W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wpis do ewidencji

Wymagane dokumenty:

  • skierowany do Starosty Wołomińskiego wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych (wzór wniosku – załącznik nr 1),
  • regulamin działalności (wzór regulaminu – załącznik nr 2),
  • lista członków założycieli – minimum 3 pełnoletnie osoby fizyczne - zawierająca: imię i nazwisko, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania, własnoręczny podpis (wzór listy – załącznik nr 3),
  • protokół z zebrania założycielskiego (wzór protokołu – załącznik nr 4),

dokumenty załączone do wniosku o wpis winny zawierać w szczególności: imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie albo członków zarządu oraz organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ.

Dodatkowe dokumenty:

  • uchwały Zebrania Założycielskiego (wzory uchwał – załącznik nr 5)

Wysokość opłat:

Opłata skarbowa wnoszona przy składaniu wniosku o wydanie zaświadczenia:

  • 17,00 zł

w formie:

  • wpłaty gotówką w Kasie Urzędu Miejskiego w Wołominie,
  • wpłaty(przelewu) na rachunek bankowy Gminy Wołomin: 05-200 Wołomin, ul. Ogrodowa 4 nr: 90 1240 6074 1111 0010 5705 0013.
  1. Zwalnia się z opłaty skarbowej organizacje pożytku publicznego, jeżeli dokonują zgłoszenia lub składają wniosek o dokonanie czynności urzędowej albo wniosek o wydanie zaświadczenia lub zezwolenia – wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie – art. 7 pkt 4 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111).
  2. Nie pobiera się opłaty skarbowej za zaświadczenie wydawane w interesie publicznym – cz. II poz. 21 kol. 4 ustawy o opłacie skarbowej.

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Spraw Obywatelskich
Starostwo Powiatowe w Wołominie
05-200 Wołomin, ul. Wileńska 29A / pokój 1.11 / I piętro
telefon: 22 346-11-08,
adres e-mail: wso@powiat-wolominski.pl

Sposób złożenia wniosku:

Kancelaria Starostwa Powiatowego w Wołominie
05-200 Wołomin, ul. Prądzyńskiego 3 / pokój 104 (okienko) / parter / WEJŚCIE A

Termin odpowiedzi:

Stowarzyszeniem zwykłe powstaje i może rozpocząć działalność z chwilą wpisu do ewidencji, o ile sąd rejestrowy nie zakaże założenia stowarzyszenia. Organ nadzorujący dokonuje wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku.

Tryb odwoławczy:

W przypadku gdy organ nadzorujący nie dokona wpisu do ewidencji w terminie 7 dnia od dnia wpływu wniosku o wpis lub uzupełnienia jego braków i nie został złożony wniosek o zakazanie założenia stowarzyszenia zwykłego, przedstawicielowi reprezentującemu stowarzyszenie zwykle albo zarządowi przysługuje prawo wniesienia skargi na bezczynność do sądu administracyjnego.

Podstawa prawna:

  • art. 40 ust. 5 ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2261),
  • rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 maja 2016 r. w sprawie prowadzenia ewidencji stowarzyszeń zwykłych, jej wzoru oraz szczegółowej treści wpisów (Dz. U. poz. 644).

Dodatkowe informacje:

  1. Dokumenty należy złożyć w oryginale.
  2. Aby uzyskać zaświadczenie z ewidencji stowarzyszeń zwykłych należy złożyć w Kancelarii Starostwa wniosek o wydanie zaświadczenia (wzór wniosku – załącznik nr 6).
  3. Zgodnie z art. 40b ust. 2 ustawy Prawo o stowarzyszeniach: stowarzyszenie zwykłe składa organowi nadzorującemu, w terminie 7 dni od dnia wystąpienia zdarzenia uzasadniającego zmianę danych, wniosek o zamieszczenie w ewidencji zmienionych danych, załączając dokumenty stanowiące podstawę zmiany (wzór wniosku – załącznik nr 7).
  4. Ewidencja stowarzyszeń zwykłych jest jawna i umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej pod adresem: https://samorzad.gov.pl/web/powiat-wolominski/stowarzyszenia-zwykle.

Materiały

Załącznik nr 1 - Wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych
WSO​_21​_wniosek​_o​_wpis.doc 0.04MB
Załącznik nr 2 - Regulamin działalności stowarzyszenia zwykłego
WSO​_22​_regulamin.docx 0.03MB
Załącznik nr 3 - Lista członków założycieli stowarzyszenia zwykłego
WSO​_23​_lista​_czlonkow​_zalozycieli.doc 0.04MB
Załącznik nr 4 - Protokół zebrania założycielskiego stowarzyszenia zwykłego
WSO​_24​_protokol​_zebrania​_zalozycielskiego.doc 0.03MB
Załącznik nr 5 - Uchwały zebrania założycielskiego stowarzyszenia zwykłego
WSO​_25​_uchwaly.docx 0.02MB
Załącznik nr 6 - Wniosek o wydanie zaświadczenia z ewidencji stowarzyszeń zwykłych
WSO​_26​_wniosek​_o​_wydanie​_zaswiadczenia.doc 0.04MB
Załącznik nr 7 - Wniosek o wpis zmian w ewidencji stowarzyszeń zwykłych
WSO​_27​_wniosek​_o​_wpis​_zmian.doc 0.04MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
20.08.2024 10:10 Emilia Płachetko
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wpis do ewidencji 10.0 20.08.2024 14:20 Emilia Płachetko
Wpis do ewidencji 9.0 20.08.2024 14:17 Emilia Płachetko
Wpis do ewidencji 8.0 20.08.2024 14:13 Emilia Płachetko
Wpis do ewidencji 7.0 20.08.2024 11:06 Dorota Romańczuk
Wpis do ewidencji 6.0 20.08.2024 10:37 Emilia Płachetko
Wpis do ewidencji 5.0 20.08.2024 10:16 Emilia Płachetko
Wpis do ewidencji 4.0 20.08.2024 10:15 Emilia Płachetko
Wpis do ewidencji 3.0 20.08.2024 10:14 Emilia Płachetko
Wpis do ewidencji 2.0 20.08.2024 10:13 Emilia Płachetko
Wpis do ewidencji 1.0 20.08.2024 10:10 Emilia Płachetko

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP