Rzecznik Praw Konsumenta
Wniosek o udzielenie porady i informacji prawnej oraz dokonanie polubownego wystąpienia w sprawie |
Podstawa prawna:
|
Wykaz potrzebnych dokumentów:
|
Opłaty: Udzielenie porady i informacji prawnej oraz dokonanie polubownego wystąpienia w sprawie zwolnione z opłaty skarbowej. |
Miejsce i sposób złożenia wniosku:
|
Odpowiedzialny za załatwienie sprawy: Dariusz Dąbrowski – Powiatowy Rzecznik Konsumentów 05-200 Wołomin, ul. Wileńska 29A, pokój 0.11 (parter) |
Sprawę prowadzi i udziela szczegółowych wyjaśnień: Dariusz Dąbrowski – Powiatowy Rzecznik Konsumentów 05-200 Wołomin, ul. Wileńska 29A, pokój 0.11 (parter) |
Przewidywany termin rozpatrzenia sprawy: 60 dni od dnia złożenia wniosku. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów Konsument zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 14 dni. Termin rozpatrzenia sprawy liczy się od dnia złożenia wniosku ze wszystkimi niezbędnymi dokumentami. Nieuzupełnienie brakujących dokumentów w określonym terminie będzie skutkować pozostawieniem wniosku bez rozpoznania. |
Tryb odwoławczy: Tryb odwoławczy nie przysługuje. |
Dodatkowe informacje:
Uwaga! Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wołominie udziela pomocy wyłącznie Konsumentom. Zgodnie z art. 221 kodeksu cywilnego za konsumenta uważa się osobę fizyczną, dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wołominie udziela pomocy wyłącznie mieszkańcom powiatu wołomińskiego. Mieszkańcy innych powiatów/miast na prawach powiatów mogą uzyskać pomoc rzecznika konsumentów w swoim powiecie/mieście. Dane teleadresowe właściwego rzecznika znajdują się na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów www.uokik.gov.pl |
Materiały
Załącznik - Wniosek Konsumenta - .pdfZałącznik_-_Wniosek_Konsumenta.pdf 0.45MB Załącznik - Wniosek Konsumenta - .doc
Załącznik_-_Wniosek_Konsumenta.doc 0.10MB
Przydatne Linki:
Materiały
Wzory pism (reklamacja, odstąpienie itp.)Wzory pism (opóźniony lot, zaginiony bagaż itp.)
Spory finansowe (kredyty, ubezpieczenia itp.)
Spory telekomunikacyjne i pocztowe (usługi telefoniczne, umowy telewizyjne, przesyłki pocztowe itp.)
Spory z liniami lotniczymi (przewoźnik lotniczy, organizator turystyki, sprzedawca biletów lotniczych itp.)
Spory z przewoźnikiem kolejowym (opóźnienia pociągów, zniszczenie bagażu itp.)
Spory z dostawcą mediów (przyłącza do sieci, umowy dostawy i dystrybucji prądu, gazu, ciepła itp.)
Spory z zagranicznym przedsiębiorcą (zakupy w Unii Europejskiej, Norwegii, Islandii)
Spory dotyczące żywności (jakość i oznakowanie produktów spożywczych itp.)
Pozasądowe postępowanie polubowne (ADR - Alternative Dispute Resolution)
Zapisy niedozwolone (rejestr klauzul abuzywnych)
Kalkulator przedterminowej spłaty kredytu
- Pierwsza publikacja:
- 01.07.2021 14:03 Michał Ryszawa
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Rzecznik Praw Konsumenta | 15.0 | 28.02.2023 14:42 Emilia Płachetko |
Rzecznik Praw Konsumenta | 14.0 | 05.12.2022 08:49 Emilia Płachetko |
Rzecznik Praw Konsumenta | 13.0 | 11.08.2021 15:03 Emilia Płachetko |
Rzecznik Praw Konsumenta | 12.0 | 11.08.2021 14:55 Emilia Płachetko |
Rzecznik Praw Konsumenta | 11.0 | 22.07.2021 14:55 Grzegorz Podrażka |
Rzecznik Praw Konsumenta | 10.0 | 01.07.2021 15:10 Michał Ryszawa |
Rzecznik Praw Konsumenta | 9.0 | 01.07.2021 15:09 Michał Ryszawa |
Rzecznik Praw Konsumenta | 8.0 | 01.07.2021 15:08 Michał Ryszawa |
Rzecznik Praw Konsumenta | 7.0 | 01.07.2021 14:50 Michał Ryszawa |
Rzecznik Praw Konsumenta | 6.0 | 01.07.2021 14:49 Michał Ryszawa |
Rzecznik Praw Konsumenta | 5.0 | 01.07.2021 14:43 Michał Ryszawa |
Rzecznik Praw Konsumenta | 4.0 | 01.07.2021 14:25 Michał Ryszawa |
Rzecznik Praw Konsumenta | 3.0 | 01.07.2021 14:06 Michał Ryszawa |
Rzecznik Praw Konsumenta | 2.0 | 01.07.2021 14:05 Michał Ryszawa |
Rzecznik Praw Konsumenta | 1.0 | 01.07.2021 14:03 Michał Ryszawa |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP