W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Obsługa Prawna

Biuro Obsługi Prawnej zapewnia obsługę prawną Starostwa.Do zadań Obsługi Prawnej należy w szczególności:

  1. udzielanie porad prawnych i wydawanie opinii prawnych dotyczących interpretacji i stosowania prawa;
  2. wydawanie opinii w zakresie zawierania umów i porozumień pod względem ich zgodności z prawem;
  3. stawanie w obronie interesów Starostwa przed sądami powszechnymi i administracyjnymi oraz innymi organami;
  4. przygotowywanie i kierowanie pozwów (wniosków) do sądu, tytułów egzekucyjnych do komornika skarbowego i sądowego dotyczących windykowanych należności budżetowych Powiatu i Skarbu Państwa;
  5. wykonywanie zastępstwa procesowego w sprawach dotyczących działania organów Powiatu i Starosty;
  6. opiniowanie projektów decyzji administracyjnych wydawanych przez komórki organizacyjne Starostwa;
  7. opiniowanie projektów aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty;
  8. przygotowywanie projektów tekstów jednolitych aktów normatywnych wydawanych przez Radę;
  9. opracowanie projektu statutu Powiatu oraz stosownych zmian w tym zakresie:
  10. prowadzenie zbioru i rejestru przepisów prawnych wydawanych przez Starostę;
  11. udział w negocjowaniu warunków umów i porozumień zawieranych przez Powiat oraz opiniowanie projektów tych umów i porozumień;
  12. prowadzenie rejestru i zbioru porozumień i umów w sprawach wykonywania zadań publicznych pomiędzy Powiatem, a innymi jednostkami samorządu terytorialnego i organami administracji rządowej;
  13. prowadzenie rejestru zawartych umów, w których stroną jest Powiat;
  14. prowadzenie ewidencji wniosków w sprawach zmiany przepisów prawnych;
  15. współpraca z wydziałami Starostwa w zakresie stosowania przepisów prawa;
  16. prowadzenie zbiorów aktów normatywnych oraz informowanie komórek organizacyjnych Starostwa o nowowydanych aktach prawnych;
  17. prowadzenie dokumentacji dot. załatwiania skarg i wniosków oraz petycji, centralnego rejestru oraz opracowywanie analiz i sprawozdań w tym zakresie;
  18. nadzór nad realizacją zamówień na dostawy, roboty budowlane i usługi zgodnie z przepisami ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz prowadzenie dokumentacji w zakresie określonym zarządzeniem Starosty;
  19. przygotowywanie dokumentacji przetargowej i umów związanych z zamówieniami publicznymi z zakresu zadań należących do Wydziału Organizacyjnego – zgodnie z Prawem zamówień publicznych i zarządzeniem Starosty;
  20. zapewnienie obsługi prawnej dla wypełniania zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów;
  21. wykonywanie zadań Starosty związanych obsługą organizacyjno-techniczną nieodpłatnej pomocy prawnej, o której mowa w ustawie o nieodpłatnej pomocy prawnej i edukacji prawnej, w tym w szczególności:
    1. współpraca z Okręgową Radą Adwokacją i Okręgową Izbą Radców Prawnych;
    2. bieżące prowadzenie dokumentacji;
    3. przygotowywanie informacji i sprawozdań;
    4. merytoryczne rozliczanie środków finansowych;
    5. prowadzenie spraw związanych z wyborem organizacji pozarządowej;
  22. przygotowywanie dokumentacji przetargowej i umów związanych z zamówieniami publicznymi z zakresu zadań należących do Wydziału Organizacyjnego – zgodnie z Prawem zamówień publicznych i zarządzeniem Starosty;
  23. opracowywanie projektów statutów i regulaminów organizacyjnych jednostek organizacyjnych Powiatu oraz zamian w tych dokumentach;
  24. prowadzenie rejestru i zbioru porozumień i umów, których stroną jest Powiat;
  25. prowadzenie spraw z zakresu ochrony osobowych w zakresie:
    1. przygotowywanie umów powierzenia danych osobowych pomiędzy Administratorem Danych Osobowych (ADO) a podmiotem przetwarzającym we współpracy z inspektorem ochrony danych;
    2. prowadzenie rejestru przetwarzania danych, o którym mowa w art. 30 RODO i jego aktualizacja, w współpracy z inspektorem ochrony danych;
    3. aktualizacja polityk bezpieczeństwa ADO w dziedzinie ochrony danych osobowych, we współpracy z inspektorem ochrony danych;
    4. prowadzenie spraw związanych z wyznaczaniem inspektora ochrony danych, w tym zapewnienie zawiadomienia o wyznaczeniu inspektora oraz każdej zmianie danych wskazanych w zawiadomieniu oraz o odwołaniu inspektora;
    5. nadzór nad przestrzeganiem przepisów o ochronie danych osobowych;
    6. sprawdzanie zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
    7. zapewnienie zapoznania osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych;
    8. nadzór nad realizacją zadań administratora systemu informatycznego, w szczególności w zakresie zapewnienia środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę przetwarzania danych w systemie informatycznym;
    9. prowadzenie dokumentacji związanej z ochroną danych osobowych w Starostwie, w szczególności w zakresie realizowanych zadań.
{"register":{"columns":[]}}