W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Klauzula informacyjna

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 z późn. zm.), dalej „RODO” informuję, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe w Lipsku, adres siedziby: ul. Rynek 1, 27-300 Lipsko, kontakt mailowy: starostwo@powiatlipsko.pl lub telefoniczny: 48 378 30 11;
  2. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych możliwy jest kontakt z inspektorem ochrony danych pod adresem mailowym: iod@powiatlipsko.pl; adres do korespondencji: Starostwo Powiatowe w Lipsku, ul. Rynek 1, 27-300 Lipsko;
  3. Pani/Pana dane osobowe zbierane i przetwarzane będą w celu realizacji obowiązków lub uprawnień administratora wynikających z przepisów prawa oraz wykonania określonych prawem zadań realizowanych w interesie publicznym. Jeżeli jest Pani/Pan stroną umowy zawartej z administratorem przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy lub do podjęcia działań przed zawarciem umowy. W przypadku Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości celem przetwarzania danych osobowych jest realizacja nw. zadań:
    • ewidencja gruntów i budynków,
    • rejestr zgłoszeń prac geodezyjnych i kartograficznych i wykonanych prac,
    • rejestr wniosków o udostępnianie materiałów z zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
    • rejestr wniosków o wydanie wypisu i wyrysu z ewidencji gruntów i budynków,
    • rejestr wniosków o koordynację usytuowania sieci uzbrojenia terenu,
    • rejestr nieruchomości Skarbu Państwa, użytkowników wieczystych i trwałych zarządców nieruchomości,
    • rejestr nieruchomości będących własnością powiatu, użytkowników i trwałych zarządców nieruchomości,
    • rejestr wniosków w zakresie ochrony gruntów rolnych i opłat z tytułu wyłączenia gruntów z produkcji rolnej;
  4. Podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
    • art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO w związku z:
      • ustawą z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne,
      • ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
      • ustawą z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
      • ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
      • ustawą z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników, ustawą z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej,
      • ustawą z dnia 24 stycznia 1968 r. o scalaniu i wymianie gruntów,
    • art. 6 ust. 1 lit. a) RODO - w przypadku danych osobowych, co do których brak jest obowiązku ich przetwarzania, przewidzianego w przepisach prawnych;
  5. Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym podmiotom uprawnionym do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa oraz podmiotom, które przetwarzają Pani/Pana dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
  6. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub do organizacji międzynarodowej;
  7. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania oraz przez okres zależny od kategorii archiwalnej określonej w Jednolitym rzeczowym wykazie akt organów powiatu i starostw powiatowych, stanowiącym załącznik nr 3 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. W przypadku danych osobowych przetwarzanych na podstawie Pani/Pana zgody, dane osobowe będą przetwarzane do momentu jej cofnięcia, jednakże nie dłużej niż przez okres wskazany w zdaniu pierwszym;
  8. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Pani/Panu określone prawa:
    • prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz prawo do uzyskania ich kopii art. 15 RODO,
    • prawo do sprostowania danych art. 16 RODO,
    • prawo żądania usunięcia danych art. 17 RODO,
    • prawo żądania ograniczenia przetwarzania art. 18 RODO;
  9. W trakcie przetwarzania danych osobowych żadne decyzje dotyczące Pani/Pana nie będą zapadać automatycznie oraz nie będą tworzone żadne profile, co oznacza, że nie będą podejmowane działania, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO;
  10. Jeśli stwierdzi Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza RODO, ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa);
  11. Ze względu na rodzaj świadczonych usług administracyjnych podanie danych osobowych jest niezbędne do realizacji przedstawionego każdorazowo celu, w przypadku niepodania danych osobowych świadczenie usługi nie będzie możliwe. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.

Materiały

Klauzula informacyjna dla zadań realizowanych przez Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości
GKKN​_Klauzula​_i​_oświadczenie.pdf 2.84MB
{"register":{"columns":[]}}