Wakacje w Wiejskich Domach Kultury
08.07.2015
Wakacje to czas odpoczynku od nauki, czas plażowania, kąpielowych uciech w jeziorach, czas wyjazdów w różne zakątki Polski i świata. Kolonie, obozy, wyjazdy wypoczynkowe nie trwają jednak wiecznie. Co więc zrobić z pozostałym wolnym czasem, gdy wakacyjne wojaże dobiegły już końca? Dzieci i młodzież w gminie Kaczory mają alternatywę – zorganizowane zajęcia w Wiejskich Domach Kultury, które każdego roku funduje im samorząd gminny.
Dzieci mogą korzystać z wakacyjnych świetlic przez cały okres wakacji, dwa lub trzy razy w tygodniu. Świetlice funkcjonują we wszystkich sołectwach gminy. W tym roku przeżywają prawdziwe oblężenie – chętnie zaglądają do nich nie tylko dzieci miejscowe ale również te, które przebywają tu na wakacjach. Zajęcia odbywają się pod bacznym okiem opiekunów – animatorów, którzy troszczą się o bezpieczeństwo oraz pomagają dzieciom w animacji gier i zabaw. Przed każdym sezonem letnim ośrodki są doposażone artykuły papiernicze, gry planszowe i akcesoria sportowe, które umożliwiają animatorom organizację zajęć plastycznych, gier i zabaw rekreacyjnych.
Na wakacyjnych świetlicach dzieci mają wszystko czego dusza zapragnie: kredki, pisaki, farbki, plastelinę, kolorowy papier i krepę do tworzenia prawdziwych dzieł sztuki, mnóstwo kolorowanek i łamigłówek do rozwiązywania. Mogą również do woli korzystać z tenisa stołowego, piłkarzyków, badmintona, piłek do skakania, ringa, skakanek i gier stołowych.
W pogodne i ciepłe dni wakacyjne świetlice nie tracą na atrakcyjności. Dzieciom w tych dniach służą pobliskie boiska sportowe, umożliwiające grę w piłkę nożną, siatkową i koszykową.
– Gdy na dworze świeci słońce dodatkowo organizujemy ogniska, różne gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, wybieramy się na spacery i przejażdżki rowerowe po malowniczych okolicach. Dzieci uwielbiają te formy rekreacji – mówi nam jedna z miejscowych animatorek.
Wakacyjne świetlice pozwalają dzieciom spędzić wakacje w atrakcyjny i kreatywny sposób. Mają one jeszcze jedną zaletę – uczą starszych odpowiedzialności za młodszych, a młodszym pozwalają uczyć się od starszych.