach służbowych;
  • prowadzenie spraw związanych z pieczęciami urzędowymi i tablicami;
  • gospodarowanie drukami, formularzami oraz materiałami biurowymi;
  • prenumerata czasopism oraz zaopatrywanie w wydawnictwa specjalistyczne;
  • zapewnianie informacji wizualnej dla interesantów.
Biuro Rady

Biuro Rady zapewnia funkcjonowanie Rady Powiatu oraz spraw związanych z przygotowywaniem i przeprowadzaniem wyborów powszechnych i referendów.Do zadań Biura Rady należy w szczególności:

  1. organizowanie i obsługa sesji Rady oraz posiedzeń komisji;
  2. prowadzenie spraw z zakresu planowania i sprawozdawczości z prac Rady i jej komisji;
  3. przygotowywanie materiałów dla Radnych na sesje Rady, posiedzenia Komisji;
  4. protokołowanie obrad Rady oraz posiedzeń Komisji;
  5. prowadzenie zbiorów oraz rejestrów:
    1. uchwał Rady,
    2. aktów prawa miejscowego,
    3. wniosków i opinii Komisji Rady,
    4. interpelacji, wniosków i postulatów Radnych,
    5. wniosków i postulatów mieszkańców i innych podmiotów do Rady;
    6. projektów uchwał Rady;
  6. prowadzenie dokumentacji z realizacji uchwał Rady i jej monitorowanie, w tym przekazywanie do realizacji uchwał Rady właściwym jednostkom i organom;
  7. przekazywanie właściwym jednostkom wniosków Komisji i interpelacji Radnych i czuwanie nad terminowym ich załatwieniem;
  8. przekazywanie aktów prawnych stanowionych przez Radę organom nadzoru;
  9. przekazywanie do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego:
    1. aktów prawa miejscowego stanowionych przez Powiat;
    2. porozumień pomiędzy Powiatem, a innymi jednostkami samorządu terytorialnego i organami administracji rządowej w sprawie wykonywania zadań publicznych;
    3. uchwały budżetowej Powiatu oraz sprawozdań z wykonania budżetu Powiatu;
    4. innych aktów prawnych, informacji, komunikatów, obwieszczeń i ogłoszeń, jeżeli tak stanowią przepisy szczególne;
  10. przygotowywanie projektów uchwał Rady dot. organizacji i funkcjonowania Rady i komisji;
  11. organizowanie współdziałania Komisji z organizacjami oraz innymi podmiotami;
  12. obsługa korespondencji kierowanej do Rady i jej organów;
  13. czuwanie nad zabezpieczeniem praw Radnych w sprawach wynikających z ochrony stosunku pracy oraz związanych z wypłatą diet i należności z tytułu podróży służbowych;
  14. obsługa organizacyjna wyborów i referendów;
  15. publikacja w Biuletynie Informacji Publicznej informacji publicznej n. t. działalności Rady i jej komisji, w tym:
    1. projektów i uchwał Rady;
    2. oświadczeń majątkowych radnych;
    3. informacji o terminach sesji Rady i posiedzeniach komisji;
    4. protokołów z sesji Rady i posiedzeń komisji;
    5. planów pracy Rady i komisji oraz sprawozdań z ich wykonania;
    6. treści interpelacji i zapytań radnych oraz udzielonych na nie odpowiedzi;
    7. wykazów imiennych głosowań radnych;
    8. posiedzeń Rady;
  16. ogłaszanie przepisów porządkowych na tablicy ogłoszeń Starostwa oraz ich przekazywanie do ogłoszenia w urzędach gmin na terenie Powiatu i na stronie internetowej Starostwa;
  17. publikacja ogłoszeń o terminie, miejscu i przedmiocie sesji Rady na tablicy ogłoszeń Starostwa oraz ich przekazywanie do publikacji na stronie internetowej Starostwa
  18. organizowanie i przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej.
Obsługa Prawna

Biuro Obsługi Prawnej zapewnia obsługę prawną Starostwa.Do zadań Obsługi Prawnej należy w szczególności:

  1. udzielanie porad prawnych i wydawanie opinii prawnych dotyczących interpretacji i stosowania prawa;
  2. wydawanie opinii w zakresie zawierania umów i porozumień pod względem ich zgodności z prawem;
  3. stawanie w obronie interesów Starostwa przed sądami powszechnymi i administracyjnymi oraz innymi organami;
  4. przygotowywanie i kierowanie pozwów (wniosków) do sądu, tytułów egzekucyjnych do komornika skarbowego i sądowego dotyczących windykowanych należności budżetowych Powiatu i Skarbu Państwa;
  5. wykonywanie zastępstwa procesowego w sprawach dotyczących działania organów Powiatu i Starosty;
  6. opiniowanie projektów decyzji administracyjnych wydawanych przez komórki organizacyjne Starostwa;
  7. opiniowanie projektów aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty;
  8. przygotowywanie projektów tekstów jednolitych aktów normatywnych wydawanych przez Radę;
  9. opracowanie projektu statutu Powiatu oraz stosownych zmian w tym zakresie:
  10. prowadzenie zbioru i rejestru przepisów prawnych wydawanych przez Starostę;
  11. udział w negocjowaniu warunków umów i porozumień zawieranych przez Powiat oraz opiniowanie projektów tych umów i porozumień;
  12. prowadzenie rejestru i zbioru porozumień i umów w sprawach wykonywania zadań publicznych pomiędzy Powiatem, a innymi jednostkami samorządu terytorialnego i organami administracji rządowej;
  13. prowadzenie rejestru zawartych umów, w których stroną jest Powiat;
  14. prowadzenie ewidencji wniosków w sprawach zmiany przepisów prawnych;
  15. współpraca z wydziałami Starostwa w zakresie stosowania przepisów prawa;
  16. prowadzenie zbiorów aktów normatywnych oraz informowanie komórek organizacyjnych Starostwa o nowowydanych aktach prawnych;
  17. prowadzenie dokumentacji dot. załatwiania skarg i wniosków oraz petycji, centralnego rejestru oraz opracowywanie analiz i sprawozdań w tym zakresie;
  18. nadzór nad realizacją zamówień na dostawy, roboty budowlane i usługi zgodnie z przepisami ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz prowadzenie dokumentacji w zakresie określonym zarządzeniem Starosty;
  19. przygotowywanie dokumentacji przetargowej i umów związanych z zamówieniami publicznymi z zakresu zadań należących do Wydziału Organizacyjnego – zgodnie z Prawem zamówień publicznych i zarządzeniem Starosty;
  20. zapewnienie obsługi prawnej dla wypełniania zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów;
  21. wykonywanie zadań Starosty związanych obsługą organizacyjno-techniczną nieodpłatnej pomocy prawnej, o której mowa w ustawie o nieodpłatnej pomocy prawnej i edukacji prawnej, w tym w szczególności:
    1. współpraca z Okręgową Radą Adwokacją i Okręgową Izbą Radców Prawnych;
    2. bieżące prowadzenie dokumentacji;
    3. przygotowywanie informacji i sprawozdań;
    4. merytoryczne rozliczanie środków finansowych;
    5. prowadzenie spraw związanych z wyborem organizacji pozarządowej;
  22. przygotowywanie dokumentacji przetargowej i umów związanych z zamówieniami publicznymi z zakresu zadań należących do Wydziału Organizacyjnego – zgodnie z Prawem zamówień publicznych i zarządzeniem Starosty;
  23. opracowywanie projektów statutów i regulaminów organizacyjnych jednostek organizacyjnych Powiatu oraz zamian w tych dokumentach;
  24. prowadzenie rejestru i zbioru porozumień i umów, których stroną jest Powiat;
  25. prowadzenie spraw z zakresu ochrony osobowych w zakresie:
    1. przygotowywanie umów powierzenia danych osobowych pomiędzy Administratorem Danych Osobowych (ADO) a podmiotem przetwarzającym we współpracy z inspektorem ochrony danych;
    2. prowadzenie rejestru przetwarzania danych, o którym mowa w art. 30 RODO i jego aktualizacja, w współpracy z inspektorem ochrony danych;
    3. aktualizacja polityk bezpieczeństwa ADO w dziedzinie ochrony danych osobowych, we współpracy z inspektorem ochrony danych;
    4. prowadzenie spraw związanych z wyznaczaniem inspektora ochrony danych, w tym zapewnienie zawiadomienia o wyznaczeniu inspektora oraz każdej zmianie danych wskazanych w zawiadomieniu oraz o odwołaniu inspektora;
    5. nadzór nad przestrzeganiem przepisów o ochronie danych osobowych;
    6. sprawdzanie zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
    7. zapewnienie zapoznania osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych;
    8. nadzór nad realizacją zadań administratora systemu informatycznego, w szczególności w zakresie zapewnienia środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę przetwarzania danych w systemie informatycznym;
    9. prowadzenie dokumentacji związanej z ochroną danych osobowych w Starostwie, w szczególności w zakresie realizowanych zadań.
Wydział Finansowy

Skarbnik Powiatu - Sylwia Gosiewska

  • opracowywanie projektu budżetu i wieloletniej prognozy finansowej Powiatu;
  • analiza wykonania budżetu i realizacji wieloletniej prognozy finansowej Powiatu;
  • opracowywanie półrocznych informacji i rocznych sprawozdań z wykonania budżetu i wieloletniej prognozy finansowej;
  • nadzorowanie prawidłowości i terminowości opracowywania planów finansowych jednostek powiatowych;
  • prowadzenie ewidencji księgowej, rozliczeń i sprawozdawczości z dochodów Skarbu Państwa;
  • windykacja należności budżetowych Powiatu i Skarbu Państwa do czasu rozpoczęcia postępowania sądowego lub skierowania do komornika skarbowego;
  • prowadzenie ewidencji księgowej, rozliczeń i sprawozdawczości finansowej Starostwa i budżetu Powiatu;
  • prowadzenie ewidencji, rozliczeń i sporządzanie informacji finansowej w zakresie administrowania nieruchomością wspólną zgodnie z umową między współwłaścicielami budynku administracyjnego;
  • sporządzanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu;
  • prowadzenie rachunkowości budżetu Powiatu oraz gospodarki finansowej Powiatu zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  • prowadzenie sprawozdawczości i ocena realizacji wykorzystania przydzielonych środków;
  • prowadzenie dokumentacji płacowej i rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i Urzędem Skarbowym pracowników Starostwa;
  • prowadzenie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych, jakie zachodzą w Starostwie i obsługiwanych jednostkach;
  • obsługa finansowo-księgowa programów i zadań finansowanych ze środków funduszy pomocowych;
  • prowadzenie scentralizowanych rozliczeń podatku VAT dla Starostwa i jednostek organizacyjnych Powiatu;
  • współpraca z bankami, organami podatkowymi oraz ubezpieczeniowymi;
  • opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości,
  • przygotowywanie zasad przeprowadzania, nadzór nad sporządzaniem i rozliczanie inwentaryzacji składników majątkowych Starostwa.
Wydział Komunikacji i Transportu

Naczelnik Wydziału - mgr inż. Michał Denkiewicz

  • dopuszczenie pojazdów do ruchu drogowego:
    1. prowadzenie spraw związanych z rejestracją pojazdów, wydawaniem dowodów i zalegalizowanych tablic rejestracyjnych;
    2. prowadzenie spraw związanych z czasową rejestracją pojazdów, wydawaniem pozwoleń czasowych oraz zalegalizowanych tymczasowych tablic rejestracyjnych;
    3. wpisywanie w dowodzie rejestracyjnym lub pozwoleniu czasowym zastrzeżeń o szczególnych warunkach określonych przepisami prawa, od których zależy używanie pojazdu;
    4. dokonywanie wpisów w karcie pojazdu o nabyciu lub zbyciu pojazdu oraz zmian danych w dowodzie rejestracyjnym;
    5. wyrejestrowywanie pojazdów w przypadku zniszczenia (kasacji) pojazdu, kradzieży pojazdu, wywozu pojazdu z kraju, jeżeli pojazd został zarejestrowany lub zbyty za granicę;
    6. kierowanie pojazdów do dodatkowego badania technicznego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska;
    7. zwracanie dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) po ustaniu przyczyny uzasadniającej jego zatrzymanie;
    8. przyjmowanie zgłoszeń od właścicieli pojazdów samochodowych, ciągników rolniczych, motorowerów i przyczep o zmianie właściciela pojazdu;
    9. przeprowadzanie przetargów na druki komunikacyjne i tablice rejestracyjne;
    10. przekazywanie miesięcznych sprawozdań burmistrzowi i wójtom o zarejestrowanych pojazdach;
  • wydawanie uprawnień do kierowania:
    1. wydawanie profili kandydatom na kierowcę;
    2. wydawanie uprawnień i pozwoleń do kierowania pojazdami;
    3. wydawanie międzynarodowych praw jazdy;
    4. wydawanie decyzji o kontrolnym sprawdzaniu kwalifikacji do kierowania pojazdem;
    5. wydawanie decyzji o kierowaniu na badania lekarskie kierującego pojazdem w przypadkach nasuwających zastrzeżenia co do stanu zdrowia;
    6. przyjmowanie od Policji zatrzymanego prawa jazdy;
    7. przyjmowanie zawiadomień o wydaniu postanowienia o zatrzymaniu prawa jazdy przez prokuratora, sąd, właściwego przełożonego;
    8. wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy;
    9. wydawanie decyzji o cofnięciu pozwolenia i uprawnień do kierowania pojazdem silnikowym oraz decyzji o przywróceniu kierowcy uprawnienia do kierowania;
  • kontrola pojazdów oraz jednostek szkolących kierowców:
    1. dokonywanie wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów, wydawanie decyzji o zakazie prowadzenia stacji kontroli pojazdów;
    2. przeprowadzanie kontroli stacji kontroli pojazdów;
    3. wydawanie i cofanie uprawnień diagnostom do wykonywania badań technicznych;
    4. dokonywanie wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców, wydawanie decyzji o zakazie prowadzenia ośrodków szkolenia kierowców;
    5. dokonywanie wpisów i skreśleń do ewidencji instruktorów oraz wydawanie legitymacji instruktorom;
    6. kontrola jednostek szkolących kierowców;
  • zadanie w zakresie prawa transportowego:
    1. koordynacja rozkładów jazdy przewoźników wykonujących zarobkowy przewóz osób pojazdami samochodowymi w regularnym transporcie zbiorowym w zależności od przebiegu linii komunikacyjnej;
    2. ograniczanie obowiązku przewozu ze względu na potrzeby obronności lub bezpieczeństwa państwa, bądź w wypadku klęski żywiołowej;
    3. wyrażanie zgody i określenia warunków ograniczania obowiązku przewozu przez przewoźników;
    4. nakładanie na przewoźnika obowiązku zawarcia umowy o wykonanie zadania przewozowego, gdy jest niezbędne z uwagi na obronność lub bezpieczeństwo państwa, bądź w wypadku klęski żywiołowej;
    5. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem przepisów porządkowych w zakresie koordynacji rozkładów jazdy;
    6. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na krajowy zarobkowy przewóz osób pojazdami samochodowymi nie będącym taksówkami w skali Powiatu lub Powiatu sąsiadującego z Powiatem właściwym dla siedziby przedsiębiorcy;
    7. uzgadnianie zezwoleń na prowadzenie regularnych przewozów na linii komunikacyjnej obejmującej Powiaty lub Województwa sąsiadujące;
    8. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem lub cofaniem licencji w krajowym transporcie osób i rzeczy;
    9. wydawanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych w transporcie kolejowym;
    10. wydawanie lub cofanie zaświadczeń na przewozy drogowe na potrzeby własne, jako działalności pomocniczej w stosunku do podstawowej działalności gospodarczej;
    11. przygotowywanie decyzji przenoszących uprawnienia wynikające z zezwolenia w zakresie krajowego zarobkowego przewozu osób w razie śmierci osoby fizycznej posiadającej zezwolenie i wstąpienia na jej miejsce spadkobiercy
  • prowadzenie spraw związanych z usuwaniem, przechowywaniem, oszacowaniem, sprzedażą lub zniszczeniem pojazdów, zgodnie z art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym, do momentu uprawomocnienia się ostatecznych decyzji o zapłacie kosztów związanych z usuwaniem, przechowywaniem, oszacowaniem, sprzedażą lub zniszczeniem pojazdów.
Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru

Naczelnik Wydziału - mgr inż. Tomasz Żychowski

  • gospodarka gruntami Skarbu Państwa i Powiatu
    1. tworzenie powiatowego zasobu nieruchomości oraz zasobu nieruchomości Skarbu Państwa;
    2. prowadzenie spraw dotyczących gospodarowania zasobem nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa;
    3. prowadzenie spraw związanych z ustalaniem sposobu i terminu zagospodarowywania nieruchomości gruntowych;
    4. naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu;
    5. opiniowanie podziału nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa dokonywanych   z urzędu;
    6. prowadzenie postępowania wywłaszczeniowego;
    7. przygotowywanie zezwoleń na zakładanie i przeprowadzanie na nieruchomości ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz urządzeń łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, naziemnych lub nadziemnych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów i urządzeń, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nie wyraził na to zgody;
    8. przygotowywanie zezwoleń na prowadzenie działalności polegającej na poszukiwaniu, rozpoznawaniu lub wydobywaniu kopalin stanowiących własność Skarbu Państwa, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nie wyraził na to zgody;
    9. przygotowywanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstaniu znacznej szkody;
    10. prowadzenie spraw związanych ze zwrotem wywłaszczonych nieruchomości, zwrotem odszkodowania, w tym także nieruchomości zamiennej oraz o rozliczeniach z tytułu zwrotu     i terminach zwrotu;
    11. zabezpieczenie wierzytelności Skarbu Państwa przez wpisanie w księdze wieczystej hipoteki oraz wydawanie zaświadczeń o spłaceniu wierzytelności;
    12. prowadzenie spraw związanych z powszechną taksacją nieruchomości;
    13. podejmowanie czynności związanych z regulacją prawną nieruchomości Skarbu Państwa będących w posiadaniu osób fizycznych i prawnych oraz jednostek organizacyjnych;
    14. ustalanie odszkodowań w trybie przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami oraz ustawy z 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych;
    15. składanie wniosków o wpis do księgi wieczystej prawa własności nieruchomości przejętych na cele reformy rolnej;
    16. przygotowywanie decyzji związanych z wyrażeniem zgody na nadanie resztówki;
    17. prowadzenie spraw związanych z orzekaniem o nadaniu na własność nieruchomości;
    18. prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przekazaniem Polskiemu Związkowi Działkowców gruntów Skarbu Państwa przeznaczonych w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego pod pracownicze ogrody działkowe;
    19. prowadzenie spraw związanych ze stwierdzeniem, o wygaśnięcie dotychczasowych decyzji     o oddaniu nieruchomości rolnych Skarbu Państwa w użytkowanie spółdzielniom, osobom fizycznym, a także innym niepaństwowym jednostkom organizacyjnym oraz o przekazaniu tego mienia do Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa;
    20. prowadzenie spraw dotyczących nieodpłatnego przekazania Lasom Państwowym gruntów wchodzących w skład Zasobu przeznaczonych do zalesiania w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, albo w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu;
    21. występowanie do Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa o przekazanie nieodpłatnie nieruchomości na cele związane z inwestycjami infrastrukturalnymi służącymi wykonywaniu zadań własnych;
    22. przygotowywanie na wniosek osób fizycznych decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa w prawo własności;
    23. prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przyznawaniem na własność działki gruntu     i działek pod budynkami osobie, która przekazała gospodarstwo rolne Państwu w zamian za rentę;
    24. prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem na wniosek organu wojskowego zarządu gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa bez pierwszej opłaty rocznej;
    25. przygotowywanie decyzji o przejęciu nieruchomości lub jej części pozostającej w zarządzie organów wojskowych, uznanych za zbędną na cele obronności i bezpieczeństwa państwa;
    26. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem na wniosek organu wojskowego decyzji o zajęciu nieruchomości Skarbu Państwa na zakwaterowanie przejściowe;
  • ochrona gruntów rolnych i leśnych
    1. wyrażanie opinii w zakresie powierzania na wniosek Gminy, prowadzenia spraw należących do zakresu działań i kompetencji Starosty, w tym wydawania decyzji administracyjnych;
    2. prowadzenie spraw związanych z wyłączaniem gruntów rolnych z produkcji;
    3. przygotowywanie decyzji nakładającej obowiązek zdjęcia próchniczej warstwy gleby oraz jej wykorzystania;
    4. prowadzenie spraw związanych z nakazaniem właścicielowi gruntów zalesienia, zadrzewienia, zakrzewienia lub założenia na nich trwałych użytków zielonych ze względu na ochronę gleb przed erozją;
    5. przygotowywanie decyzji nakładającej na osobę powodującą utratę lub ograniczenie wartości użytkowej gruntów obowiązku ich rekultywacji;
    6. przeprowadzanie kontroli wykonywania przepisów ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych;
    7. prowadzenie spraw związanych z nakładaniem podwyższonych opłat w razie stwierdzenia wyłączenia gruntów z produkcji niezgodnie z przepisami ustawy lub bez decyzji zezwalającej na wyłączenie;
    8. prowadzenie spraw związanych z nakładaniem podwyższonych opłat za nie zakończenie rekultywacji gruntów zdewastowanych w określonym terminie;
    9. prowadzenie sprawozdawczości z zakresu ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych;
    10. ustalanie, które nieruchomości stanowią wspólnotę gruntową;
    11. ustalanie wykazu osób uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej oraz wykazu obszaru gospodarstw przez nich posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów we wspólnocie;
    12. przygotowywanie decyzji zatwierdzających uproszczone plany zagospodarowania gruntów leśnych, lasów i nieużytków przeznaczonych do zalesienia opracowanych przez organy spółki wspólnoty gruntowej;
    13. przygotowywanie dokumentacji do przeprowadzania postępowania scaleniowego i wymiennego;
    14. opracowywanie projektów uchwał określających zasady szacunku gruntów objętych scaleniem;
    15. przygotowywanie decyzji zatwierdzających projekty scalenia gruntów;
    16. ustalanie zasad szacowania nieruchomości objętych scaleniem;

Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej realizuje zadania państwowej służby geodezyjnej i kartograficznej przypisane ustawą staroście, do których należą:

  1. prowadzenie dla obszaru powiatu ewidencji gruntów i budynków w tym bazy danych w tym zakresie;
  2. prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów;
  3. prowadzenie rejestru cen i wartości nieruchomości;
  4. nakładanie w drodze decyzji na podmioty (osoby), zgłaszające zmiany obowiązku dostarczenia dokumentów geodezyjnych, kartograficznych i innych danych niezbędnych do wprowadzenia zmian w ewidencji gruntów i budynków oraz aktualizacji bazy danych tej ewidencji;
  5. zapewnienie gminom nieodpłatnego i bezpośredniego dostępu do baz danych ewidencji gruntów i budynków;
  6. sporządzanie gminnych i powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków;
  7. wydawanie odpłatnie na żądanie właścicieli wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego;
  8. prowadzenie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map       i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
  9. ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
  10. koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
  11. zakładanie i prowadzenie ewidencji sieci uzbrojenia terenu w tym bazy danych zwanej „powiatową bazą GESUT”;
  12. zakładanie i prowadzenie w systemie teleinformatycznym Bazy Danych Obiektów Topograficznych (BDOT 500) dla terenów miast oraz zwartych obszarów zabudowanych i przeznaczonych pod zabudowę terenów wiejskich o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500 – 1:5000, w tym mapy zasadniczej;
  13. zakładanie osnów szczegółowych i prowadzenie Bazy Szczegółowych Osnów Geodezyjnych
    (BSOG);
  14. zatwierdzenie projektów osnów geodezyjnych w zakresie osnów szczegółowych;
  15. prowadzenie w/w powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie, będącego częścią składową infrastruktury informacji przestrzennej oraz tworzenie metadanych dla zbiorów danych objętych tymi bazami opisujących te zbiory i związane z nimi usługi;
  16. gromadzenie i prowadzenie państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, kontrolowanie opracowań przyjmowanych do zasobu oraz udostępnianie tego zasobu zainteresowanym jednostkom oraz osobom prawnym i fizycznym w zakresie zasobów powiatowych.
Wydział Infrastruktury i Rozwoju

Naczelnik Wydziału - mgr Zbigniew Rzepiński

  • wykonywania obowiązków zarządcy dróg powiatowych, w tym planowania, budowy, przebudowy, remontów, utrzymania i ochrony
    1. opracowywanie projektów planów rozwoju sieci drogowej oraz bieżące informowanie o tych planach organów właściwych do sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
    2. opracowywanie projektów planów finansowania budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich;
    3. wykonywanie zadań inwestora;
    4. utrzymanie nawierzchni drogi, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą, z wyjątkiem części pasa drogowego, o których mowa w art. 20f pkt 2 ustawy.
    5. realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu;
    6. przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju;
    7. koordynacja robót w pasie drogowym;
    8. wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych;
    9. prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz udostępnianie ich na żądanie uprawnionym organom;
    10. sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad;
    11. przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich, ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym weryfikację cech i wskazanie usterek, które wymagają prac konserwacyjnych lub naprawczych ze względu na bezpieczeństwo ruchu drogowego;
    12. badanie wpływu robót drogowych na bezpieczeństwo ruchu drogowego;
    13. wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających;
    14. przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników;
    15. przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub powstającym w następstwie budowy lub utrzymania dróg;
    16. wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia;
    17. dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego;
    18. utrzymywanie zieleni przydrożnej, w tym sadzenie i usuwanie drzew oraz krzewów;
    19. nabywanie nieruchomości pod pasy drogowe dróg publicznych i gospodarowanie nimi w ramach posiadanego prawa do tych nieruchomości;
    20. nabywanie nieruchomości innych niż wymienione w p. pkt s na potrzeby zarządzania drogami i gospodarowanie nimi w ramach posiadanego do nich prawa;
    21. zarządzanie i utrzymywanie kanałów technologicznych i pobieranie opłat, o których mowa w art. 39 ust. 7 ustawy;
    22. zarządzanie bezpieczeństwem dróg w transeuropejskiej sieci drogowej;
  • organizowania publicznego transportu zbiorowego w rozumieniu przepisów o publicznym transporcie zbiorowym
    1. planowanie rozwoju transportu;
    2. organizowanie publicznego transportu zbiorowego, w tym m.in. opracowanie planu transportowego lub innych dokumentów niezbędnych do organizacji transportu, prowadzenie spraw związanych z wyborem operatora;
    3. zarządzanie publicznym transportem zbiorowym;
  • prowadzenie inwestycji i remontów powiatowych obiektów użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych
    1. prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem inwestycji i remontów:
      • zlecanie wykonania map do celów projektowych i dokumentacji projektowej;
      • uzyskanie stosownych zezwoleń na wykonanie robót budowlanych;
    2. prowadzenie spraw związanych z realizacją inwestycji i remontów:
      • przygotowanie umów z wykonawcami;
      • prowadzenie spraw związanych z realizacją inwestycji i remontów i nadzór merytoryczny nad ich wykonywaniem;
      • udział w czynnościach odbiorowych i rozliczenia inwestycji i remontów z wykonawcami;
    3. przygotowanie dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia procedury przetargów zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych,
    4. przygotowywanie wniosków o dofinansowanie inwestycji i remontów z funduszy krajowych i europejskich,
    5. prowadzenie spraw związanych z rozliczeniem środków pozyskanych z funduszy,
    6. współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego i innymi podmiotami w zakresie realizacji inwestycji i remontów;
  • zarządzania ruchem na drogach powiatowych i gminnych
    1. rozpatrywanie projektów organizacji ruchu oraz wniosków dotyczących zmian organizacji ruchu;
    2. opracowywanie lub zlecanie do opracowania projektów organizacji ruchu uwzględniające wnioski wynikające z przeprowadzonych analiz organizacji i bezpieczeństwa ruchu;
    3. zatwierdzanie organizacji ruchu do realizacji;
    4. przechowywanie projektów organizacji ruchu i prowadzenie ich ewidencji;
    5. opiniowanie geometrii drogi w projektach budowlanych;
    6. prowadzenie kontroli prawidłowości zastosowani i funkcjonowania znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ich zgodności z zatwierdzoną organizacją ruchu;
    7. współpraca w zakresie organizacji ruchu i jego bezpieczeństwa z organami zarządzającymi ruchem, zarządami dróg i kolei, Policji i innymi jednostkami;
    8. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych;
    9. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na wykorzystanie dróg w sposób szczególny;
  • pozyskiwania środków finansowych ze źródeł pozabudżetowych
    1. opracowywanie wniosków o dofinansowanie projektów z obowiązujących programów finansowanych ze źródeł Unii Europejskiej i krajowych;
    2. realizacja projektów i ich rozliczanie oraz prowadzenie dokumentacji z tym związanej;
    3. przygotowywanie umów i porozumień w sprawie współpracy z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie realizacji zadań publicznych, a także ich realizacja, rozliczanie i prowadzenie dokumentacji.
  • gospodarki wodnej, rybactwa śródlądowego, prawa łowieckiego, gospodarki leśnej, ochrony przyrody, gospodarki odpadami, prawa geologicznego i górniczego, ochrony środowiska, recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji, produkcji rolnej
    1. ustalanie linii brzegowej wód, nie będących wodami wewnętrznymi, wodami granicznymi oraz śródlądowymi drogami wodnymi;
    2. wprowadzenie drogą uchwał Rady powszechnego korzystania z wód inne niż powierzchniowe wody publiczne, w celu zaspokojenia niezbędnych potrzeb społecznych;
    3. ustalanie szczegółowych zakresów i terminów utrzymania urządzeń melioracji wodnych;
    4. nakazanie usunięcie drzew lub krzewów z wałów przeciwpowodziowych oraz w odległości mniejszej niż 3 m od stopy zwału;
    5. nakazanie przywrócenia wałów przeciwpowodziowych do stanu poprzedniego, na koszt tego kto zmian dokonał;
    6. ustanawianie stref ochronnych urządzeń pomiarowych służb państwowych;
    7. ustanawianie stref ochronnych ujęć wody obejmujących wyłącznie teren ochrony bezpośredniej;
    8. nakazanie przywrócenie poprzedniej funkcji urządzenia wodnego lub likwidację szkód w przypadku nienależytego utrzymania urządzenia wodnego;
    9. wydawanie decyzji o legalności urządzenia wodnego, a w przypadku nie uzyskania tej decyzji nałożenie obowiązku likwidacji urządzenia wodnego;
    10. stwierdzenie przejścia do zasobów Skarbu Państwa gruntów pokrytych wodami powierzchniowymi płynącymi oraz ich wykreślenie z zasobu;
    11. stwierdzenie przejścia w trwały zarząd właściwych organów, wód oraz gruntów pokrytych wodami powierzchniowymi płynącymi oraz ich wykreślenie z zasobu;
    12. stwierdzenie przejścia w trwały zarząd właściwych organów wód oraz gruntów pokrytych tymi wodami, stanowiących własność Skarbu Państwa;
    13. nakazanie usunięcia drzew i krzewów w otoczeniu urządzeń pomiarowych służb państwowych;
    14. wydawanie pozwoleń wodnoprawnych;
    15. stwierdzanie wygaśnięcia, cofnięcia, ograniczenia pozwolenia wodnoprawnego oraz przeniesienie prawa własności urządzenia wodnego;
    16. dokonanie zmiany pozwolenia wodnoprawnego, jeżeli zostały naruszone interesy osób trzecich, dokonano sposobu użytkowania wód w regionie wodnym lub dokonano zmian uprawnień innego zakładu;
    17. cofanie lub ograniczanie pozwolenia;
    18. wydawanie decyzji o unieruchomieniu zakładu lub jego części – jeżeli zaniedbania zakładu nie zostaną usunięte w określonym terminie, do czasu usunięcia zaniedbań;
    19. wydawanie zgody na podjęcie wstrzymanej działalności w porozumieniu z właściwym dyrektorem regionalnego zarządu, po stwierdzeniu, że usunięto zaniedbania;
    20. zatwierdzanie statutu spółki wodnej;
    21. nadzorowanie i kontrolowanie działalności spółek wodnych, orzekanie w drodze decyzji o nieważności uchwał organów spółki wodnej, rozwiązanie zarządu spółki, w przypadku powtarzającego się naruszenia prawa lub statutu przez zarząd spółki oraz wyznaczanie osoby pełniącej jego obowiązki, ustanawianie zarządu komisarycznego spółki wodnej na czas określony, rozwiązywanie spółki w drodze decyzji w przypadkach określonych w ustawie;
    22. występowanie z wnioskiem o wykreślenie spółki wodnej z katastru wodnego

Sprawy z zakresu rolnictwa i ochrony środowiska:

  • prowadzenie publicznie dostępnych danych zawierających informacje o środowisku i jego ochronie
  • przygotowywanie i udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie
  • udzielanie pozwoleń:
    • na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza
    • na wytwarzanie odpadów
    • zintegrowanych
  • wydawanie decyzji ustalających dopuszczalny poziom hałasu przenikający do środowiska dla instalacji przekraczających dopuszczalne poziomy hałasu
  • wydawanie decyzji stanowiących zezwolenie na emisję gazów cieplarnianych
  • przyjmowanie zgłoszeń o eksploatacji instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia
  • wydawanie decyzji zezwalających na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów
  • wydawanie decyzji zezwalających na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów
  • wydawanie decyzji zezwalających na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania odpadów
  • wydawanie decyzji na przedwczesne pozyskanie drewna z lasu niestanowiącego własności Skarbu Państwa
  • wydawanie decyzji na pozyskanie drewna z lasu niestanowiącego własności Skarbu Państwa
  • wydawanie świadectwa legalności pozyskanego drewna
  • pełnienie nadzoru nad wykonywaniem zadań określonych w uproszczonych planach urządzenia lasu w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa
  • podejmowanie działań w celu przekwalifikowania z urzędu zalesionych gruntów rolnych na grunty leśne po wydaniu pierwszej oceny udatności upraw
  • przygotowywanie wniosków do wypłaty należnych ekwiwalentów za zalesienie gruntów rolnych w latach 2002 i 2003
  • wydawanie decyzji wyrażających zgodę na zmianę gruntu leśnego na użytek rolny
  • wydawanie zaświadczeń dla celów notarialnych w sprawie działek ujętych w uproszczonych planach urządzenia lasu w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa
  • prowadzenie spraw związanych z wydzierżawianiem polnych obwodów łowieckich na wniosek Polskiego Związku Łowieckiego
  • rozliczanie kół łowieckich za dzierżawy terenów łowieckich
  • wydawanie decyzji na usuniecie drzew na terenach będących własnością gmin
  • prowadzenie rejestru oraz wydawanie zaświadczeń o przetrzymywaniu zwierząt egzotycznych lub ich hodowli, podlegających ograniczeniem na podstawie umów międzynarodowych
  • wydawanie kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego
  • prowadzenie rejestru wydanych kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego
  • wydawanie zaświadczeń o zarejestrowaniu sprzętu pływającego służącego do połowu ryb
  • nadzór nad działalnością spółek wodnych na terenie powiatu zambrowskiego
  • wydawanie decyzji zatwierdzających projekty prac geologicznych na powierzchni nieprzekraczającej 2ha
  • wydawanie decyzji zatwierdzających dokumentacje geologiczne
  • wydawanie koncesji na eksploatację kopalin na powierzchni nieprzekraczającej 2ha, przy wydobyciu nieprzekraczającym 20 000 m3
  • sprawowanie nadzoru i kontroli nad wydobywaniem kopalin ze złóż w związku z wydanymi koncesjami na eksploatację kopalin
  • rozliczanie, w cyklach co pół roku, zasobów wydobytych kopalin ze złoża
  • wydawanie decyzji wygaszających koncesje po wyczerpaniu się zasobów w złożu.
Wydział Architektury i Budownictwa

Naczelnik Wydziału - mgr inż. Michał Bernatowicz

  • sprawy z zakresu budownictwa
    1. udzielanie pozwolenia na budowę i rozbiórkę obiektu budowlanego;
    2. przeniesienie pozwolenia na budowę na rzecz innej osoby;
    3. odmowa zatwierdzenia projektu i udzielenia pozwolenia na budowę;
    4. stwierdzanie wygaśnięcia, uchylenie lub zmiana pozwolenia na budowę;
    5. wydawanie pozwoleń na wykonywanie robót rozbiórkowych;
    6. zatwierdzanie projektów budowlanych;
    7. wydawanie pozwoleń na zmianę sposobu użytkowania obiektów budowlanych lub ich części;
    8. przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze budowy oraz wykonywania robót budowlanych nie objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę;
    9. przyjmowanie zgłoszenia o rozbiórce nie objętej obowiązkiem uzyskania pozwolenia;
    10. przyjmowanie zgłoszeń zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części;
    11. zgłaszanie sprzeciwu w sprawie budowy oraz wykonywanie robót i nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na wykonanie obiektu lub robót objętych obowiązkiem zgłoszenia;
    12. udzielanie zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych;
    13. nakładanie obowiązku geodezyjnego wyznaczenia w terenie obiektów podlegających zgłoszeniu;
    14. rozstrzyganie o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub nieruchomości;
    15. sprawdzenie kompletności projektu budowlanego oraz nakładanie obowiązku usunięcia nieprawidłowości występujących w projekcie budowlanym;
    16. rejestracja dziennika budowy;
    17. prowadzenie rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę i rejestru wniosków o pozwoleniu na budowę oraz archiwizowanie dokumentacji budowlanych;
    18. przekazywanie organom nadzoru budowlanego kopii ostatecznych decyzji o pozwoleniu na budowę (rozbiórkę), innych decyzji, postanowień i zgłoszeń wynikających z przepisów prawa budowlanego;
    19. przesyłanie kopii decyzji o pozwoleniu na budowę wydanych na podstawie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub decyzji o warunkach zabudowy właściwemu organowi gminy;
    20. uczestnictwo (na wezwanie organów nadzoru budowlanego), w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych oraz udostępnienie wszelkich dokumentów i informacji związanych z tymi czynnościami;
    21. wydawanie decyzji administracyjnych i postanowień w sprawach określonych ustawą o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych;
    22. nadzór i kontrola nad przestrzeganiem przepisów prawa budowlanego, a w szczególności:
      • zgodność projektów zagospodarowania terenu z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego oraz wymaganiami ochrony środowiska,
      • właściwego wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,
      • wprowadzania do obrotu i stosowania wyrobów budowlanych dopuszczonych do powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie;
  • w zakresie zagospodarowania przestrzennego
    1. opiniowanie projektów studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin Powiatu;
    2. uzgadnianie projektów planów zagospodarowania przestrzennego gmin powiatu w zakresie zadań samorządowych;
    3. uzgadnianie decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego i decyzji o warunkach zabudowy w zakresie zadań rządowych albo samorządowych, służących realizacji inwestycji celu publicznego w odniesieniu do terenów, przeznaczonych na ten cel w planach miejscowych;
  • w zakresie wydawania zaświadczeń:
    1. wydawanie zaświadczeń o spełnieniu wymogów samodzielnego lokalu mieszkalnego dla celów ustanowienia odrębnej własności lokalu;
    2. wydawanie zaświadczeń o powierzchni użytkowej i wyposażeniu technicznego budynku jednorodzinnego dla celów dodatku mieszkaniowego.
Samodzielne stanowisko ds. Oświaty

mgr Beata Czajkowska

  • realizowanie zadań związanych z zakładaniem i prowadzeniem publicznych szkół podstawowych specjalnych, szkół ponadgimnazjalnych, szkół sportowych i mistrzostwa sportowego, placówek oświatowo - wychowawczych, placówek opiekuńczo - wychowawczych i resocjalizacyjnych, poradni psychologiczno-pedagogicznych;
  • zapewnianie kształcenia, wychowania i opieki w szkołach;
  • przygotowywanie projektu planu sieci publicznych szkół ponadgimnazjalnych;
  • prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru nad działalnością szkoły lub placówki w zakresie spraw finansowych i administracyjnych;
  • prowadzenie działań zapewniających szkołom i placówkom bezpieczne i higieniczne warunki pracy;
  • przygotowywanie dokumentacji, projektów regulaminów i uchwał oraz organizowanie prac komisji konkursowej w celu wyłonienia kandydata na dyrektora szkoły lub placówki;
  • prowadzenie spraw związanych z powierzaniem stanowiska dyrektora szkoły lub placówki oraz odwołaniem z tego stanowiska;
  • przygotowywanie materiałów służących do wyrażenia opinii w sprawie powołania lub odwołania przez dyrektora szkoły czy placówki jego zastępcy lub osoby na inne stanowisko kierownicze;
  • przygotowywanie propozycji do wystawienia końcowej oceny pracy nauczyciela, któremu powierzono stanowisko dyrektora szkoły lub placówki;
  • przygotowywanie dokumentacji w celu powołania rady oświatowej przy organie prowadzącym i współdziałanie z radą oświatową;
  • przygotowywanie zezwoleń na założenie szkoły publicznej przez inną niż jednostka samorządu terytorialnego osobę prawną lub osobę fizyczną;
  • opiniowanie likwidacji szkoły lub placówki publicznej oraz przejmowanie dokumentacji likwidowanej szkoły prowadzonej przez inną osobę prawną lub osobę fizyczną;
  • określenie zasad gospodarki finansowej szkół publicznych;
  • przedkładanie Staroście do zatwierdzenia zaopiniowanych arkuszy organizacyjnych szkół  i placówek oświatowych, dla których organem założycielskim jest Powiat;
  • prowadzenie ewidencji szkół i placówek publicznych i niepublicznych;
  • prowadzenie spraw związanych z nadawaniem i cofaniem szkołom niepublicznym uprawnień szkoły publicznej;
  • przygotowywanie projektów uchwał i regulaminów dotyczących przyznawania dotacji szkołom niepublicznym z uprawnieniami szkół publicznych;
  • przygotowywanie propozycji uchwał i regulaminów dotyczących realizacji ustawy – Karta Nauczyciela;
  • organizacja doradztwa metodycznego w szkołach i placówkach prowadzonych przez Powiat    i nadzór nad jego funkcjonowaniem oraz przygotowywanie propozycji regulaminu, trybu i zasad przyznawania dofinansowania na dokształcanie zawodowe nauczycieli;
  • przygotowywanie opinii w sprawie przenoszenia nauczycieli do innej szkoły;
  • prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem i przeprowadzaniem egzaminów na stopień nauczyciela mianowanego;
  • przygotowywanie projektu uchwały i regulaminu określającego kryteria i tryb przyznawania nagród dla nauczycieli ze środków budżetu Powiatu za ich osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze;
  • przygotowywanie propozycji zasad rozliczania czasu pracy dla nauczycieli o różnym planie zajęć w poszczególnych okresach roku szkolnego;
  • zapewnienie odpowiedniej formy kształcenia dzieciom posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego; kierowanie uczniów do szkół specjalnych i ośrodków szkolno-wychowawczych;
  • sporządzanie sprawozdań systemu informacji oświatowej.
Samodzielne Stanowisko ds. Obsługi Sekretariatu

Samodzielne Stanowisko ds. Obsługi Sekretariatu prowadzi sprawy z zakresu obsługi kancelaryjno - technicznej, w tym:

  • kierowanie obiegiem dokumentów i pism oraz prowadzenie dziennika korespondencji;
  • obsługa centrali telefonicznej i faksu;
  • wysyłanie korespondencji;
  • prowadzenie rejestru oraz protokołów zgłaszanych ustnie skarg i wniosków;
  • prowadzenie rejestru przyjmowanych przez Starostę i Wicestarostę interesantów;
  • prowadzenie rejestrów delegacji pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu;
  • przyjmowanie ofert przetargowych;
  • obsługa sekretariatu, w tym organizowanie przyjęć interesantów;
  • prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem przez kierownictwo Starostwa funkcji reprezentacyjnych;
  • unowocześnianie techniki pracy biurowej;
  • prowadzenie biblioteki Starostwa.
Samodzielne Stanowisko ds. Promocji, Kultury i Sportu

mgr Marzena Mioduszewska
Samodzielne Stanowisko ds. Promocji, Kultury i Sportu zajmuje się organizacją promocji powiatu, powiatowych bibliotek publicznych, organizacją i upowszechnianiem kultury, sportu i turystyki oraz nadzorem nad stowarzyszeniami – uczniowskie kluby sportowe.Do podstawowych zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Promocji, Kultury i Sportu należą sprawy związane z realizacją zadań powiatu w zakresie promocji powiatu, kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami,  kultury fizycznej i turystyki oraz współpracy i działalności na rzecz organizacji pozarządowych, w tym w szczególności:

  • w zakresie promocji:
    1. opracowywanie i rozpowszechnianie materiałów informacyjnych o Powiecie;
    2. opracowywanie materiałów promocyjnych na stronę www.powiatzambrowski.com;
    3. prowadzenie Kroniki Powiatu;
    4. promowanie potencjału gospodarczego, kulturalnego, społecznego i turystycznego Powiatu;
    5. współpraca z mediami;
    6. podejmowanie działań wspierających rozwój małej przedsiębiorczości;
    7. dokonywanie analiz rynku i opracowań zbiorczych dotyczących podmiotów gospodarczych;
    8. współpraca z organizacjami pozarządowymi;
    9. koordynowanie działań związanych ze współpracą z zagranicą;
    10. współpraca przy przygotowywaniu projektów o pozyskanie środków finansowych z Unii Europejskiej oraz koordynowanie działań wydziałów Starostwa w tym zakresie;
    11. współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego lub innymi partnerami w zakresie realizacji wspólnych przedsięwzięć finansowanych ze środków Unii Europejskiej;
    12. rozpowszechnianie materiałów informacyjnych o Unii Europejskiej
  • w zakresie kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami:
    1. umieszczanie na zabytkach nieruchomych odpowiednich znaków lub zapisów;
    2. przyjmowanie i ewidencjonowanie informacji od podmiotów prowadzących roboty budowlane i ziemne w razie ujawnienia przedmiotu, który posiada cechy zabytku;
    3. zawiadamianie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o wykopalisku lub znalezisku archeologicznym;
    4. prowadzenie spraw związanych z organizowaniem działalności kulturalnej oraz tworzeniem powiatowych instytucji kultury;
    5. przygotowywanie dokumentacji i projektów uchwał dotyczących powoływania i odwoływania dyrektorów powiatowych instytucji kultury;
    6. prowadzenie rejestru powiatowych instytucji kulturalnych;
    7. podejmowanie działań zapewniających rozwój twórczości artystycznej i tworzenia warunków rozwoju amatorskiego ruchu artystycznego, folkloru, rękodzielnictwa ludowego i artystycznego, rozpoznawanie i zaspokajanie potrzeb oraz zainteresowań kulturalnych;
    8. prowadzenie spraw związanych z tworzeniem muzeów oraz nabywaniem muzealiów;
    9. prowadzenie spraw związanych z organizowaniem i funkcjonowaniem powiatowych bibliotek publicznych;
    10. przygotowywanie projektów porozumień i uchwał dotyczących powierzenia realizacji zadań z zakresu biblioteki powiatowej bibliotece gminnej;
    11. współdziałanie z instytucjami w organizowaniu świąt i innych uroczystości, imprez artystycznych i rozrywkowych o zasięgu powiatowym oraz nadzorowanie ich organizacji;
    12. prowadzenie spraw w zakresie wymiany kulturalnej;
    13. ochrona dóbr kultury w zakresie określonym w ustawie o ochronie dóbr kultury;
    14. prowadzenie i aktualizowanie ewidencji dóbr kultury nie wpisanych do rejestru zabytków, a znajdujących się na terenie Powiatu
  • w zakresie kultury fizycznej i turystyki:
    1. tworzenie warunków prawno-organizacyjnych i ekonomicznych dla rozwoju kultury fizycznej;
    2. prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych;
    3. prowadzenie działalności związanej ze sprawowaniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń kultury fizycznej oraz związków sportowych;
    4. organizowanie działalności w dziedzinie rekreacji ruchowej oraz tworzenie odpowiednich warunków dla jej rozwoju poprzez popularyzację walorów rekreacji ruchowej, organizowanie zajęć, zawodów i imprez sportowo - rekreacyjnych, szkolenie kadry instruktorów i kierowanie ich do prowadzenia zajęć rekreacyjnych;
    5. prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, utrzymywaniem i udostępnianiem bazy sportowo – rekreacyjnej;
    6. przygotowywanie projektów uchwał w sprawie zasad i trybu przyznawania i wstrzymywania oraz wysokości stypendiów sportowych dla zawodników osiągających wyniki sportowe we współzawodnictwie międzynarodowym lub krajowym;
    7. organizowanie otwartego konkursu ofert w przypadku wspierania oraz powierzania zadań z zakresu kultury i sportu organizacjom pozarządowym i podmiotom zgodnie z odrębnymi przepisami;
  • prowadzenie spraw związanych z organizacją imprez związanych z historią, kulturą, promocją i sportem;
  • współpraca z komórkami organizacyjnymi Starostwa i jednostkami organizacyjnymi Powiatu w zakresie realizowanych zadań;
  • przygotowywanie projektów uchwał Rady i Zarządu oraz sprawozdań na potrzeby organów Powiatu i Starosty, związanych z realizacją zadań.
Pion Ochrony

Do podstawowych zadań Pionu Ochrony w zakresie ochrony informacji niejawnych należy:

  • organizowanie ochrony informacji niejawnych, w tym opracowywanie i aktualizacja planu ochrony Starostwa;
  • klasyfikowanie informacji niejawnych;
  • udostępnianie informacji niejawnych;
  • organizowanie kontroli przestrzegania zasad ochrony informacji niejawnych;
  • szkolenia pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych;
  • przeprowadzanie zwykłych postępowań sprawdzających i wydawanie poświadczeń bezpieczeństwa;
  • prowadzenie kancelarii dokumentów niejawnych;
  • ochrona informacji niejawnych w systemach i sieciach teleinformatycznych;
  • okresowa kontrola ewidencji materiałów zawierających informację niejawną i obiegu dokumentów;
  • opracowanie szczegółowych wymagań w zakresie postępowania z materiałami zawierającymi informację niejawną oznaczoną klauzulą „zastrzeżone”;
  • prowadzenie wykazu stanowisk i prac zleconych oraz osób dopuszczonych do pracy na stanowiskach, z którymi wiąże się dostęp do informacji niejawnych;
  • stosowanie środków fizycznej ochrony informacji niejawnych;
  • podejmowanie stosownych działań w przypadku naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych;
  • współpraca z właściwymi służbami ochrony państwa w zakresie ustawy o ochronie informacji niejawnych;
  • wykonywanie innych zdań określonych przepisami o ochronie informacji niejawnych.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Zambrowie – Ireneusz Ślesiński, pokój nr 125, tel. 86 271 24 18 w 125, e-mail: sekretarz@powiatzambrowski.com

Rzecznik konsumentów, który wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony konsumentów, działa w szczególności na podstawie ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów.

Do zadań rzecznika konsumentów należy:

  • zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
  • składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
  • występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
  • współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
  • wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.

Ponadto w sprawach indywidualnych bezpłatną pomoc prawną konsumenci mogą uzyskać: 

  • pod numerami Infolinii Konsumenckiej 801 440 220 oraz 22 290 89 16, prowadzonej przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich i Fundację Konsumentów, od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
  • Konsumenckim Centrum E-porad, gdzie eksperci Stowarzyszenia Dla Powiatu udzielają odpowiedzi drogą elektroniczną pod adresem: ,
  • w oddziałach Federacji Konsumentów na terenie całej Polski,

Ulotki informacyjne wydane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów mówiące o różnych prawach konsumentów i obowiązkach przedsiębiorców:

  • Pomoc konsumencka – w przejrzysty sposób przedstawia system porad konsumenckich. Przybliża konsumentowi jak może korzystać ze swoich uprawnień, wyjaśnia czym jest prosta, a czym specjalistyczna porada i do jakiej instytucji może zwrócić się po pomoc w przypadku sporu z przedsiębiorcą. Wspomina również o ważnej roli rzeczników konsumentów. 
  • Klauzule abuzywne – to ulotka, która przyda się wszystkim zadającym sobie pytanie - jakie są różnice między starym a nowym systemem kontroli wzorców umownych. Wskazuje przykłady oraz wyjaśnia konsumentowi co można zrobić, jeśli w umowie znajduje się niedozwolona klauzula. Przybliża także rolę UOKiK w kontroli wzorców umownych.
  • Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich – sympatyczny Adrian (bohater naszej ulotki) zachęca przedsiębiorców i konsumentów do korzystania z polubownych rozwiązań. Punktuje ich obopólne korzyści, w tym minimum formalności, krótki czas, niskie koszty i brak konieczności fizycznej obecności stron.
Audytor Wewnętrzny

Audytor Wewnętrzny wykonuje audyt wewnętrzny zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych i przepisami wydanymi na jej podstawie.Do zadań Audytora w szczególności należy:

  1. przygotowanie w porozumieniu ze Starostą rocznego planu audytu według zasad i w terminie określonych właściwymi przepisami;
  2. realizowanie planu audytu, a w uzasadnionych przypadkach – przeprowadzanie kontroli nie objętych planem, obejmujących:
    1. niezależne i obiektywne badanie systemów zarządzania i kontroli w Starostwie Powiatowym i jednostkach organizacyjnych Powiatu, w tym procedur kontroli finansowej;
    2. ocena zgodności prowadzonej działalności z przepisami prawa oraz obowiązującymi w jednostce procedurami;
    3. ocena efektywności i gospodarności podejmowanych działań w zakresie systemów zarządzania i kontroli;
    4. ocena wiarygodności sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu;
    5. ocena zabezpieczenia mienia jednostki;
    6. kontrola finansowa jednostek organizacyjnych powiatu obejmująca przestrzeganie procedur kontroli, przeprowadzanie wstępnej oceny celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków;
    7. badanie i porównywanie stanu faktycznego ze stanem wymagalnym, pobierania i gromadzenia środków publicznych, udzielania zamówień publicznych oraz zwrotu środków publicznych;
    8. określenie oraz analiza przyczyn i skutków uchybień;
    9. przedstawianie zaleceń w sprawie usunięcia uchybień lub wprowadzenia usprawnień;
  3. prowadzenie dokumentacji w zakresie zagadnień poddanych audytowi i kontroli gospodarki finansowej;
  4. sporządzanie sprawozdań z wykonania planu audytu według zasad i w terminie określonych właściwymi przepisami.
Inspektor Ochrony Danych

Grzegorz Szajerka

Dane kontaktowe inspektora ochrony danych:
nr telefonu: 600 960 587
e-mail: iodo@powiatzambrowski.com

 

Stanowiska Realizujące Programy Unijne

Stanowiska Realizujące Programy Unijne

{"register":{"columns":[]}}