W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Co obejmuje nieodpłatna pomoc prawna

Logotyp NPP Logotyp Ministerstwa Sprawiedliwości

 

 

 

KARTA INFORMACYJNA PORADNICTWA

 

NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA
 

Opis usługi

 

Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:

  • poinformowanie o obowiązującym stanie prawnym
    oraz o przysługujących prawach i obowiązkach, w tym
    w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowoadministracyjnym,
  • wskazanie sposobu rozwiązania problemu prawnego,
  • przygotowanie projektu pisma w tych sprawach, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym
    się postępowaniu sądowoadministracyjnym,
  • sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w różnych rodzajach postępowań,
  • nieodpłatną mediację (usługę tę opisano dokładniej na osobnej Karcie).

Kto może skorzystać                          

Z porad może skorzystać każda osoba, która złoży oświadczanie,
że
nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej oraz przedsiębiorca w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej pod warunkiem, że dodatkowo złoży oświadczenie o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku.

 

Forma zapisu

Termin wizyty ustalany jest telefonicznie pod nr (48) – 378-30-11

oraz za pośrednictwem strony internetowej przeznaczonej do zapisów: https://np.ms.gov.pl/zapisy

 

Inne informacje               

Porady co do zasady udzielane są podczas osobistej wizyty w punkcie.

W czasie zagrożenia epidemicznego, w okresie stanu epidemii albo stanu nadzwyczajnego udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej może odbywać się za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość oraz poza lokalem punktu. 

Osoby, które ze względu na niepełnosprawność ruchową nie są
w stanie przybyć do punktu lub osoby doświadczające trudności
w komunikowaniu się mogą otrzymać poradę przez telefon, Internet, poprzez zorganizowanie wizyty w miejscu zamieszkania albo w innym miejscu wyposażonym w sprzęt ułatwiający komunikację lub
z dostępem do tłumacza języka migowego. Bliższe informacje pod podanym numerem do zapisów.

Jednostka prowadząca

        adres

dni i godziny dyżurów

 

telefon

 

Radcy prawni

Adwokaci

 

Ul. Partyzantów 4

27-600 Lipsko

(Budynek Wydziału Komunikacji)

 

Pon.-Czw. 13.00-17.00

Pt. 12.00-16.00

(48) – 378-30-11

 

Fundacja Instytut Spraw Publicznych

Budynek Urzędu Gminy Ciepielów - Ciepielów ul. Czachowskiego 1

wt. 8.00-12.00

 

 

(48) – 378-30-11

 

Budynek Urzędu Gminy Rzeczniów – Rzeczniów 1

śr. 8.00-12.00

(48) – 378-30-11

 

Budynek Urzędu Gminy Sienno – Sienno ul. Rynek 36/40

czw. 8.00-12.00

(specjalizacja dyżuru: pomoc ofiarom przemocy domowej)

(48) – 378-30-11

 

Budynek Urzędu Miasta i Gminy Solec n. Wisłą

– Solec n. Wisłą ul. Rynek 1

pt. 7.30-11.30

(48) – 378-30-11

 

 

Materiały

Kartainformacyjna​_nieodplatna pomoc prawna
Kartainformacyjna​_nieodplatna​_pomoc​_prawna.pdf 0.24MB
{"register":{"columns":[]}}