W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wydział Infrastruktury i Rozwoju

Naczelnik Wydziału - mgr Zbigniew Rzepiński

  • wykonywania obowiązków zarządcy dróg powiatowych, w tym planowania, budowy, przebudowy, remontów, utrzymania i ochrony
    1. opracowywanie projektów planów rozwoju sieci drogowej oraz bieżące informowanie o tych planach organów właściwych do sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
    2. opracowywanie projektów planów finansowania budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich;
    3. wykonywanie zadań inwestora;
    4. utrzymanie nawierzchni drogi, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą, z wyjątkiem części pasa drogowego, o których mowa w art. 20f pkt 2 ustawy.
    5. realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu;
    6. przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju;
    7. koordynacja robót w pasie drogowym;
    8. wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych;
    9. prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz udostępnianie ich na żądanie uprawnionym organom;
    10. sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad;
    11. przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich, ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym weryfikację cech i wskazanie usterek, które wymagają prac konserwacyjnych lub naprawczych ze względu na bezpieczeństwo ruchu drogowego;
    12. badanie wpływu robót drogowych na bezpieczeństwo ruchu drogowego;
    13. wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających;
    14. przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników;
    15. przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub powstającym w następstwie budowy lub utrzymania dróg;
    16. wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia;
    17. dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego;
    18. utrzymywanie zieleni przydrożnej, w tym sadzenie i usuwanie drzew oraz krzewów;
    19. nabywanie nieruchomości pod pasy drogowe dróg publicznych i gospodarowanie nimi w ramach posiadanego prawa do tych nieruchomości;
    20. nabywanie nieruchomości innych niż wymienione w p. pkt s na potrzeby zarządzania drogami i gospodarowanie nimi w ramach posiadanego do nich prawa;
    21. zarządzanie i utrzymywanie kanałów technologicznych i pobieranie opłat, o których mowa w art. 39 ust. 7 ustawy;
    22. zarządzanie bezpieczeństwem dróg w transeuropejskiej sieci drogowej;
  • organizowania publicznego transportu zbiorowego w rozumieniu przepisów o publicznym transporcie zbiorowym
    1. planowanie rozwoju transportu;
    2. organizowanie publicznego transportu zbiorowego, w tym m.in. opracowanie planu transportowego lub innych dokumentów niezbędnych do organizacji transportu, prowadzenie spraw związanych z wyborem operatora;
    3. zarządzanie publicznym transportem zbiorowym;
  • prowadzenie inwestycji i remontów powiatowych obiektów użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych
    1. prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem inwestycji i remontów:
      • zlecanie wykonania map do celów projektowych i dokumentacji projektowej;
      • uzyskanie stosownych zezwoleń na wykonanie robót budowlanych;
    2. prowadzenie spraw związanych z realizacją inwestycji i remontów:
      • przygotowanie umów z wykonawcami;
      • prowadzenie spraw związanych z realizacją inwestycji i remontów i nadzór merytoryczny nad ich wykonywaniem;
      • udział w czynnościach odbiorowych i rozliczenia inwestycji i remontów z wykonawcami;
    3. przygotowanie dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia procedury przetargów zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych,
    4. przygotowywanie wniosków o dofinansowanie inwestycji i remontów z funduszy krajowych i europejskich,
    5. prowadzenie spraw związanych z rozliczeniem środków pozyskanych z funduszy,
    6. współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego i innymi podmiotami w zakresie realizacji inwestycji i remontów;
  • zarządzania ruchem na drogach powiatowych i gminnych
    1. rozpatrywanie projektów organizacji ruchu oraz wniosków dotyczących zmian organizacji ruchu;
    2. opracowywanie lub zlecanie do opracowania projektów organizacji ruchu uwzględniające wnioski wynikające z przeprowadzonych analiz organizacji i bezpieczeństwa ruchu;
    3. zatwierdzanie organizacji ruchu do realizacji;
    4. przechowywanie projektów organizacji ruchu i prowadzenie ich ewidencji;
    5. opiniowanie geometrii drogi w projektach budowlanych;
    6. prowadzenie kontroli prawidłowości zastosowani i funkcjonowania znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ich zgodności z zatwierdzoną organizacją ruchu;
    7. współpraca w zakresie organizacji ruchu i jego bezpieczeństwa z organami zarządzającymi ruchem, zarządami dróg i kolei, Policji i innymi jednostkami;
    8. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych;
    9. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na wykorzystanie dróg w sposób szczególny;
  • pozyskiwania środków finansowych ze źródeł pozabudżetowych
    1. opracowywanie wniosków o dofinansowanie projektów z obowiązujących programów finansowanych ze źródeł Unii Europejskiej i krajowych;
    2. realizacja projektów i ich rozliczanie oraz prowadzenie dokumentacji z tym związanej;
    3. przygotowywanie umów i porozumień w sprawie współpracy z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie realizacji zadań publicznych, a także ich realizacja, rozliczanie i prowadzenie dokumentacji.
  • gospodarki wodnej, rybactwa śródlądowego, prawa łowieckiego, gospodarki leśnej, ochrony przyrody, gospodarki odpadami, prawa geologicznego i górniczego, ochrony środowiska, recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji, produkcji rolnej
    1. ustalanie linii brzegowej wód, nie będących wodami wewnętrznymi, wodami granicznymi oraz śródlądowymi drogami wodnymi;
    2. wprowadzenie drogą uchwał Rady powszechnego korzystania z wód inne niż powierzchniowe wody publiczne, w celu zaspokojenia niezbędnych potrzeb społecznych;
    3. ustalanie szczegółowych zakresów i terminów utrzymania urządzeń melioracji wodnych;
    4. nakazanie usunięcie drzew lub krzewów z wałów przeciwpowodziowych oraz w odległości mniejszej niż 3 m od stopy zwału;
    5. nakazanie przywrócenia wałów przeciwpowodziowych do stanu poprzedniego, na koszt tego kto zmian dokonał;
    6. ustanawianie stref ochronnych urządzeń pomiarowych służb państwowych;
    7. ustanawianie stref ochronnych ujęć wody obejmujących wyłącznie teren ochrony bezpośredniej;
    8. nakazanie przywrócenie poprzedniej funkcji urządzenia wodnego lub likwidację szkód w przypadku nienależytego utrzymania urządzenia wodnego;
    9. wydawanie decyzji o legalności urządzenia wodnego, a w przypadku nie uzyskania tej decyzji nałożenie obowiązku likwidacji urządzenia wodnego;
    10. stwierdzenie przejścia do zasobów Skarbu Państwa gruntów pokrytych wodami powierzchniowymi płynącymi oraz ich wykreślenie z zasobu;
    11. stwierdzenie przejścia w trwały zarząd właściwych organów, wód oraz gruntów pokrytych wodami powierzchniowymi płynącymi oraz ich wykreślenie z zasobu;
    12. stwierdzenie przejścia w trwały zarząd właściwych organów wód oraz gruntów pokrytych tymi wodami, stanowiących własność Skarbu Państwa;
    13. nakazanie usunięcia drzew i krzewów w otoczeniu urządzeń pomiarowych służb państwowych;
    14. wydawanie pozwoleń wodnoprawnych;
    15. stwierdzanie wygaśnięcia, cofnięcia, ograniczenia pozwolenia wodnoprawnego oraz przeniesienie prawa własności urządzenia wodnego;
    16. dokonanie zmiany pozwolenia wodnoprawnego, jeżeli zostały naruszone interesy osób trzecich, dokonano sposobu użytkowania wód w regionie wodnym lub dokonano zmian uprawnień innego zakładu;
    17. cofanie lub ograniczanie pozwolenia;
    18. wydawanie decyzji o unieruchomieniu zakładu lub jego części – jeżeli zaniedbania zakładu nie zostaną usunięte w określonym terminie, do czasu usunięcia zaniedbań;
    19. wydawanie zgody na podjęcie wstrzymanej działalności w porozumieniu z właściwym dyrektorem regionalnego zarządu, po stwierdzeniu, że usunięto zaniedbania;
    20. zatwierdzanie statutu spółki wodnej;
    21. nadzorowanie i kontrolowanie działalności spółek wodnych, orzekanie w drodze decyzji o nieważności uchwał organów spółki wodnej, rozwiązanie zarządu spółki, w przypadku powtarzającego się naruszenia prawa lub statutu przez zarząd spółki oraz wyznaczanie osoby pełniącej jego obowiązki, ustanawianie zarządu komisarycznego spółki wodnej na czas określony, rozwiązywanie spółki w drodze decyzji w przypadkach określonych w ustawie;
    22. występowanie z wnioskiem o wykreślenie spółki wodnej z katastru wodnego

Sprawy z zakresu rolnictwa i ochrony środowiska:

  • prowadzenie publicznie dostępnych danych zawierających informacje o środowisku i jego ochronie
  • przygotowywanie i udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie
  • udzielanie pozwoleń:
    • na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza
    • na wytwarzanie odpadów
    • zintegrowanych
  • wydawanie decyzji ustalających dopuszczalny poziom hałasu przenikający do środowiska dla instalacji przekraczających dopuszczalne poziomy hałasu
  • wydawanie decyzji stanowiących zezwolenie na emisję gazów cieplarnianych
  • przyjmowanie zgłoszeń o eksploatacji instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia
  • wydawanie decyzji zezwalających na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów
  • wydawanie decyzji zezwalających na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów
  • wydawanie decyzji zezwalających na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania odpadów
  • wydawanie decyzji na przedwczesne pozyskanie drewna z lasu niestanowiącego własności Skarbu Państwa
  • wydawanie decyzji na pozyskanie drewna z lasu niestanowiącego własności Skarbu Państwa
  • wydawanie świadectwa legalności pozyskanego drewna
  • pełnienie nadzoru nad wykonywaniem zadań określonych w uproszczonych planach urządzenia lasu w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa
  • podejmowanie działań w celu przekwalifikowania z urzędu zalesionych gruntów rolnych na grunty leśne po wydaniu pierwszej oceny udatności upraw
  • przygotowywanie wniosków do wypłaty należnych ekwiwalentów za zalesienie gruntów rolnych w latach 2002 i 2003
  • wydawanie decyzji wyrażających zgodę na zmianę gruntu leśnego na użytek rolny
  • wydawanie zaświadczeń dla celów notarialnych w sprawie działek ujętych w uproszczonych planach urządzenia lasu w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa
  • prowadzenie spraw związanych z wydzierżawianiem polnych obwodów łowieckich na wniosek Polskiego Związku Łowieckiego
  • rozliczanie kół łowieckich za dzierżawy terenów łowieckich
  • wydawanie decyzji na usuniecie drzew na terenach będących własnością gmin
  • prowadzenie rejestru oraz wydawanie zaświadczeń o przetrzymywaniu zwierząt egzotycznych lub ich hodowli, podlegających ograniczeniem na podstawie umów międzynarodowych
  • wydawanie kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego
  • prowadzenie rejestru wydanych kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego
  • wydawanie zaświadczeń o zarejestrowaniu sprzętu pływającego służącego do połowu ryb
  • nadzór nad działalnością spółek wodnych na terenie powiatu zambrowskiego
  • wydawanie decyzji zatwierdzających projekty prac geologicznych na powierzchni nieprzekraczającej 2ha
  • wydawanie decyzji zatwierdzających dokumentacje geologiczne
  • wydawanie koncesji na eksploatację kopalin na powierzchni nieprzekraczającej 2ha, przy wydobyciu nieprzekraczającym 20 000 m3
  • sprawowanie nadzoru i kontroli nad wydobywaniem kopalin ze złóż w związku z wydanymi koncesjami na eksploatację kopalin
  • rozliczanie, w cyklach co pół roku, zasobów wydobytych kopalin ze złoża
  • wydawanie decyzji wygaszających koncesje po wyczerpaniu się zasobów w złożu.
{"register":{"columns":[]}}